Zynga En Hızlı Büyüyen Hyper-Casual Mobil Oyun Şirketlerinden Biri olan İstanbul'da Yerleşik Rollic'i Satın Almak için Anlaşma Akdediyor
Zynga En Hızlı Büyüyen Hyper-Casual Mobil Oyun Şirketlerinden Biri olan İstanbul'da Yerleşik Rollic'i Satın Almak için Anlaşma Akdediyor
- En Büyük ve En Hızlı Büyüyen Mobil Oyun Kategorilerinden Birine Giriş
- 5 Milyonu Aşkın Mobil DAU ve 65 Milyon Mobil MAU ile Popüler Hyper-Casual Oyunların Heyecan Verici Portföyü
- Zynga'nın Reklam İşini Genişletiyor ve Çeşitlendiriyor
- Yüksek Yetenekli Ekibi ve Harici Geliştiricilerden oluşan Kapsamlı Bir Ağı Bünyesine Katıyor
- Satın Almanın 1 Ekim 2020'de Kapatılması Bekleniyor
SAN FRANCISCO--(BUSINESS WIRE)-- İnteraktif eğlencede global bir lider olan Zynga Inc. (Nasdaq: ZNGA), bugün 250 milyondan daha fazla kez indirilmiş olan popüler hyper-casual oyunlardan oluşan heyecan verici bir portföye sahip bir mobil oyun geliştiricisi ve yayımcısı olan İstanbul'da yerleşik Rollic'i satın almak için bir anlaşmayı akdettiğini duyurdu. Bu satın almayla, Zynga – mobilde en büyük ve hızlı büyüyen oyun kategorilerinden biri olan – hyper-casual pazarına giriyor ve son derece yetenekli ekibi ve harici geliştiricilerden oluşan kapsamlı bir ağı bünyesine katıyor. Rollic hedef kitlemizi anlamlı bir şekilde artıracak ve reklam işimizi büyütecektir.
Aralık 2018'de Burak Vardal, Deniz Başaran ve Mehmet Can Yavuz tarafından kurulan Rollic, Türkiye İstanbul'da yerleşik bir hyper-casual yayımcısı ve oyun geliştiricisidir. Rollic'in sekiz oyunu ABD App Store'da en çok indirilen ücretsiz oyunlarda 1. veya 2. sırayı aldı ve en son oyunları Go Knots 3D ve Tangle Master 3D 2Ç 2020'de ABD App Store'da en çok indirilen iki oyun olmuştur. Rollic’in oyunları şu anda 5 milyonu aşkın mobil günlük aktif kullanıcıya (DAU'lar) ve 65 milyon mobil aylık aktif kullanıcıya (MAU'lar) sahip.
“2020'de dünya genelinde en hızlı büyüyen hyper-casual geliştiricilerinden ve yayımcılarından biri olan inanılmaz yaratıcı bir ekip tarafından yönetilen Rollic'in satın alınmasıyla hyper-casual kategorisine genişlemekten dolayı heyecanlıyız” diyor, Zynga İcra Kurulu Başkanı Frank Gibeau ve ekliyor. “Rollic ile, global reklam işimizi genişleterek, çeşitlendirerek ve oyun kanalımıza ve geliştirici ağımıza katkı yaparak, hedef kitlemizi anlamlı biçimde büyütüyoruz. Zynga ve Rollic birlikte daha hızlı büyümek için çok iyi bir konumdalar.”
“Rollic ekibi Zynga'ya katılmaktan dolayı gurur duyuyor” diyor, Rollic kurucusu ve İcra Kurulu Başkanı Burak Vardal ve ekliyor. “Hyper-casual'daki uzmanlığımız, Zynga' ürün yönetimi, veri bilimi, reklamın parasallaştırılması ve dünya çapında yayım alanlarındaki yetkinliği için kusursuz uyum sağlıyor. Rollic'in Zynga'nın portföyüne katılan mevcut ve yeni hyper-casual oyunlardan oluşan güçlü geçmişiyle, oyunlar yoluyla dünyayla bağlantı kurmaya yönelik müşterek misyonumuzu ilerletmeyi sabırsızlıkla bekliyoruz.”
Zynga 168 milyon ABD$ nakit karşılığında Rollic'in %80'ini satın alacak. Son ön ödeme işlem değerlendirmesi mutat kapanış ayarlamalarını da içerecek ve işlemin 1 Ekim 2020'de kapatılması bekleniyor. Sonraki üç yıl boyunca, Zynga belirli kârlılık hedeflerine dayalı olarak değerlemeler üzerinden eşit taksitler halinde kalan %20'lik hisseyi satın alacak.
Editörünnotu:
Önemli sanatsal ve yayın materyalleri şu bağlantıda bulunabilir: https://bit.ly/ZyngaRollic
Zynga Inc. Hakkında.
Zynga, oyunlar yoluyla dünyayla bağlantı kurma görevini edinmiş interaktif eğlence alanında global bir liderdir. Bugüne kadar bir milyarı aşkın insan CSR RacingTM, Empires & PuzzlesTM, Merge Dragons!TM, Merge Magic!TM, Toon Blast™, Toy Blast™, Words With FriendsTM ve Zynga PokerTM gibi birçok Zynga oyunu oynamıştır. Zynga’nın oyunları 150’yi aşkın ülkede sunulmakta ve dünya genelinde sosyal platformlar ile mobil cihazlar üzerinden oynanabilmektedir. 2007'de kurulan şirketin genel merkezi San Francisco'da olup, ABD, Kanada, Birleşik Krallık, İrlanda, Hindistan, Türkiye ve Finlandiya'da konumları bulunmaktadır. Daha fazla bilgi için www.zynga.com adresini ziyaret edin, Zynga'yı Twitter, Instagram, Facebook üzerinden takip edin veya Zynga blog'u ziyaret edin.
Rollic Hakkında
Aralık 2018'de kurulan Rollic, iOS ve Android için oynaması ücretsiz hyper-casual oyunlara odaklanan İstanbul'da yerleşik bir oyun geliştiricisi ve yayımcısıdır. Rollic tarafından yayımlanan oyunlar arasında Go Knots 3D, Flipper Dunk, Onnect – Pair Matching Puzzle, Pixel Shot 3D, Picker 3D, Repair Master 3D, Tangle Master 3D, Water Shooty ve Wheel Smash bulunmaktadır. Rollic, oyun endüstrisinde büyüyen bir geliştirici ekosistemini oluştururken, muazzam düzeyde çekici global oyunları üretmeye kararlıdır. Daha fazla bilgi için, www.rollicgames.com adresini ziyaret edin veya Rollic'i Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter veya Rollic blog üzerinden takip edin.
İleriye Dönük Beyanlar
Bu basın açıklaması diğer hususların yanında, global kitlemizi ve reklam işimizi genişletmek, ortalama mobil DAU ve MAU'muzu büyütmek ve gelişim kanalımıza ve genel büyümeye katmak; Rollic'i satın almaya ilişkin satın alma fiyatını; anlaşma değerlendirmesinin şekli ve tahsisatı; işlemin kapatılmasının beklendiği zamanlama ve finansal projeksiyonlara ulaşma yeteneğimiz dâhil olmak üzere, Rollic Oyun Yazılım ve Pazarlama Anonim Şirketinin (“Rollic”) satın alınmasını gerçekleştirme yeteneğimiz ile ilgili bu açıklamalar dâhil olmak üzere ileriye dönük beyanlar içermektedir. İleriye dönük beyanlar sıklıkla “genel görünüm”, “tahmini”, “planlanan”, “amaçlanan”, “olacak”, “beklenen”, “inanılan”, “hedef”, “beklemek” gibi kelimeler içerir ve gelecek zaman ifadeli beyanlar genellikle ileriye dönüktür. Bu tür ileriye dönük beyanlarda belirtilen konularda elde edilecek başarı, ciddi risk, belirsizlik ve varsayımlar içermektedir ve fiili sonuçlarımız bu tahmin edilen veya ima edilenlerden önemli ölçüde farklılık gösterebilir. Bu bültenin yayınlandığı tarihte mevcut olan bilgilere dayanan bu tür ileriye yönelik beyanlara gereğinden fazla itibar edilmemelidir. Söz konusu beyanları güncelleştirmek için bir sorumluluk kabul etmiyoruz. Fiili sonuçların farklılaşmalarına neden olabilecek faktörler, işlem kapanış koşullarının karşılanması ve işlemi zamanında kapama, Rollic'i etkili biçimde entegre etme ve işlemin beklenen faydalarını elde etme yeteneğimizi içerir. Bu riskler, belirsizlikler, varsayımlar ve fiili sonuçların farklılaşmalarına neden olabilecek ek faktörler hakkında daha fazla bilgi http://investor.zynga.com adresindeki Yatırımcı İlişkileri web sitemizden veya SEC’nin www.sec.gov adresindeki web sitesinden elde edilebilecek resmi Menkul Kıymetler Komisyonu’na (“SEC”) verdiğimiz dosyalarımızın kopyalarında daha detaylı olarak açıklanmıştır veya açıklanacaktır.
Temel Operasyon Değerleri
İşimizi, Mobil DAU'lar dahil olmak üzere çeşitli değerleri izleyerek yönetiriz. Mobil oyunların günlük aktif kullanıcılarını ölçen “Mobil DAU'lar”, dahili analitik sistemlerimiz tarafından kaydedilir ve tahmin edilir. Mobil DAU'ları ve diğer operasyon değerlerini kullanıcı hesap aktivitelerinin takip edilmesine dayanan dahili şirket verileri ile belirleriz. Ayrıca, platformların sunucuları tarafından sağlanan üçüncü taraf ağlarda oturum açmalar dahil üçüncü tarafların sunduğu bilgileri iki veya daha fazla kullanıcı hesabından oturum açan bir oyuncunun aynı kişi olup olmadığını takip etmemize yardımcı olması için kullanırız.
Mobil DAU'lar. Mobil DAU'ları belirli bir günde mobil oyunlarımızdan birini oynayan kişilerin sayısı olarak tanımlarız. Belirli bir dönem için Ortalama Mobil DAU'lar o dönem için her gün için Mobil DAU'ların ortalamasıdır. Bu değer altında, aynı gün iki farklı mobil oyunu oynayan bir kişi iki DAU olarak hesaplanır. Mobil DAU'ları izleyici katılımı ölçüsü olarak kullanırız.
Mobil MAU'lar. Mobil Aylık Aktif Kullanıcıları (MAU'lar) ölçüm tarihiyle biten 30 günlük dönemde mobil oyunlarımızdan birini oynayan bireylerin sayısı olarak tanımlarız. Bu ölçüt altında, aynı 30 günlük dönemde iki farklı mobil oyunu oynayan bir kişi iki MAU olarak hesaplanır. Üçüncü taraflarca sağlanan bilgileri bu duplikasyonu azaltmak için aynı mobil oyunu oynayan bireyleri belirlememize yardımcı olmak için kullanırız. Ancak, çok kullanıcılı hesaplar altında oyun oynamış olan bir bireyi ilişkilendirmek için üçüncü taraf ağ oturum açma verilerine her zaman sahip olmamamız nedeniyle, bir oyuncu çoklu Mobil MAU olarak sayılabilir. Belirli bir dönem için Ortalama Mobil MAU'lar o dönem için her bir ay sonunda Mobil MAU'ların ortalamasıdır. Mobil MAU'ları toplam oyun kitlesi boyutunun bir ölçütü olarak kullanıyoruz.
Bu duyurunun orijinal kaynak dildeki metni, resmi ve geçerli versiyondur. Çeviriler sadece yardımcı olmak amacıyla sunulmuştur ve kanuni geçerlik sahibi tek metin olan kaynak dilde hazırlanan metin ile çapraz başvuru yöntemine göre incelenmelidir.
İletişim Bilgileri
Yatırımcı İlişkileri:
Rebecca Lau
Investors@zynga.com
Zynga Basın:
Sarah Ross
Sarah@zynga.com
Kaynak: Zynga