Starbucks ve Nestlé, Ambalajlı Tüketici Ürünleri ve Gıda Hizmetleri Kategorilerini Dünya Çapında Geliştirmek ve Genişletme Amaçlı İttifak Kuruyor
7 Mayıs 2018 05:00 UTC
Starbucks ve Nestlé, Ambalajlı Tüketici Ürünleri ve Gıda Hizmetleri Kategorilerini Dünya Çapında Geliştirmek ve Genişletme Amaçlı İttifak Kuruyor
İttifak, dünyanın en tanınmış ve saygın tüketici markalarından ikisinin gücünü, büyüklüğünü ve kültürünü birbirini tamamlayıcı şekilde artıracak
Nestlé, Starbucks'ın ambalajlı kahvesini küresel çapta bölgesel pazarlara getirecek; Starbucks marka portföyü, Nestlé'nin aralarında Nespresso ve Nescafé Dolce Gusto'nun da yer aldığı tek servislik kapsül sistemlerinde temsil edilecek
İttifak, kahveyi dünyanın gerçek anlamda sürdürülebilir tek tarım ürünü yapmayı hedefliyor
SEATTLE--(BUSINESS WIRE)-- Starbucks Corporation'dan (NASDAQ: SBUX) bugün yapılan bir duyuruda, şirketin Ambalajlı Tüketici Ürünleri (CPG) ve Gıda Hizmetleri alanlarındaki markalarının küresel kapsamını hızlandırmak ve büyütmek amacıyla Nestlé S.A. ile küresel bir kahve ittifakı kurduğu açıklandı. Etik ve sürdürülebilir kahve tedariki ortak hedefini güden ittifak, tüm dünyada hem evde, hem de ev dışındaki kahve tüketimi ve ilgili kategorileri dönüştürecek, genişletecek ve artıracak.
İttifak kapsamında Nestlé, Starbucks®, Seattle’s Best Coffee®, Starbucks Reserve®, Teavana™, Starbucks VIA® ve Torrefazione Italia® paket kahve ve çay ürünlerinin tüm küresel ev ve ev dışı kanallarında pazarlama, satış ve dağıtım haklarını elde edecek. Nestlé kapanış bedeli olarak Starbucks'a 7,15 milyar dolar ödeyecek ve Starbucks da – uzun vadeli hissedar değeri yaratmak amacıyla – ileriye dönük olarak kavrulmuş ve öğütülmüş kahve ve diğer ürünlerin lisans vereni ve tedarikçisi olarak önemli miktarda hisseyi elinde tutacak. Ayrıca, Starbucks marka portföyü Nestlé'nin tek servislik kapsül sistemlerinde temsil de edilecek.
Starbucks yönetim kurulu başkanı ve CEO'su Kevin Johnson yaptığı açıklamada, “Bu küresel kahve ittifakı, Nestlé'nin uzanımı ve itibarı aracılığıyla Starbucks deneyimini dünyada milyonlarca eve daha getirecek,” dedi. “Bu tarihi anlaşma, işimizi değişen tüketici ihtiyaçlarını karşılamaya odaklama ve bu yönde geliştirme yönünde devam eden çabalarımızın bir parçasıdır ve ortak değerlerimize bağlı bir şirketle omuz omuza çalışmaktan gurur duyuyoruz.”
Nestlé CEO'su Mark Schneider ise “Bu işlem, Nestlé'nin en büyük yüksek büyüme kategorisi olan kahve kolumuz için atılmış önemli bir adımdır,” diyerek şöyle devam etti. “Starbucks, Nescafé ve Nespresso ile kahve dünyasının üç ikonik markasını bir araya getiriyoruz. Starbucks'ın ortağımız olmasından memnunuz. Her iki şirket de üstün nitelikli kahve konusunda gerçek bir tutkuya sahip ve sorumlu ve sürdürülebilir kahve tedariki alanında küresel lider olarak tanınmaktan gurur duymaktadır. Bu, dünyadaki kahveseverler için büyük bir gün.”
Bu küresel ittifak Starbucks'ın gücü ve cazibesini Nestlé ve onun ikonik markalarının küresel uzanımıyla birleştirerek, köklü Kuzey Amerika pazarlarında yeni büyüme olanakları yaratıyor ve uluslararası pazarlarda da genişlemenin önünü açıyor. Bunun yanı sıra, Amerika Birleşik Devletleri'nde Nestlé'nin kahve alanındaki perakende ve Gıda Hizmetleri varlığını güçlendirip, Starbucks'ın K-cup® kapsüllerindeki güçlü varlığı ile çözünebilir kahve ve üst segment tek servislik kahve alanındaki konumunu da tamamlıyor. Bu kalıcı küresel lisans anlaşması kapsamında, tedarik, kavurma ve Starbucks küresel marka yönetimi alanlarında ittifakın lideri Starbucks olurken, iki marka tüm dünyada tüketicilere en iyi kahveyi sunmak için yenilik ve pazara giriş stratejileri konularında yakın şekilde birlikte çalışacak.
Anlaşma, alışılagelmiş şekilde idari onaya tabi bu yaz veya sonbahar başlarında kapanması bekleniyor. İçime hazır kahve, çay ve meyve suyu ürünleri anlaşma kapsamı dışında yer alıyor.
Starbucks, bu peşin ödemeden elde edilecek vergi sonrası gelirleri öncelikle hisse geri alımlarını hızlandırmak için kullanmayı amaçlıyor ve 2020 mali yılı boyunca hisse geri alımı ve kâr payı biçiminde yaklaşık 20 milyar doları hissedarlara iade etmeyi bekliyor. Ayrıca işlemin, şirketin mevcut açıklanmış uzun vadeli mali hedeflerinde bir değişiklik olmaksızın, 2021 mali yılı sonunda veya daha öncesinde taahhuk edecek hisse başı kazanç (HBK) olması bekleniyor.
Starbucks, konuyla ilgili daha ayrıntılı bilgi vermek üzere 7 Mayıs Pazartesi günü saat 05:00'da (PDT) Kevin Johnson başkanlığında yürütülecek 30 dakikalık bir yatırımcı video konferansına ev sahipliği yapacak. Video konferans İnternet'ten canlı olarak yayınlanacak ve http://investor.starbucks.com adresinden izlenebilecek. Web yayını, 6 Haziran 2018, Çarşamba günü bitimine kadar şirketin web sitesinde banttan izlenebilecek.
Starbucks Hakkında
Starbucks Coffee Company 1971 yılından bu yana etik yollardan yüksek kalitede Arabica kahvesi tedarik ve kavurma işlemlerini gerçekleştirmektedir. Bugün, dünya genelindeki 28.000 mağazası ile şirket, dünyadaki en büyük spesiyal kahve kavurma ve perakende satış şirketidir. Mükemmellik konusunda taviz vermeyen kararlılığımız ve kılavuz ilkelerimiz vasıtası ile her fincanda her müşteri için benzersiz Starbucks Deneyimini hayata geçiriyoruz. Deneyimi paylaşmak için lütfen mağazalarımızı veya internet sitemizi ziyaret edin: www.starbucks.com ve www.news.starbucks.com.
İleriye Dönük Beyanlar
Burada yer alan belli ifadeler, geçerli menkul kıymetler yasa ve yönetmeliklerinin anlamı kapsamında “ileriye dönük” beyanlardır. Genel olarak, bu ifadeler “ummak,” “beklemek,” “inanmak,” “olabilir,” “tahmin etmek,” “hissetmek,” “öngörmek,” “amaçlamak,” “yapabilmek,” “planlamak,” “potansiyel,” “hedeflemek,” “olmalı,” “olacak,” “olur” gibi sözcükler ve ileriye dönük beyanları tanımlama amaçlı benzer ifadelerle tanımlanmakla birlikte, ileriye dönük bütün beyanlar bu tanımlayıcı sözcükleri içermemektedir. Bu ifadeler buradaki tarih itibarıyla Starbucks'ın elinde olan bilgilere dayanmakta olup, Starbucks'ın gerçek sonuçları veya performansı, şirketin işiyle ilgili riskler ve belirsizlikler nedeniyle ifade veya ima edilenlerden bariz şekilde farklı olabilir. Bu riskler ve belirsizlikler, bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla, A.B.D. ve uluslararası ekonomiler veya para birimlerindeki dalgalanmalar, markalarımızı koruma, büyütme ve destekleme becerimiz, yiyecek ve içecekten bulaşan hastalıklar, kurcalama, tağşiş, kirletme veya yanlış etiketleme içeren olayların potansiyel olumsuz etkileri, bilgi teknolojisi sistemlerimizin esaslı ihlal yaşamamız derecesinde meydana gelen esaslı ihlallerin potansiyel olumsuz etkileri, bilgi teknolojisi sistemlerimizin esaslı arızaları, şirketin girişimleri ve planlarıyla ilgili maliyetler ve bunların başarılı şekilde icrası, şirket ürünlerinin müşteriler tarafından kabulü, rekabetin etkisi, tarafların ticari, idari veya başka nedenlerin yanı sıra kahve, süt ürünleri ve diğer hammaddelerin fiyatlandırması ve mevcudiyeti gibi genel ekonomik ve sektörel faktörler yüzünden işlemleri gerçekleştirememesi, iç performans ve genişleme planlarının başarılı şekilde icrası, A.B.D. ve diğer uluslararası ekonomi ve para birimlerinde yaşanan dalgalanmalar, rakiplerin girişimlerinin etkileri, yasal işlemlerin etkisi ve Şirketin 1 Ekim 2017 tarihinde sona eren mali yıla ait Form 10-K Yıllık Raporunun “Risk Faktörleri” kısmı da dahil olmak üzere Şirketin Menkul Kıymetler ve Takas Komisyonu'ndaki dosyalarında ayrıntılı şekilde yer alan diğer riskleri kapsamaktadır. Şirket, bu ileriye dönük beyanların herhangi birini güncellemek için hiçbir yükümlülük üstlenmemektedir.
Bu duyurunun orijinal kaynak dildeki metni, resmi ve geçerli versiyondur. Çeviriler sadece yardımcı olmak amacıyla sunulmuştur ve kanuni geçerlik sahibi tek metin olan kaynak dilde hazırlanan metin ile çapraz başvuru yöntemine göre incelenmelidir.
Fotoğraflar\Multimedya galeri için: http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=51801862&lang=en
İletişim Bilgileri
Starbucks:
Yatırımcı İlişkileri
Tom Shaw, 206-318-7118
investorrelations@starbucks.com
veya
Medya:
Jaime Riley, 206-318-7100
press@starbucks.com
Kaynak: Starbucks Corporation
Bu haber bültenini çevrimiçi olarak şu adresten görebilirsiniz:
http://www.businesswire.com/news/home/20180506005074/en