Dolar
41.41
Euro
48.94
Altın
3,752.96
ETH/USDT
4,168.60
BTC/USDT
111,775.00
BIST 100
11,331.75
Teknoloji, arşiv

Türk yazılımcı dijital oyun pazarına girdi

Türk yazılımcı Soysal, dijital oyunların kullanımı en fazla artan segmentine girdi. Soysal, 'Bir ay gibi kısa bir sürede oyunu indiren kişi sayısı bini geçti, bu daha başlangıç' dedi.

04.04.2015 - Güncelleme : 04.04.2015
Türk yazılımcı dijital oyun pazarına girdi

İSTANBUL

Türkiye'de 300 milyon dolar, dünyada ise 75 milyar dolar büyüklüğe ulaşan dijital oyun pazarı, EA Sports, Marvel, Activision gibi devlerin yanında, genç yazılımcılar için de öne çıkma fırsatı sunuyor.

Kullanıcı sayısı 1,2 milyarı aşan sanal oyunlar sektörü, girişimci yönü olan Türk yazılımcıların da ilgisini çekerken 28 yaşındaki Hasan Soysal dijital oyunların kullanımı en fazla artan segmentine, mobil oyun pazarına girdi. 

Match - Multiplayer oyunu keyif veriyor

Yazdığı son oyun hakkında bilgiler veren Soysal, Match - Multiplayer oyununu insanların eğlenceli vakit geçirmesi için tasarladığını belirterek, şunları kaydetti:

"Match - Multiplayer. Oynaması kolay ve eğlenceli. Survivor'da oynanan şekil eşleştirme oyunu. Tabi ki yeni özellikler barındırıyor. 5 ayrı kategori ve herbirinde 16 farklı bölüm var. Bölümler hem hamle sayısına hem de süreye göre ayarlanmış durumda. Birinde istediğin kadar düşün, şekillerin yerini ezberle, diğerinde istediğin kadar hamle yap."

'Bin kişiyi geçti'

Match'i AppStore'a koyalı bir ay olduğunu anlatan Soysal, "Yaklaşık bir ay gibi kısa bir sürede oyunu indiren sayısı bin kişiyi geçti, tabi bu daha başlangıç" ifadesini kullandı.

Muhabir: Musab Turan

Anadolu Ajansı web sitesinde, AA Haber Akış Sistemi (HAS) üzerinden abonelere sunulan haberler, özetlenerek yayımlanmaktadır. Abonelik için lütfen iletişime geçiniz.
İlgili konular
Bu haberi paylaşın