Dolar
39.54
Euro
45.48
Altın
3,373.99
ETH/USDT
2,523.00
BTC/USDT
104,976.00
BIST 100
9,196.13

Mary Kay Inc. Advocates Dünya Genelinde Bir Dizi Dönüm Noktası Taahhüdü ve Ortaklığı yoluyla Kadınların Ekonomik bakımdan Güçlendirilmesi ve Cinsiyet Eşitliğini İlerletme konusunda Savunuculuk Yapıyor

Mary Kay Inc. Advocates Dünya Genelinde Bir Dizi Dönüm Noktası Taahhüdü ve Ortaklığı yoluyla Kadınların Ekonomik bakımdan Güçlendirilmesi ve Cinsiyet Eşitliğini İlerletme konusunda Savunuculuk Yapıyor

DALLAS--(BUSINESS WIRE)-- Kadınların güçlendirilmesi ve girişimcilik konusunda global bir savunucu olan Mary Kay Inc., Avrupa Komisyonunun 2020 2025 Cinsiyet Eşitliği Stratejisini kabul eden bir tutum belgesini yayınlayarak ve Generation Equality Forum Global Aksiyon Koalisyonlarına katılarak cinsiyet eşitliğini ilerletmeye bağlılığı daha da arttırmıştır.

Buradan erişilebilecek olan tutum belgesi, cinsiyet eşitliği konusunda Avrupa Birliği’nin stratejisini yansıtıyor. Avrupa Birliği’ne göre: Strateji, 2025 itibarıyla cinsiyet bakımından eşit bir Avrupa’ya doğru önemli ilerleme kaydetmek için politika hedeflerini ve aksiyonlarını sunuyor. Hedef, her türlü çeşitlilikte kadınların, erkeklerin, kızların ve oğlanların, yaşamda kendi seçtikleri yolda ilerleme konusunda özgür olmaları, gelişmek için eşit fırsatlar yakalamaları ve Avrupa toplumumuza eşit olarak katılabilmeleri ve liderlik edebilmeleridir.

Ayrımcı yasalar, cinsiyet önyargıları ve basmakalıplar, kadınlara ve kızlara karşı şiddet - bunların tümü global sorunlar olup, dünya genelinde kamu ve özel sektörler ile sivil toplum örgütleri ile iş birliği halinde aşılmalıdır, diyor Mary Kay Hukuk ve Çeşitlilik Direktörü Julia Simon ve ekliyor. Cinsiyet eşitliğini sağlamak, gezegenin yaşatılması ve daha sürdürülebilir ve büyüyen ekonomiler ve topluluklar yaratabilmek için kritik öneme sahip.

Mary Kay, bu ay (30 Haziran - 2 Temmuz) Fransa Paris’teki Generation Equality Forumu’nda Değişikliğin Etkenleri Programına da katıldı. Pekin Deklarasyonu’ndan 26 yıl sonra, BM Kadın Birimi tarafından toplanan ve Meksika ile Fransa hükümetlerinin birlikte ev sahipliğini yaptığı Generation Equality Forumu, cinsiyet eşitliğine yatırım yapmak ve kadınların güvenliği, liderliği ve ekonomik fırsatları için ivmeyi artırmak üzere bir nesildeki en kritik andı1.

Julia Simon, kadınlar için kadın girişimciliğinin önündeki orantısız biçimde karmaşık ve birbirleriyle bağlantılı engellere dair farkındalık oluşturmayı ve cinsiyete duyarlı tedarik stratejilerini tanıtmayı hedefleyen Cinsiyete Duyarlı Tedarik için Dönüştürücü Bir Stratejiyi Oluşturma başlıklı panele katıldı. Global olarak, 3 işletmeden birinin sahibi kadınlar2, ancak kadınlar hükümetlerin ve büyük kurumların tedarik harcamasının henüz sadece %1’ini kazanıyorlar3. Konuşmacılar, kapsayıcı tedarik stratejilerinin nasıl uygulanacağına dair kendi yolculuklarıyla desteklenen içgörüleri ve sağlam tavsiyeleri paylaştılar.

Paris Forumu’nda, Mary Kay ayrıca Generation Equality Aksiyon Koalisyonlarının dördüne politika, program ve danışmanlık taahhütleri yoluyla katıldı. Ekonomik Adalet ve İnsan Hakları; İklim Adaleti için Feminist Hareket ve Cinsiyet Tabanlı Şiddet, İnovasyon ve Teknoloji. 1.000 taahhütte bulunan kişi/kuruluşun bir araya geldiği ve 50.000 kişinin sanal olarak katıldığı Forum, hareketin 6 alanı genelinde eşitlik için harekete geçmek amacıyla 5 yıllık bir planın desteklenmesinde cinsiyet eşitliğine yönelik 40 milyar $’lık yatırım kaydetti.

Bu anlaşmalar Mary Kayin BM ortakları ve yerel stratejik partnerler ile dünya genelindeki yüksek düzeyli toplantılarda kadınların ekonomik olarak güçlendirilmesi ve cinsiyet eşitliğini destekleme konusundaki en son savunuculuk girişimleridir.

  • 16 Mart 2021’de, Mary Kay COOsu Deborah Gibbins, Mary Kay’in yaklaşık 40 ülkede kadın girişimcileri nasıl desteklediğini anlatmak için BM Küresel İlkeler Hedef Cinsiyet Eşitliği toplantısına katıldı. Gibbins, Dünya Bankası4 tarafından yeni yayınlanan, dünya genelinde ortalama olarak, kadınların erkeklerin yasal haklarının dörtte üçüne sahip olduklarını ortaya koyan verileri vurguladı. Şirketleri, yasal ayrımcılıklarda taraflarını belirlemeleri ve kadınların tam potansiyellerine ulaşabilmeleri için boşlukları kapatacak reformlar için savunuculuk yapmaları bakımından sorguladı. Katılımcıların %75’inin özel sektörü temsil ettiği etkinlik, iş sektöründen, Birleşmiş Milletler’den, üye devletlerden ve 100’ü aşkın ülkedeki sivil toplum kuruluşlarından 5000’i aşkın kişiyi bir araya getirdi.
  • Gibbins, 24 Mart 2021de Kadınların Durumu konulu Komisyon (CSW65) sırasında, Kadınlar için Girişimciliği Hızlandırma (WEA) programının ev sahipliğinde Girişimcilik Yoluyla Ekonomik Geri Dönüşe Öncülük Eden Kadınlar başlıklı bir panele katıldı. Panelde, kadın girişimciler için kolaylaştırıcı bir ekosistemin oluşturulmasına yardımcı olacak kamu-özel sektör ortaklıklarına ilişkin ihtiyacı vurguladı. Mary Kay tarafından 5 BM birimiyle iş birliği halinde başlatılan Kadınlar için Girişimciliği Hızlandırma programı, değişimi hızlandırmak için çok ortaklı süreçlerin benzersiz etkisine dair bir örnek olarak öne çıktı.
  • 26 Mart - 4 Nisan arasında, Mary Kay Çekya ve Slovakya Genel Müdürü Edita Szabóová, Eşit Maaş Günü Konferansı’nda görüşlerini paylaştı ve konferansta kadınları destekleyen kadınların öneminin altını çizerek, Mary Kay’in kadın girişimcileri eğitim, liderlik ve mentorluk yoluyla eğitme çalışmalarını vurguladı. Kadınlar bir araya geldiklerinden, kadınların ve daha büyük ölçekte insanlığın yararına olağanüstü şeyler başarabiliriz. Çünkü birimizi kaldırdığımızda, hepimizi kaldırdığımızı biliyoruz. Özünde, Mary Kay girişimcileri geliştiriyor ve eğitiyor ve bunun karşılığında, girişimciler kendi işletmelerini kuruyor ve kızları için kendi hikayelerini yazıyor ve miraslarını yaratıyorlar, diyor Szabóová.
  • 15-16 Haziran 2021’de, BM Global Compact Liderler Zirvesi‘nde, Gibbins ekonominin ve toplumun ihtiyaç duyduğu rol modeller olarak kadın girişimcileri savunarak ve Hızlandırma Programının kritik misyonunu vurgulayarak Sürdürülebilirlikte Kadınlar: Erkeklerin Dünyasında Yenilik Yapmak ana oturumunda konuştu. Ayrıca, Mary Kay tarafından 5 BM birim ortağıyla başlattığı Kadınlar için Girişimciliği Hızlandırma programının kritik misyonunu da vurguladı: BM Kadının Güçlendirilmesi Birimi (UN Women), Uluslararası Ticaret Merkezi (ITC), Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP). Hızlandırma programı önümüzdeki 10 yıl boyunca 5 milyon kadın girişimciyi eğitmeyi ve desteklemeyi taahhüt etmiştir. Gibbins “Kadın girişimciliği, başarılı pandemi geri dönüşünde önemli bir rol oynayacak. Bu nedenle Kadınlar için Girişimciliği Hızlandırmanın misyonu bu kadar dakik ve tam zamanında. Ve bu nedenle, kadın girişimciler bu büyüklükte bir çerçeveye ihtiyaç duyuyorlar, diyerek sözlerini bitirdi. Yıllık Zirve, ilerlemenin durumunu değerlendirmek ve iklim krizini, global pandemiyi, ekonomik uyumsuzlukları ve sosyal eşitsizlikleri hafifletmeye yönelik kolektif aksiyonu desteklemek için iş camiasından, hükümetlerden, BM’den ve sivil toplumdan neredeyse 25.000’i aşkın lideri bir araya getirdi.
  • 6 Temmuz’da Yekaterinburg’ta, Mary Kay Rusya’da ana sanayi, ticaret ve ihracat platformu olan Endüstriyel Ticaret Fuarı INNOPROM-2021’e katıldı. BM Kadınları Güçlendirme Birimi ev sahipliğinde Cinsiyet Tabanlı Girişimciliğin Desteklenmesi ve Geliştirilmesi konulu BM Kadın Programları başlıklı bir panele konuk konuşmacı olarak katılan Mary Kay, cinsiyete duyarlı tedarik stratejilerinin kritik öneminin altını çizdi ve pandeminin de dünya genelinde aksiyonu ilerletmek ve kadınların işletmelerini desteklemek için benzer bir fırsat sunduğunu da vurguladı.

Mary Kay Hakkında

Erkeklerin hakim olduğu alanlardan birinde engelleri aşan Mary Kay Ash, güzellik şirketini neredeyse 58 yılı aşkın bir süre önce üç hedef koyarak kurdu: kadınlar için ödüllendirici fırsatlar geliştirmek, dayanılmaz ürünler sunmak ve dünyayı daha iyi bir yer haline getirmek. Bu hayal, neredeyse 40 ülkede milyonlarca bağımsız satış personeli üyesiyle birlikte milyarlarca dolarlık bir şirket haline dönüştü. Mary Kay, güzelliğin ardındaki bilime yatırım yapmaya ve en yeni cilt bakım, renk kozmetikleri ve besin takviyeleri ve parfümler üretmeye adanmıştır. Mary Kay, dünya genelindeki kuruluşlar ile iş birliği yaparak, kanser araştırmalarını desteklemeye, aile içi şiddet mağdurlarını korumaya, topluluklarımızı güzelleştirmeye ve çocukları hayallerinin peşinden koşmaları için teşvik etmeye odaklanarak, kadınları ve ailelerini güçlendirmeye adanmıştır. Mary Kay Ashin orijinal vizyonu ışık saçmaya devam ediyorher seferinde bir ruj. Şu adresten daha fazla bilgi alın: www.marykay.com

1 https://forum.generationequality.org/home 2 World Bank (2020). Enterprise Surveys, World Bank Gender Data Portal alıntı yapan: World Bank Blogs (2020) Women entrepreneurs needed stat! 3 Vazquez ve Sherman (2014). Alıntı yapan: UN Women (2017) The Power of Procurement: How to source from women-owned businesses. 4 Women, Business and the Law, 2021. 190 ülkede yürütülen bir rapor.

Fotoğraflar\Multimedya galeri için: https://www.businesswire.com/news/home/52462528/en

Bu duyurunun orijinal kaynak dildeki metni, resmi ve geçerli versiyondur. Çeviriler sadece yardımcı olmak amacıyla sunulmuştur ve kanuni geçerlik sahibi tek metin olan kaynak dilde hazırlanan metin ile çapraz başvuru yöntemine göre incelenmelidir.

İletişim Bilgileri

Mary Kay Inc. Kurumsal İletişim Marykay.com/newsroom (+1) 972.687.5332 or media@mkcorp.com

Kaynak: Mary Kay Inc.

* Bu alanda yer alan duyuruların kaynağı Businesswire olup, Anadolu Ajansının haberler ile ilgili herhangi bir müdahelesi yoktur. Bu haberler yatırım tavsiyesi veya bülteni geçilen firmaların doğruluğunu teyit eder nitelikte olmayıp, Anadolu Ajansının bu şirketler ve kurumlar ile bir bağlantısı yoktur. Tüm sorumluluk Businesswire’a aittir.