Metro Group Ankara İrtibat Bürosu açıldı
Metro Group Türkiye Temsilcisi Kaan Ünver, ''Türkiye'de daha gidilecek çok yolumuz var'' dedi.

ANKARA
Metro Group Türkiye Temsilcisi Kaan Ünver, Metro Group'un Ankara irtibat bürosunda yapılan basın toplantısında, Metro Group olarak 33 ülkede yaklaşık 2 bin 200 mağaza ile faaliyet gösterdiklerini ve 280 binden fazla çalışanı istihdam ettiklerini bildirdi.
Ünver, Metro Group'un 2011 yılında yaklaşık 67 milyar avro ciro elde ettiğine dikkati çekerek, Türkiye'de, faaliyetlerine başladıklarından bu yana 1 milyar 714 milyon avro yatırım yaptıklarını bildirdi.
Türkiye'de 14 ilde toplam 61 mağazası ve yaklaşık 7 bin 800'e yakın çalışanı ile hizmet verdiklerinin altını çizen Ünver, şunları kaydetti:
''Metro Group olarak Türkiye'de ikinci ofisimizi açmamız şirketimizin, Türkiye ekonomisi, perakende pazarına olan inancının ve yatırım yapma isteğimizin bir göstergesidir. Geçen yılki mağaza açılışlarımıza benzer şekilde bu yıl da açılışlarımız olacaktır. Ankara irtibat ofisinin temel görevi Ankara'daki kamu kurumları, yasa koyucular, sivil toplum örgütleri, uluslararası kuruluşların temsilcilikleri ve diplomatik çevre ile doğrudan temas halinde olmak ve şirket görüşlerimizi paylaşmaktır. Bilindiği üzere grup bünyesinde dört şirket bulunmaktadır. Ofisimiz söz konusu şirketlerin Ankara'da temsili görevini yürütecektir. Ankara irtibat ofisinde Ankara Temsilciliği görevini yürütmek üzere Başak Babaoğlu görev yapacaktır.''
''Türkiye'nin her yerine yayılmayı hedefliyoruz''
Perakende pazarının büyüklüğü hakkında da bilgi veren Ünver, sektörün büyüklüğünün 190 milyar dolar civarında olduğunu bildirdi.
Ünver, bu büyüklüğün yüzde 42'sini organize perakendenin oluşturduğunu dile getirerek, 190 milyarın içerisinde gıda perakendeciliğinin yüzde 60 pay aldığını, bunun da sadece yüzde 30'unun organize perakende olduğunu bildirdi.
Türkiye'de geçen sene 14 mağaza açtıklarını ifade eden Ünver, ''Türkiye şu anda perakendecilerin gözde memleketi'' dedi.
Türkiye'nin hızla büyüyen bir ekonomisinin ve harcamak isteyen genç nüfusunun olduğunu belirterek, Avrupa pazarının doyduğunu ve Türkiye'nin Metro Group içerisinde öncelikli yatırım planında yer aldığını bildirdi.
''Türkiye'de daha gidilecek çok yolumuz var''
Avrupa Birliği ülkeleriyle kıyaslandığında pazardaki organize perakende payının çok düşük olduğuna dikkati çeken Ünver, ''Türkiye'de daha gidilecek çok yolumuz var'' dedi.
Kaan Ünver, Türkiye'de Metro Group mağazalarını ağırlıklı olarak İstanbul, Ankara, Adana ve İzmir'de açtıklarını, Tükiye'nin her yerine yayılmak istediklerini vurguladı.
İstanbul ve Ankara dışındaki illerde de harcama potansiyeli ve çok büyük bir nüfus yoğunluğunun olduğunu ifade eden Ünver, ''Artık buralara erişmek lazım. İstanbul için doydu diyemeyiz. Ama Türkiye'nin geri kalanını da göz ardı edemiyorsunuz. Trabzon önemli bir pazar, doğuya gidildiğinde Diyarbakır büyük bir pazar. Bu illerin de göz ardı edilmemesi gerekiyor. Eskişehir'de bir metro mağazası açma hedefimiz var. İstanbul'da ilave mağazalar açma hedefimiz var'' şeklinde konuştu.
Ünver, bir gazetecinin ''Gaziantep'teki mağazanızı neden kapattınız'' sorusu üzerine, geçen sene yerel rekabet ve lokasyonun yanlış seçilmesinden dolayı Gaziantep'teki mağazalarını kapattıklarını bildirdi.
Kaan Ünver, Türkiye'deki elektronik pazarının durumunu da değerlendirerek, ''Bu pazarda büyük bir rekabet var. Perakendede 3-5 yıl içerisinde resim değişecek. Bu kadar oyuncu kalmayacak'' diye konuştu.
Metro Toptancı Market ve Real'in tedarik zinciri hakkında da bilgi veren Ünver, Antalya'da kurdukları Meyve ve Sebze Platformu'nda 80-100 ana ve 4 bin dolaylı tedarikçi ile çalıştıklarını söyledi.