Dolar
39.89
Euro
46.81
Altın
3,286.56
ETH/USDT
2,497.30
BTC/USDT
108,335.00
BIST 100
9,404.89
arşiv

Vodafone Türkiye, "ISO 22301 Standardı" belgesi aldı

Vodafone, Türkiye'deki teknoloji ve telekomünikasyon sektöründe ISO 22301 belgesini alan ilk firma oldu.

09.05.2013 - Güncelleme : 09.05.2013
Vodafone Türkiye, "ISO 22301 Standardı" belgesi aldı

Vodafone, Türkiye'deki teknoloji ve telekomünikasyon sektöründe ISO 22301 belgesini alan ilk firma oldu.
     Vodafone Türkiye'den yapılan açıklamaya göre, kendi sektöründe, BS 25999 (İş Sürekliliği Yönetim Sistemi) belgesini alan ilk firma da olan Vodafone, söz konusu standardın yeni şekli olan ISO 22301 Sosyal Güvenlik İş Sürekliliği Yönetim Sistemi Standardına geçişi de tamamladı.
     Tüm standartların öncüsü olan dünyaca ünlü BSI firmasıyla tamamlanan geçiş süreci sonucunda Vodafone Türkiye, ISO 22301 Standardı belgesini alarak, abonelerine kesintisiz ve kaliteli iletişim hizmeti sunduğunu kanıtladı. Ayrıca Vodafone Türkiye, dünyada bu sertifikayı almaya hak kazanan sayılı firmaların arasına girmiş oldu.
     İş Sürekliliği Yönetimi (İSY) konusundaki temel noktaları tanımlayan ve işletmelere İSY temelleri konusunda rehber olan ISO 22301 belgesi, paydaşlar nezdinde işletmelerin iş yönetimi konusunda tam anlamıyla hazır olduğunu garanti etmesinin yanında, iç ve dış müşterilere karşı yönetim beklentilerinin karşılanması açısından kesin bir güven sağlıyor.
     ISO 22301 kapsamında BSI tarafından yapılan kapsam denetiminde "Kurumu anlamak, liderlik, planlama, destek, operasyonlar, performans yönetimi ve sürekli iyileşme" standartlarının tüm bileşenlri denetlendi.
    
     "Standartlar konusunda sektörün öncüsüyüz"
    
     Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Selçuk Karaçay, konuyla ilgili yaptığı açıklamada Vodafone Türkiye olarak marka değerlerini ve müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkarmayı İş Sürekliliği Yönetim Sistemi'nin temel odağı ve kapsamı olarak gördüklerini belirtti.
     Kritik ürün ve servislerde yaşanabilecek aksaklıkların önceden belirlenen minimum seviyede tutulması ve tüm bu çalışmaların bağımsız kuruluşlar tarafından denetlenerek güvence altına alınması, Vodafone Türkiye'nin stratejik hedeflerinde olduğunu ifade eden Karaçay, şunları kaydetti:
     "İş sürekliliği ise sadece global ölçekte olan şirketimiz genelinde değil, tüm dünyadaki iş modellerinde geçerli bir uygulama. Tüm faaliyetlerini insan odaklı yürüten şirketimiz, kriz yönetim süreçlerini en iyi şekilde yöneten çalışanlardan oluşmaktadır. Teknoloji ve hizmet anlamında gelişmişliğimizin en önemli ölçüsü olarak gördüğümüz ISO 22301 standardına geçişi BSI ile gerçekleştirdik. Standartlar konusundaki değişiklikleri yakından takip eden şirketimiz, bu konuda da öncü olduğunu sektöre bir kez daha kanıtlamış oldu."
     Bu çalışmayı, kendi bünyelerinde yetiştirdikleri tecrübeli ve kalifiye elemanlarıyla gerçekleştirmiş olmanın gururunu bir kez daha yaşadıklarını aktaran Karaçay, "Bünyemizde bulunan 30'dan fazla ISO 22301 Baş Denetçi ve İç Denetçimizle sadece Vodafone Türkiye'ye değil, Vodafone Grubu'na bağlı diğer ülkelerdeki Vodafone şirketlerine de iş sürekliliği standartlarının kurulmasında, geliştirilmesinde ve denetiminde destek vermekteyiz" değerlendirmesini yaptı.
    
     Muhabir: Murat Birinci
     Yayıncı: Hülya Ertan Anadolu Ajansı web sitesinde, AA Haber Akış Sistemi (HAS) üzerinden abonelere sunulan haberler, özetlenerek yayımlanmaktadır. Abonelik için lütfen iletişime geçiniz.
İlgili konular
Bu haberi paylaşın