Microsoft 365: Sorunun altında yatan neden düzeltildi
Microsoft 365, dünya çapındaki birçok işletmeyi etkileyen sorunun altında yatan nedenin düzeltildiğini, birkaç uygulamada ve hizmetinin tam işlevselliğe geri yüklendiğini belirterek, kalan etkinin hala bazı uygulama ve hizmetlerde sürdüğünü bildirdi.

Londra
Microsoft 365'ten yapılan açıklamada, Microsoft'a siber güvenlik hizmeti veren CrowdStrike'nin sistemlerindeki aksaklık sonrası dünya çapında işletmeleri etkileyen küresel yazılım sorununa ilişkin güncel durum paylaşıldı.
- Küresel 'restart': Dünya çapında işletmeleri etkileyen büyük bir yazılım sorunu yaşanıyor
- CrowdStrike Üst Yöneticisi Kurtz, küresel kesintinin bir güvenlik olayı veya siber saldırı olmadığı söyledi
Açıklamada, "Sorunun altında yatan neden düzeltildi ve birkaç Microsoft 365 uygulaması ve hizmeti tam işlevselliğe geri yüklendi. Kalan etki hala bazı uygulama ve hizmetleri etkilemeye devam ediyor." denildi.
Microsoft 365 ekibinin rahatlama sağlamak için ek hafifletme eylemleri gerçekleştirmeye devam ettiği aktarılan açıklamada, "Etkilenen diğer senaryolarda işlevsellik ve kullanılabilirlikte bir artış gözlemlemeye devam ediyoruz ve tam iyileşmeye doğru ilerlediğimizden emin olmak için bunu yakından takip ediyoruz. Microsoft, bu olayı mümkün olan en yüksek öncelikte ele almaya devam ediyor." ifadeleri kullanıldı.
Açıklamada, bu sorunun çeşitli Microsoft 365 uygulamalarını ve hizmetlerini kullanmaya çalışan tüm kullanıcıları etkiliyor olabileceği belirtildi.
Microsoft 365 sorunun altında yatan nedeni, "Azure arka uç iş yüklerimizin bir kısmındaki yapılandırma değişikliği, depolama ve bilgi işlem kaynakları arasında kesintiye neden oldu ve bu da bu bağlantılara bağlı olan aşağı akış Microsoft 365 hizmetlerini etkileyen bağlantı hatalarıyla sonuçlandı." şeklinde tanımladı.
Şirket başka bir açıklamasında da CrowdStrike Falcon Sensor yazılımında yakın zamanda yapılan bir güncellemenin Windows 365 bulut bilgisayarlarda neden olduğu bir sorunun farkında olduklarını ve sorunun yönetim merkezinde ele alındığını bildirdi.
Microsoft Azure’den soruna ilişkin yapılan açıklamada ise CrowdStrike Falcon aracısını çalıştıran Windows İstemcisi ve Windows Sunucusu çalıştıran sanal makineleri etkileyen bir sorun yaşandığı ve sorunun etkilerinin 18 Temmuz TSİ 22.00 civarında başladığının tahmin edildiği belirtildi.
Açıklamada, etkilenen sanal makineler üzerinde birden yeniden başlatma işlemi deneyen bazı müşterilerden başarılı kurtarma raporları aldığı belirtilerek, kullanıcıların bu işlemi nasıl yapabileceği anlatıldı.
"Bazı kullanıcılar sistemlerinde rahatlama olduğunu fark edebilirler"
Microsoft'a siber güvenlik hizmeti sağlayan CrowdStrike'ın sistemlerindeki aksaklık sonrası işletmeleri etkileyen küresel yazılım sorununu gidermeye yönelik çalışmalar sürüyor.
Microsoft 365'in çözüm çalışmalarına ilişkin güncel durumu paylaştığı açıklamasında, bazı kullanıcıların sistemlerinde rahatlama olduğunu fark edebilecekleri ancak Microsoft 365'in bazı uygulama ve hizmetlerinde sorunların devam ettiği belirtildi.
Etkilenen diğer Microsoft 365 uygulama ve hizmetlerini süren etkiden kurtarmak için çalışmaların devam ettiği aktarılan açıklamada, "Telemetrimiz, etkilenen diğer durumların tam bir iyileşmeye doğru ilerlediğini gösteriyor ve bunu sağlamak için yakından izliyoruz." bilgisi paylaşıldı.
Açıklamada, etkilenen hizmetler arasında Microsoft Teams ve Microsoft 365 yönetim merkezi olduğu bilgisi paylaşılırken, Microsoft Defender, Microsoft Intune, Microsoft OneNote, İş için OneDrive, SharePoint Online, Windows 365, Viva Engage, Microsoft Purview, Microsoft Fabric ve PowerBI hizmetlerinin geri kazanıldığı ifade edildi.
CrowdStrike Üst Yöneticisi George Kurtz da uluslararası medyada yer alan bir röportajında, sorunun tek bir güncellemedeki bir hatadan kaynaklandığını dile getirdi.
Sorunu hızlı bir şekilde tespit ettiklerini ve düzeltme yaptıklarını kaydeden Kurtz, "Şu anda her bir müşterimizle onları tekrar çevrim içi hale getirebildiğimizden emin olmak için çalışıyoruz." dedi.
Sistemlerindeki güncelleme ile Microsoft'un işletim sistemi arasında olumsuz bir etkileşim olduğunu söyleyen Kurtz, "Bu da bilgisayarların çökmesine yol açtı ve halen devam etmekte olan küresel kesintiyi tetikledi. Geriye dönüp burada ne olduğunu görmemiz gerekiyor ancak bunun bir siber saldırı olma ihtimalini bulunmuyor. Sorun tespit edildi ve bir düzeltme yapıldı. Bazı sistemlerin normale dönmesi biraz zaman alacak ve otomatik olarak kendiliğinden düzelmeyecek." diye konuştu.
Anadolu Ajansı web sitesinde, AA Haber Akış Sistemi (HAS) üzerinden abonelere sunulan haberler, özetlenerek yayımlanmaktadır. Abonelik için lütfen iletişime geçiniz.