Kadınlar için Girişimciliği Hızlandırma Programı Yayını Cinsiyete Duyarlı Tedarik için Ticari Kanıt Oluşturuyor
Kadınlar için Girişimciliği Hızlandırma Programı Yayını Cinsiyete Duyarlı Tedarik için Ticari Kanıt Oluşturuyor
Kanıta dayalı Savunuculuk Belgesi, Sürdürülebilir Gelişme Hedefleri doğrultusunda, özel sektöre cinsiyete duyarlı tedarik stratejilerini benimsemeleri ve kadınların sahip olduğu, yönettiği ve cinsiyete duyarlı işletmeleri, işletmelerin ekonomik hedeflerini ve sosyal değeri ilerletmek için bir araç olarak değer zincirlerine entegre etme çağrısında bulunuyor.
NEW YORK--(BUSINESS WIRE)-- Kadınlar için Girişimciliği Hızlandırma Programı (Women’s Entrepreneurship Accelerator, WEA) “Tedariğin Stratejik Değeri: Cinsiyete duyarlı tedarik neden ticari olarak avantajlıdır” başlıklı bir Savunuculuk Belgesi yayınladı. Belge, kadınların kapsayıcı ekonomik büyüme ve sürdürülebilir gelişmeyi gerçekleştirmek için özel sektör tedarik zincirlerine katılımının güçlendirilmesinin yararları hakkında ikna edici kanıt sunuyor.
Bu basın açıklaması multimedya özelliğe sahiptir. Tüm yayımı burada görebilirsiniz: https://www.businesswire.com/news/home/20220505005120/en/
WEA'yı desteklemek amacıyla BM Kadın tarafından geliştirilen ve Mary Kay Inc. tarafından kaynak sağlanan Savunuculuk Belgesi, COVID-19 küresel salgını sonucunda cinsiyet eşitliğine ulaşma konusunda gerilemenin yanı sıra artan oranlarda ekonomik güvensizliğin, tedarik zinciri kesintilerinin ve eşi benzeri görülmemiş iklim ve çevre şoklarının toplumdaki eşitsiz konumları nedeniyle kadınlar üzerinde nasıl orantısız bir etkide bulunduğunu vurguluyor.
Yayın, kadın ve erkeklerin eşit haklara sahip olduklarında ekonomilerin daha iyi büyüme fırsatlarına sahip oldukları ve krizlere daha dayanıklı olduklarını gösteren daha önceki çalışmaları tekrarlıyor.1 Bununla birlikte devasa sorunlar devam ediyor. Kadın girişimciler, hem yurtiçi hem de uluslararası pazarda sermayeye erişememe; erkeklere oranla daha az girişimcilik ağlarının bulunması ve kadınların işgücü piyasasına katılımını zorlaştıran politikalar dahil, çok sayıda engelle karşılaşmaya devam ediyor.2 Küresel olarak, üç işletmeden birinin sahibi kadınlar olsa da, 3 kadınlar büyük şirketlerin küresel harcamalarının tahmini olarak yaklaşık yalnızca yüzde birini kazanıyor.4 Eşitsiz cinsiyet yasaları da kadınların ekonomik fırsatlarını engelliyor. Örneğin, neredeyse 2,4 milyar çalışma yaşındaki kadın hala erkeklerle aynı ekonomik haklara sahip değil.5 Bu istatistiklere rağmen, kadın girişimciler dünyanın bugün karşı karşıya kaldığı bir çok zorluk için bir çözüm olmayı sürdürüyor ve bulgular gösteriyor ki kadın girişimcilerin artması ile ekonomik büyüme, sürdürülebilir büyüme ve daha kapsayıcı ve dayanıklı toplumlar arasında doğrudan bir korrelasyon var.6
Savunuculuk Belgesinde sunulan veriler, tedarik süreçleri aracılığıyla cinsiyete duyarlı (gender-responsive, GRP) politika ve uygulamaların benimsenmesinin kadınların karşı karşıya kaldığı yapısal engellerin etkisini hafifletmek için stratejik olarak nasıl kullanılabileceğini ve aynı zamanda işletmeleri nasıl geliştirebileceğini ve ekonomileri güçlendirebileceğini özetliyor. Savunuculuk Belgesi GRP'nin benimsenmemesinin boşa giden bir fırsat olacağı uyarısında bulunuyor. Kanıtlar açık. Cinsiyet eşitsizliğinin azaltılması işletmeler için iyi ve ekonomik olarak akıllıca.
“Cinsiyet duyarlı tedarik kurumsal kârlılığı, riskin hafifletilmesini, yeniliği ve sürdürlebilirliği etkiler. Kadın girişimciler tedarik sürecinden dışlandığı zaman, şirketler ciddi oranlarda yeteneği, yaratıcılığı ve uzmanlığı dışlama riski ile karşı karşıya kalır. GRP çekici bir iş stratejisi olmanın yanında değişim için de güçlü bir katalizör diyor Deborah Gibbins, Baş İşletme Görevlisi, Mary Kay, Inc., ve WEA'nın başlatıcısı.
Savunuculuk Belgesini oluşturmak için, BM Kadın 2021'de 350'yi aşkın paydaşın katılımını sağladı ve bunlar arasında 150'den fazla özel sektör şirketi temsil edildi ve işletmelerin neden cinsiyet duyarlı tedariği benimsemeleri gerektiğini ortaya koyan bir kanıt tabanı oluşturmak için şirketlerin tedarik yolculukları hakkında 7 vaka çalışması dahil edildi. Paydaşların katılımı mülakatlar, bir anket ve BM Küresel Etki'nin (UN Global Compact’s, UNGC) üyeleri ve ağları dahil olmak üzere geniş bir dizi ağda yayılmadan yararlanan, uygulayıcı topluluk formunda gerçekleşti.
Şirketler GRP'nin şu sonuçları verdiğini rapor ettiler:
- Artan gelir ve azalan tedarik harcaması,
- Daha çok tedarikçi mevcudiyeti ve dayanıklılığı
- Güçlenen marka itibarı,
- Daha fazla inovasyon ve uyum sağlayabilirlik,
- Daha fazla çeviklik nedeniyle gelişen hizmet sunumu ve
- Yerel ekonomik gelişme ve kapsayıcı büyüme aracılığıyla güçlenen pazarlar.
Savunuculuk Belgesinin belirttiği gibi “kapsayıcı ve sürdürülebilir gelişme değişken bir ekonomide istikrar kazanmak ve gelecekteki büyümeden faydalanmak isteyen işletmeler için büyük öneme sahip. Genişleyen cinsiyet eşitsizliği, güçlü ve dayanıklı tedarik zincirleri ve bunlara güvenen işletmeler için hayati öneme sahip kadın girişimciler dahil, tüm şirketlere zarar veriyor.”
Şirketlerin çevre, sosyal ve yönetişim (environmental, social and governance, EGS) konularına artan odaklanmasını yansıtan Savunuculuk Belgesi “GRP'nin uygulanmasının şirketlerin ESG değerlerini uygulamalarına ve kurumsallaştırmalarına nasıl olanak tanıdığını ve daha da önemlisi kadınların yetkilendirilmesi ve Sürdürülebilir Gelişme Hedeflerine (Sustainable Development Goals, SDG'ler) nasıl katkıda bulunduğunu belirtiyor. GRP ilkelerinin benimsenmesiyle, şirketler, cinsiyet eşitliği (SDG 5) ve eşitsizliklerin azaltılması (SDG 10) yanında sorumlu tüketim ve üretim (SDG 12), yoksulluğun ortadan kaldırılması (SDG 1) ve insana yaraşır iş ve ekonomik büyüme (SDG 8) dahil, birden fazla hedefe yönelik ilerleme kaydedebilir.”
“Sürdürülebilir Gelişme Hedeflerine ulaşma yalnızca kadınlar veya işletmeler veya hükümetler tarafından yapılabilecek bir şey değil. İlerleme kaydedebilmemiz için tek yol, işletmeler dahil herkesin ortak bir amaca doğru birlikte çalışması” diyor, Anita Bhatia, BM Kadın Genel Sekreter Yardımcısı ve İcra Direktörü Vekili.
Bu raporun yayınlanması aracılığıyla WEA, SDG'leri geliştirmek için bir araç olarak özel sektörün GRP stratejilerini benimsemesi ve kadınları küresel değer zincirlerine entegre etme çağrısında bulundu. Bu, ticari olarak yararlı olmanın yanında daha genel olarak ekonomilere ve toplumlara yararlı olan kadınların ekonomik yetkilendirilmelerini ilerletiyor.
Savunuculuk Belgesi burada bulunabilir.
Kadınlar için Girişimciliği Hızlandırma Programı Hakkında
Kadınlar için Girişimciliği Hızlandırma Programı (WEA); UNGA 74 sırasında kurulan kadın girişimciliği konusundaki çok ortaklı bir girişimdir. Altı BM kurumunu bir araya getirir; Uluslararası Çalışma Örgütü (International Labour Organization, ILO), Uluslararası Ticaret Merkezi (International Trade Centre, ITC), Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (International Telecommunication Union , ITU), Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UN Development Programme, UNDP), Birleşmiş Milletler Küresel Etki (UN Global Compact, UNGC), BM Kadının Güçlendirilmesi Birimi (UN Women) ve Mary Kay Inc. 2030 itibarıyla 5 milyon kadın girişimciyi desteklemeyi taahhüt etmişlerdir.
Girişimin nihai hedefi, Sürdürülebilir Gelişme Hedeflerine (SDG'ler) ulaşmak için, dünya çevresindeki kadın girişimcilere yönelik kolaylaştırıcı bir ekosistem oluşturarak kadın girişimcilerin geliştirici etkisini en üst düzeye çıkarmaktır. Hızlandırma Programı kadın girişimcilerin potansiyelini ortaya çıkarmak amacıyla benzersiz ölçekte çok taraflı ortaklığın dönüştürücü gücüne bir örnektir. we-accelerate adresinden daha fazla bilgi alın. Bizi takip edin: Twitter (We_Accelerator), Instagram (@we_accelerator), Facebook (@womensentrepreneurshipaccelerator), LinkedIn (@womensentrepreneurshipaccelerator)
1 World Development Report. 2012: Gender Equality and Development: https://openknowledge.worldbank.org/handle/10986/4391. |
2 European Commission and OECD Policy Brief on Women’s Entrepreneurship. 2017: https://www.oecd.org/cfe/smes/Policy-Brief-on-Women-s-Entrepreneurship.pdf |
3 World Bank. 2020. Enterprise Surveys, World Bank Gender Data Portal: https://www.worldbank.org/en/data/datatopics/gender |
4 Vazquez, E.A. and A.J. Sherman. 2013. Buying for Impact: How to Buy from Women and Change the World. Charleston, USA: Advantage |
5 World Bank Group. 2022.. Women, Business and the Law 2022. Washington, DC: World Bank |
6 UN Women Facts and Figures: Economic Empowerment: https://www.unwomen.org/en/what-we-do/economic-empowerment/facts-and-figures |
Bu duyurunun orijinal kaynak dildeki metni, resmi ve geçerli versiyondur. Çeviriler sadece yardımcı olmak amacıyla sunulmuştur ve kanuni geçerlik sahibi tek metin olan kaynak dilde hazırlanan metin ile çapraz başvuru yöntemine göre incelenmelidir.
Kaynak sürümünü businesswire.com sitesinde inceleyin: https://www.businesswire.com/news/home/20220505005120/en/
İletişim Bilgileri
Mary Kay Inc. Kurumsal İletişim marykay.com/newsroom (+1) 972.687.5332 veya media@mkcorp.com
Kaynak: Kadınlar için Girişimciliği Hızlandırma Programı