Unilever'den doğal kaynaklı ev bakım ve temizlik ürünü
Unilever, ilk doğal kaynaklı içerikle ürettiği ev bakım ve temizlik ürünü serisi Cif Naturals'ı tanıttı.

İSTANBUL
Ürünün tanıtım toplantısında konuşan Unilever Türkiye Ev ve Kişisel Bakım Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Şükrü Dinçer, dünyada ve Türkiye'de doğallığa karşı ilginin giderek arttığını söyledi.
Uluslararası piyasa araştırma kuruluşu Euromonitor International'ın yaptığı bir araştırmaya göre, tüketicinin ev bakım ve temizlik ürünlerinden ilk sıradaki beklentisinin temizlik gücü olduğunu, bunu kendileri ve aileleri için güvenli olmasının izlediğini aktaran Dinçer, şunları kaydetti:
''Yani kadınlar ev temizliğinde doğal içerikli ürünler kullanmak isterken, mükemmel temizlik ve leke çıkarma gücünden taviz vermek istemiyor. Türkiye'de kadınların doğal içerikli ve yüksek temizlik gücünü aynı anda sağlayan ürün beklentisi artarken, pazarda ciddi bir boşluk var. Ayrıca tüketiciler doğal içerikli temizlik ürünlerini diğer ürünlerle kıyasladıklarında, performanslarının geride kalmasından kaygı duyuyor.''
Kanada'da her 10 kadından 6'sının doğal ürünleri tercih ettiğini aktaran Dinçer, bu ürünün lansmanında Türkiye'nin, Kanada, Fransa, İtalya ve İngiltere'den sonra 5. sırada olduğunu, Cif kullanımında dünyada 1. sırada Arjantin'in, bu ülkeyi ise Türkiye, İtalya ve İngiltere'nin takip ettiğini belirtti.
-''Türkiye, Cif'in 2 numaralı en büyük tüketicisi''
Unilever Türkiye Cif&Sunlight Marka Müdürü Işıl İsmet Heves ise Cif'in 1985 yılından beri kadınların hayatında olduğunu ifade etti.
Markanın ''ciflemek'' terimini Türkçe'ye kazandırdığını aktaran Heves, yılda 30 milyon adet Cif'i evlere soktuklarını, her 2 evden birinde Cif kullanıldığını dile getirdi.
Cif'in İngiltere'de her 3 evden birine, Fransa'da ise 5 evden birine girdiğini kaydeden Heves, ''Türkiye'deki rakam, Türk kadınlarının temizlik konusundaki titizliğini gösteriyor'' dedi.
Heves, bugün 140 milyon liraya ulaşan krem ve sprey pazarında Cif'in yüzde 60'a varan payı ile pazar lideri olduğunu ifade etti.
Türkiye'de kişi başına yıllık 2,7 litre Cif tüketildiğini kaydeden Heves, bu rakamın Avrupa'da 2 litrenin altında olduğunu vurguladı
Kadınların temizlikten beklentilerine bakıldığında, temizlik dışında kendi ciltlerine özen gösteren ürünler kullanmak istediklerine dikkati çeken Heves, yeni ürünleri için, ''Bu pazarda dermotolojik olarak test edilen ilk ürün'' ifadesini kullandı.
-''Unilever 6 adet global olmak üzere çok sayıda bölgesel ve yerel Ar-Ge merkezine sahip''
Toplantıda Unilever'in Ar-Ge yatırımlarına ve Cif Naturals'ı geliştirme süreçlerine değinen Unilever NAMET-RUB Ar-Ge Direktörü Ayşegül Yanık Kızıltepe ise Unilever'in 6 adet global olmak üzere çok sayıda bölgesel ve yerel Ar-Ge merkezine sahip olduğunu aktardı.
Unilever'in yıllık yaklaşık 928 milyon avro Ar-Ge harcaması yaptığı ve bu rakamın toplam cironun yüzde 2'sine denk geldiği bilgisini veren Kızıltepe, 125 kişilik Ar-Ge ekibiyle çalışmalarını sürdüren İstanbul ekibinin NAMET RUB (Kuzey Afrika, Orta Doğu, Türkiye, Rusya, Ukrayna ve Belarus) bölgesi ve Unilever dünyası için önemli bir üs olduğunun altını çizdi.
Toplantıda gerçekleştirdiği bir demoyla ürünlerin performansını da paylaşan Kızıltepe, sözlerini şöyle sürdürdü:
''Dermatolojik olarak test edilen Cif Naturals'ı pH kağıdı testine soktuğumuzda tıpkı sudaki gibi kağıdın rengini değiştirmiyor. Bu da bize Cif Naturals'ın pH'ının suya, yani nötre yakın oluşunu, hem cilde hem de yüzeylere zarar vermediğini gösteriyor. Yağı seramik yüzeye eşit oranda yayıp sıradan ürün ve Cif Naturals'tan 3'er kez sıkıp 45 saniye sonra duruladığımızda Cif Naturals spreyin sıkıldığı yerde leke kalmadığını, diğer ürünün uygulandığı yerde ise yağın yüzeye yapışıp kaldığını görüyoruz. Cif, lekeyi doğal kaynaklı olmasına rağmen başarıyla çıkarıyor ve yüzde 100 Cif performansını sunuyor.''
Yüzde 99'a varan doğal kaynaklı içerikle üretilen Cif Naturals'ın, mutfak spreyi, banyo spreyi ve krem olmak üzere 3 çeşidi bulunuyor.
Muhabir: Sümeyye Dalkılınç
Yayıncı: Yılmaz Yıldız