Ekonomi

FIAT, 6 yıldır sürdürdüğü pazar liderliğini korumayı hedefliyor

FIAT Marka Direktörü Altan Aytaç, markanın 125 senedir, ikonik modelleriyle dünya yollarında olduğunu belirterek, "Markamız, Türkiye'de 6 yıl üst üste pazar liderliğini koruyor. Egea 9 yıl boyunca tüketicilerin en çok tercih ettiği modelimiz." dedi.

Emirhan Yılmaz, Mehmet Selçuk Güçlü  | 28.12.2025 - Güncelleme : 28.12.2025
FIAT, 6 yıldır sürdürdüğü pazar liderliğini korumayı hedefliyor

İstanbul

Aytaç, bu yılki sektör gelişmeleri ve 2026 yılı öngörülerine ilişkin AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye otomotiv pazarının 2025'te yine rekora doğru ilerlediğini belirterek, yıl sonunda toplam pazarın 1 milyon 300 bin ila 1 milyon 400 bin seviyelerinde gerçekleşmesini beklediklerini söyledi.

📲 Artık haberler size gelsin
AA'nın WhatsApp kanallarına katılın, önemli gelişmeler cebinize düşsün.

🔹 Gündemdeki gelişmeler, özel haber, analiz, fotoğraf ve videolar için Anadolu Ajansı
🔹 Anlık gelişmeler için AA Canlı

Türkiye pazarının potansiyelinin yüksek olduğunu vurgulayan Aytaç, şunları kaydetti:

"Pazarı etkileyen iki unsur var. Bir tanesi, gerçekten ihtiyaç var. 5 sene önce satılan araç miktarına baktığımızda artık 1 milyonları gördüğümüz için bu araçların değişimi geldiğinde de temponun düşmeyeceğini öngörüyoruz. Önümüzdeki yıl dahil olmak üzere 2-3 yıl boyunca da Türkiye otomotiv pazarındaki büyüme eğiliminin devam edeceğini ve her yıl yeni rekorların kırılacağını öngörüyoruz. Dolayısıyla 2026 yılı için de öngörümüz bu çerçevede pozitif. 2026 için Türkiye'deki pazarın potansiyeli ve ekonomik mevzuat ile gidişatlar açısından baktığımızda yine kuvvetli bir pazar bekliyoruz."

"FIAT, Türkiye'de 6 yıl üst üste pazar liderliği koruyan ilk marka"

FIAT Marka Direktörü Aytaç, 2025'in marka açısından istikrarlı performansın devam ettiği, yine yüksek satış adetlerine ulaştıkları, sürdürülebilir başarılarla dolu bir yıl olduğunu bildirdi.

Aytaç, kasım ayı sonu itibarıyla toplam 102 bin 681 satış gerçekleştirdiklerini ifade ederek, bunun 63 bin 839'unun binek otomobil, 38 bin 842'sinin ise hafif ticari araç satışlarından oluştuğunu belirtti.

Yıl sonunu ise hedeflerinin paralelinde bitirmeyi öngördüklerini anlatan Aytaç, şöyle devam etti:

"FIAT markası, 125 yılı aşkın süredir, ikonik modelleriyle dünya yollarında. Aynı zamanda markamız, Türkiye'de 6 yıl üst üste pazar liderliği koruyan ilk marka. Egea 9 yıl boyunca tüketicilerin en çok tercih ettiği modelimiz. Modellerimiz için koyduğumuz hedeflere baktığımızda, yine FIAT markası olarak, hedeflerimiz paralelindeki güçlü duruşumuzu koruduk. Otomobildeki itici gücümüz, lansmanından bu yana başarısını devam ettiren Egea oldu. Ayrıca büyüyen ithal ürün gamımız da yıl boyunca performansımıza katkı sağladı.

Şehir içi mobiliteyi İtalyan tarzıyla birleştiren Topolino, tamamen elektrikli modelimiz 500, elektrikli ve hibrit motor seçenekleriyle tercih edilebilen 600 modellerimizin satışları hedeflediğimiz şekilde gerçekleşti. Ekim ayında ise FIAT'ın yeni küresel ürün gamının ilk modeli olan ve Türk tüketicisinin beğenisini kazanan Grande Panda'yı pazara sunduk. Bu sene ayrıca Tofaş tarafından üretilen yerli Scudo ailesine Van ve Combi gövde tiplerinden sonra yolcu taşımacılığı için kapsamlı bir çözüm sunan 8+1 koltuklu binek/minibüs versiyonuyla Ulysse de katıldı."

Aytaç, FIAT Professional'ın orta ticari segmentteki güçlü oyuncusu yerli Scudo ile 2025'te dikkati çeken bir başarıya imza attıklarını anlatarak, Scudo Van modelinin 6 bin 353'lük toplam satış ve yüzde 35 pazar payı ile kendi sınıfının liderliğini üstlendiğini dile getirdi.

Ulysse ile FIAT'ın hafif ticari araç pazardaki gücünün daha da artacağına işaret eden Aytaç, Ulysse'nin yerlileşmesinin ürün gamlarını güçlendireceğini ve rekabet avantajlarını ileriye taşıyacağını kaydetti.

"Elektrikli araç satışının yıl sonunda 190 bin bandını aşmasını bekliyoruz"

Altan Aytaç, Türkiye'de elektrikli araç pazarının hızlı bir büyüme sergilediğini belirterek, 2025'in 11 ayında 170 bin adet seviyesine ulaşan payın yıl sonunda 190 bin adet bandını aşmasını beklediklerini vurguladı.

Aytaç, elektrikli araçların ÖTV düzenlemelerine rağmen içten yanmalı modellere kıyasla daha cazip konumda olmasının ve model ile segment çeşitliliğinin artmasının, bu büyümeyi tetikleyen temel unsurlar arasında yer aldığını aktardı.

Marka olarak 2023'te pazara sundukları tamamen elektrikli 500e ile elektrifikasyon yolculuğuna başladıklarını anımsatan Aytaç, "Bu dönüşümün önemli aktörlerinden biri olarak devam ediyoruz. 2024'te elektrikli ve hibrit motor seçenekleri ile satışlara 600 model ailesi ve Topolino'nun yanında, 2025'te gerçekleştirdiğimiz Grande Panda lansmanının da katkısıyla, elektrikli araç satışlarımızı 2025'in kasım ayı sonuna dek yaklaşık 2 bin 500 adede çıkarttık." dedi.

Aytaç, 2026 yılı hedeflerine değinerek, marka olarak elektrifikasyon ve ürün çeşitlendirme stratejilerini bir adım daha ileriye taşımayı hedeflediklerine dikkati çekti.

Markanın yeni yüzünü temsil eden ilk modelleri Grande Panda'nın sonrasında lansman tarihleri yaklaştıkça, yeni ürünleri de açıklayacaklarını dile getiren Aytaç, "FIAT markasının, bundan sonraki dönemde devreye alacağı ürünlerde elektrikli seçeneği hep olacak. Bir diğer önemli stratejik alan ise yerli üretim modellerimiz. Hafif ticari araç segmentinde Scudo ve Ulysse'nin Tofaş'ta üretimlerinin başlamış olması markamız için hem üretim maliyetleri hem de pazara hızlı erişim açısından avantaj sağlıyor. Ayrıca önümüzdeki yılın ikinci yarısında devreye girecek olan Doblo üretimi de bunu kuvvetlendirecek." şeklinde konuştu.

Anadolu Ajansı web sitesinde, AA Haber Akış Sistemi (HAS) üzerinden abonelere sunulan haberler, özetlenerek yayımlanmaktadır. Abonelik için lütfen iletişime geçiniz.