Ekonomi

Avrupa Futbol Şampiyonası ve Tokyo Olimpiyatları heyecanı TV satışlarını artırdı

Sporseverler, Avrupa Futbol Şampiyonası ile sonrasında yapılacak Tokyo Olimpiyatları'nı merakla beklerken, spor sahalarındaki rekabet birbirinden farklı kampanyalarla televizyon piyasasını da hareketlendirdi.

Zeynep Canlı  | 10.06.2021 - Güncelleme : 10.06.2021
Avrupa Futbol Şampiyonası ve Tokyo Olimpiyatları heyecanı TV satışlarını artırdı

Ankara

Türkiye A Milli Futbol Takımı'nın yarın başlayacak 2020 Avrupa Şampiyonası'nda (EURO 2020) mücadele edecek olması ve ardından yapılacak Tokyo Olimpiyatları heyecanı, büyük ekranlı televizyon satışlarına artış olarak yansıdı.

AA muhabirinin derlediği bilgiye göre, yarın başlayacak Avrupa Futbol Şampiyonası, maçları ekran başında izleyecek sporseverler tarafından merakla bekleniyor.

Hem 11 Haziran-11 Temmuz döneminde yapılacak bu turnuvanın hem de 23 Temmuz'da başlayıp 8 Ağustos'a kadar sürecek Tokyo Olimpiyatları'nın ekranlardan yayınlanacak olması nedeniyle televizyon piyasası da hareketlendi. Özellikle büyük ve 4K kalitesinde ekran çözünürlüğüne sahip televizyonlara ilgi artarken firmaların kampanyaları birbirini izledi.

Sektörün önde gelen firmaları, para iadeli ve hediye çekli kampanyalarla ilgiyi artırdı.

Arçelik, LG ve TCL firmalarının yetkilileri, özellikle 55 inç ve üzeri televizyon satışlarından beklentilerinin büyük olduğunu bildirdi.

Büyük ekran satışlarında yüzde 50 artış var

Arçelik Türkiye Pazarlama Direktörü Mehmet Tüfekçi, AA muhabirine, bu yıl TV pazarının geçen yılın yüzde 10 gerisinden gelmesine karşın şampiyona döneminde satışların artmasını beklediklerini söyledi.

Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını dolayısıyla geçen ay geçilen "tam kapanma" süreci sebebiyle talebin mayıs sonu ve haziran başına ertelendiğini belirten Tüfekçi, şöyle konuştu:

"Son iki haftadır özellikle büyük ekran satışlarında yüzde 50 artış olduğunu söyleyebiliriz. Milli Takım Resmi Sponsoru olarak yaptığımız kampanyalarla, takımımıza olan inancımızı gösteriyor ve desteklemeye devam ediyoruz. Türkiye A Milli Futbol Takımı'nın finale kalması halinde mayıs ayında satılan 55 inç ve üzeri 4K UHD televizyonların bedellerinin tüketiciye iadesine yönelik gerçekleştirdiğimiz kampanya bu anlamda çok ses getirdi. Turnuvanın başlamasını takiben yapacağımız kampanyalar da sürprizlerle dolu olacak."

"Tüketici tercihleri 55 inç ve üzeri akıllı TV'lerden yana"

LG Electronics Türkiye Ev Eğlencesi Elektroniği ve Beyaz Eşya Ürün Grupları Satış Başkanı Bülent Bülbül de tüketicilerin özellikle bu dönemde Milli Takım'ın kupada önemli bir aday olmasından dolayı şampiyonaya ilgi gösterdiğini dile getirdi.

Bu süreçte tüketici tercihlerinin daha çok 55 inç ve üzeri akıllı TV'lerden yana olduğu bilgisini veren Bülbül, şu değerlendirmede bulundu:

"Mağazaların tekrar açılmasıyla büyük ekranlı akıllı TV ve özellikle OLED modellerimize ilginin ve dolayısıyla satışın arttığını görüyoruz. LCD fiyatlarındaki artışlar da tüketicileri özellikle bu dönemde çok üstün özellikli OLED ürünleri tercih etmeye yönlendiriyor. OLED TV'ler LCD TV'lere göre çok daha iyi görüntü ve renk kalitesi sunduğu için maç, film ve dizi seyirlerinde kullanıcıya en üst seviyede memnuniyet sağlıyor. Yine bu dönemde satış noktalarında özellikle büyük ekran TV'lerde tüketiciler için çok cazip kampanyalar sunuluyor. Avrupa Şampiyonası sürecinin, A Milli Futbol Takımı'mızın elde edeceği başarılara paralel olarak satışlara pozitif yönde etkisi olacağını düşünüyoruz. Bu vesileyle de Milli Takım'ımıza başarılar diliyoruz."

"Türkiye finale kalırsa TV satışları artar"

Türkiye pazarına yeni giren TCL TV yetkilileri de Avrupa Futbol Şampiyonası ve ardından başlayacak Tokyo Olimpiyatları'nın TV satışlarına olumlu yönde etki edeceğini bildirdi. Özellikle Milli Takım'ın finale kalması durumunda satışlarda artış olmasının beklendiğini belirten firma yetkilileri, pazarda 55 inç ve üstü dev ekran denilen büyük TV'lerin daha çok tercih edildiğini, gelişen yayıncılık teknolojileri sayesinde kullanıcıların Ultra HD TV seçeneklerine yöneldiğini ifade etti.

Ayrıca, internet üzerinden maçların veya film, dizi gibi içeriklerin tekrar izlenmesini sağlayan, kullanıcı hayatını kolaylaştıran birçok özelliğe sahip Android TV'lerin de son dönemde ön plana çıktığına işaret edildi.

Vestel'den hediye çeki kampanyası

Türkiye'nin önde gelen televizyon üreticilerinden Vestel de "Favori takımının televizyonunu al. Televizyonun değeri kadar hediye çeki kazan. Hediye çekinle istediğin Vestel ürünleri senin olsun." sloganıyla kampanya düzenledi.

Şirketin resmi internet sitesinde yer alan bilgiye göre, kampanya 5 Mayıs-15 Haziran döneminde yapılan 43 inç ve üzeri TV alışverişlerini kapsıyor. Tüketici, TV'ler ile eşleşen takımın şampiyon olması durumunda, satın aldığı modelin perakende peşin fiyat tutarı kadar seçili ürün gruplarında geçerli hediye çeki kazanabilecek.

Tüketici, hangi ülkenin şampiyon olacağını tahmin ediyorsa seçtiği ülkenin kodunun bulunduğu televizyon modelini alarak kampanyaya katılım sağlayabiliyor.

Anadolu Ajansı web sitesinde, AA Haber Akış Sistemi (HAS) üzerinden abonelere sunulan haberler, özetlenerek yayımlanmaktadır. Abonelik için lütfen iletişime geçiniz.