Vodafone Vakfı'nın Geleceğe İlk Adım Projesi
Vakfın MEB ve AÇEV işbirliğiyle yürüttüğü Proje ile 28 ilde 580 anasınıfına ulaşılması planlanıyor

İSTANBUL (A.A) - Türkiye Vodafone Vakfı'nın okul öncesi eğitime destek vermek amacıyla Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ve Anne Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV) işbirliğiyle yürüttüğü Geleceğe İlk Adım Projesi, yeni eğitim döneminde 81 ilde 580 sınıfa ulaşmayı planlıyor.
Konuya ilişkin yapılan açıklamada, Vakfın MEB ve AÇEV işbirliğiyle, ''kaliteli okul öncesi eğitime erişimde fırsat eşitliğine katkı sağlamak'' hedefiyle hayata geçirdiği Projede 2012-2013 eğitim-öğretim döneminde 28 yeni anaokulu ile Türkiye'nin 81 ilinde 580 sınıfta yaklaşık 14 bin 468 öğrenciye ulaşılacağı bildirildi.
Türkiye Vodafone Vakfı'nın, 2007 yılından bu yana çeşitli sosyal projeler için 15 milyon TL yatırım gerçekleştirdiği belirtilen açıklamada, Vakfın Geleceğe İlk Adım Projesi kapsamında bugüne kadar 53 ilde açtığı 552 anasınıfı ile 70 bin 228 anne, çocuk ve eğitmene ulaştığı, yeni eğitim öğretim dönemi sonunda da yaklaşık 93 bin anne, çocuk ve eğitmene ulaşılacağı kaydedildi.
Proje kapsamında Vakfın 2012 eğitim yılının sonunda Yalova, Tunceli, Bayburt, Yozgat, Uşak, Niğde, Bilecik, Kırıkkale, Kırşehir, Karabük, Muş, Bartın, Isparta, Rize, Artvin, Muğla, Ardahan, Giresun, Denizli, Çanakkale, Hatay, Nevşehir, Mersin, Amasya, Sinop, Kütahya, Burdur, Karaman olmak üzere toplam 28 ilde yeni sınıflar açacağı ifade edildi.
Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı Hasan Süel, Geleceğe İlk Adım Projesi ile kaliteli okul öncesi eğitime erişimin yanında, okul öncesi dönemde insan sermayesine, dolayısıyla Türkiye'nin sürdürülebilir geleceğine yatırım yaptıklarını, nitelikli okul öncesi eğitimin etki alanının uzun vadede bilinçli, üretken ve potansiyelini tam olarak kullanabilen toplumların inşasına uzandığını vurgulayarak, şunları kaydetti:
''Türkiye Vodafone Vakfı olarak gerçekleştirdiğimiz tüm yatırımların merkezinde, ülkemizin sosyal ihtiyaç haritası yer alıyor. Gerçek ihtiyaçlardan yola çıkmak suretiyle, kalıcı çözümlerle toplum hayatında fayda ve fark yaratmak için çalışıyoruz. Yapılan araştırmalar, okul öncesi eğitim alan bireylerin okula her anlamda daha hazır olduğunu, bunun için de eğitim ortamında daha uzun süre kalarak, daha yüksek statülü işlerde çalıştığını ortaya koyuyor. Biz de tüm bu içgörülerle Geleceğe İlk Adım Projesi için yola çıktığımızda, giderek artan bir sinerji ile okul öncesi eğitimin olanaklarını Türkiye'nin tamamına götürmeyi hedefledik. Yeni eğitim döneminde mevcut ana sınıflarımıza ekleyeceğimiz 28 yeni sınıf ile bu hedefimize ulaşacak olmak, bizler için büyük bir mutluluk. Bundan sonraki süreçte de ülkemiz için daha parlak yarınlar inşa etmek üzere çalışıyor olacağız.''