Dolar
38.82
Euro
43.45
Altın
3,209.73
ETH/USDT
2,391.00
BTC/USDT
103,474.00
BIST 100
9,668.36
arşiv

Dünya Genelinde Tüketiciler Sosyal Sorumluluk Bilinci Olan Şirketlerin Ürün ve Hizmetleri Söz Konusu Olduğunda Paralarını Yüreklerinin Sesini Dinleyerek Harcamak İstiyor

17.06.2014 - Güncelleme : 17.06.2014
Dünya Genelinde Tüketiciler Sosyal Sorumluluk Bilinci Olan Şirketlerin Ürün ve Hizmetleri Söz Konusu Olduğunda Paralarını Yüreklerinin Sesini Dinleyerek Harcamak İstiyor

17 Haziran 2014 04:01 UTC

Dünya Genelinde Tüketiciler Sosyal Sorumluluk Bilinci Olan Şirketlerin Ürün ve Hizmetleri Söz Konusu Olduğunda Paralarını Yüreklerinin Sesini Dinleyerek Harcamak İstiyor

Küresel perakende analizleri, ambalaj alanında sürdürülebilirliğe önem veren veya kurumsal sosyal sorumluluk çalışmaları hakkında aktif olarak pazarlama yapan markaların satışlarının arttığını gösteriyor.

NEW YORK--(BUSINESS WIRE)-- Nielsen tarafından yürütülen yeni bir araştırma, 60 ülkede bulunan küresel çevrimiçi tüketicilerin yüzde elli beşinin olumlu bir sosyal ve çevresel etki yaratmaya kararlı olan şirketlerin sağladığı ürün ve hizmetlere daha fazla para harcamaya hazır olduklarını ortaya koydu. Sosyal sorumluluk bilincine sahip markaları satın alma eğiliminin Asya-Pasifik'te (%64), Latin Amerika'da (%63) ve Orta Doğu/Afrika'da (%63) çok güçlü olduğu anlaşıldı. Kuzey Amerika ve Avrupa için bu oranlar sırasıyla yüzde 42 ve 40'tır.

Nielsen'ın kamusal gelişim ve sürdürülebilirlik küresel lideri Amy Fenton konuyla ilgili şu açıklamada bulundu: “Dünya genelindeki tüketiciler markanın sosyal hedefinin satın alma kararını etkileyen faktörler arasında yer aldığını açıkça dile getirdi. Bu davranışın revaçta olması toplumlarımız üzerinde önemli bir etkide bulunmak için fırsatlar sağlarken aynı zamanda markalar için pazar paylaşımını artırmaya da yardımcı oluyor.”

Kurumsal Sosyal Sorumluluk alanında Nielsen Global Anketi 60 ülkeden* 30.000 tüketici seçerek şu konularda bilgi edinmeyi amaçladı: tüketiciler satın alma kararları söz konusu olduğunda sürdürülebilir uygulamalardan ne kadar etkileniyor; hangi tüketici segmentleri ekolojik veya diğer sosyal sorumluluk çalışmalarına destek veriyor ve en çok hangi sosyal meseleler/davalar ilgi çekiyor.

Dünya genelindeki katılımcıların yarıdan fazlası (%52) son altı ay içinde en az bir defa sosyal sorumluluk bilinci olan bir şirketten ürün veya hizmet satın aldığını dile getirdi; küresel ortalamayı aşan bu katılımcı yanıtının dağılımı şöyle: Latin Amerika (%65), Asya-Pasifik (%59) ve Orta Doğu /Afrika (%59). Kuzey Amerika ve Avrupa'da 10 katılımcıdan dördü, son altı ayda sürdürülebilir bir ürün veya hizmet satın aldığını dile getirdi.

Sürdürülebilirlik ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk Çalışmaları Kârı Artırabilir

Dünya genelinde çevreye veya aşırı yoksulluğa duyarlı olduğunu söyleyen tüketiciler bulmak nispeten kolaydır. Ancak meselelere karşı duyarlı olmak satın alma kararları söz konusu olduğunda eyleme dönüşüyor mu?

Nielsen’ın anketindeki küresel katılımcıların yaklaşık yüzde elli ikisi satın alma kararlarının kısmen ambalaja bağlı olduğunu dile getirdi; bu tüketiciler markanın olumlu sosyal ve çevresel etkiye duyarlı olduğundan emin olmak için satın almadan önce etiketi inceliyor. Sürdürülebilir satın alma kararlarında Asya-Pasifik'te (%63), Latin Amerika'da (%62) ve Orta Doğu/Afrika'da (%62), daha düşük bir düzeyde olmakla birlikte Avrupa'da (%36) ve Kuzey Amerika'da (%32) en çok ambalajın etkili olduğu görülüyor.

Katılımcıların ifade ettiği duyarlılıkların gerçek perakende performansıyla desteklenip desteklenmediğini görmek için Nielsen dokuz ülkede 20 marka arasında hem tükenir hem de tükenmez kategorilerden oluşan bir çapraz kesit için perakende satış verilerini de inceledi. Bu markalar ya ambalajları için sürdürülebilir iddialara sahipti ya da pazarlama faaliyetleriyle sürdürülebilirlik alanındaki çalışmalarını aktif bir şekilde tanıtıyordu. Yıldan yıla verileri inceleyen Mart 2014 tarihli araştırmanın sonuçları, ambalajlarında sürdürülebilirlik bilinci gösteren ürünlerde yüzde iki oranında ortalama yıllık satış artışı olduğunu ve pazarlama programlarıyla sürdürülebilir çalışmalarını tanıtan ürünler için yüzde beş oranında bir yükseliş olduğunu gösteriyor. Sürdürülebilirlik bilinci veya pazarlaması olmayan diğer 14 markanın yer aldığı inceleme ise yalnızca yüzde bir oranında bir satış artışı olduğunu ortaya koyuyor.

“Sürdürülebilir Ana Akım”

Pasif çevre dostu tüketiciyi aktif tüketiciden ayırmak amacıyla Nielsen stratejik iş ortağı olan Natural Marketing Institute (NMI) sürdürülebilirliğe katılım bakımından küresel yaklaşım ve davranışların ne şekilde değiştiğini anlamak için dokuz ülkeyi kapsayan bir çevrimiçi araştırma yürüttü. Beş segmente ayrılan tüketicileri, sürdürülebilir eylemlere çeken unsurlar ölçüldü.

Elde edilen sonuçlar, "sürdürülebilir ana akım" nüfusunun üçte ikisinin (beş segmentten üçünün) sürdürülebilir kaynaklardan elde edilen ürünleri geleneksel ürünlere tercih ettiğini ortaya çıkardı. Bu tüketiciler ellerinden geldiğince çevre dostu ürünler satın alıyor ve küresel iklim değişikliği üzerindeki etkilerini minimize etmek için davranışlarını kişisel olarak değiştiriyor. Ayrıca bu tüketiciler şirketin çevre ve toplum bilincine sahip olduğunu bilmeleri halinde hep aynı şirketin ürünlerini satın almaya daha eğilimli oluyor.

Y kuşağının (21-34 yaş arası) sürdürülebilir eylemlere daha duyarlı olduğu görülüyor. Nielsen araştırmasında, sürdürülebilirlik eylemlerine duyarlı olan küresel katılımcıların yarısı Y Kuşağından olup bu grup sürdürülebilir ürünlere daha fazla para harcayacak olanların yüzde 51'ini ve sürdürülebilir etiket olup olmadığını görmek için ambalajı kontrol edenlerin de yüzde 51'ini temsil ediyor.

Bölgesel olarak, Asya-Pasifik'ten ve Orta Doğu/Afrika bölgelerinden genç ve yaşlı katılımcılar arasında büyük farklar bulunuyor.  Büyük ölçüde gelişmekte olan bu bölgelerde sürdürülebilirlik eylemlerinden yana olan Y Kuşağı katılımcıları, sürdürülebilirlik eylemlerine X Kuşağına göre (35-49 yaş arası) üç kat, daha eski kuşağa göreyse (50-64 yaş arası) 12 kat daha yakın duruyor.

Fenton şöyle devam ediyor: “Tüketicilerin sosyal etkiyi önemseyip önemsemedikleri artık soru olmaktan çıkmış bulunuyor. Tüketiciler bu konuyu kesinlikle önemsiyor ve bunu eylemleriyle de gösteriyor. Şimdi odaklanılması gereken nokta, markanızın uygun sosyal meseleyi ve tüketici segmentlerini benimseyerek ortak pazar değerini nasıl etkili bir şekilde oluşturacağına karar vermektir.”

* Not: Bu anketteki bulgular 60 ülkede katılımcıların çevrimiçi erişimine dayanır. Çevrimiçi anket metodolojisi çok geniş bir ölçek ve küresel erişim imkanı sağlarken toplam nüfusun değil, yalnızca mevcut İnternet kullanıcılarının davranışlarını temel alan bir perspektif sunar. Çevrimiçi erişimin hala büyümekte olduğu gelişmekte olan pazarlarda kitleler, söz konusu ülkenin genel nüfusuna göre daha genç ve daha varlıklı olabilir. Ayrıca anket yanıtları, gerçek ölçülen verilerden ziyade iddia edilen davranışa dayanır.

Nielsen Global Anketi Hakkında

Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanında Nielsen Global Anketi 17 Şubat - 7 Mart 2014 tarihleri arasında; Asya-Pasifik, Avrupa, Latin Amerika, Orta Doğu, Afrika ve Kuzey Amerika'da 60 ülkede 30.000'in üzerinde tüketicinin katılımıyla gerçekleştirildi. Örneklemde her ülke için İnternet kullanıcılarına göre yaş ve cinsiyete dayalı kotalar vardı ve örneklem İnternet kullanıcılarının temsilcisi olacak şekilde oluşturuldu. Yanılma payı yüzde ±0,6'dır. Bu Nielsen anketi, yalnızca çevrimiçi erişimi olan katılımcıların davranışına dayanır. İnternet erişim oranları, ülkeye göre değişiklik gösterir. Nielsen anket kapsamı için minimum yüzde 60 İnternet erişimi veya 10 milyon çevrimiçi nüfus biçiminde bir minimum raporlama standardı kullanır. Global Tüketici Güveni İndeksini içeren Nielsen Global Anketi 2005 yılında kuruldu.

Nielsen’ın Perakende Ölçüm Analizi Hakkında

Rapora eklenen perakende satış bilgilerinden elde edilen bulgular, elektronik satış noktası teknolojisi ve/veya lokal alan denetçilerinden oluşan ekipler kullanılarak toplandı. Veriler, Mart 2014'te sona eren yıl için dokuz ülkede 34 markanın tükenir ve tükenmez kategorilerden oluşan bir çapraz kesiti temsil eder. Bu dokuz ülke şunlardır: Kanada, Fransa, Macaristan, Hollanda, Pakistan, Rusya, Güney Afrika, Tayland ve Birleşik Krallık. Nielsen’ın dünya genelindeki perakende ağında çeşitli işbirliği düzenlemeleriyle satış verilerini Nielsen ile paylaşan market, ilaç, sık kullanılan tüketim malzemeleri ve indirimli perakende satıcıları yer alır.

Natural Marketing Institute Araştırması Hakkında

Rapora eklenen Natural Marketing Institute (NMI) araştırması, Temmuz 2013'te dokuz ülkede gerçekleştirilen bir çevrimiçi ankete dayanır; bu ülkeler şunlardır: Brezilya, Çin, Hindistan, Güney Afrika, Almanya, Japonya, Rusya, Birleşik Krallık ve ABD. Veriler, Hindistan ve Güney Amerika hariç diğer her ülkeden yaklaşık 1000 katılımcıdan toplandı, Hindistan ve Güney Amerika'dan ise 1500 katılımcı yer aldı. Veriler her ülkenin yaş ve cinsiyetini temsil edecek şekilde ağırlıklandırıldı.

Nielsen Hakkında

Nielsen N.V. (NYSE:NLSN) pazarlama ve tüketici bilgileri, televizyon ve diğer medya araçları ölçümü, çevrimiçi haber alma ve mobil ölçümler alanında piyasa liderleri arasında yer alan global bir bilgi ve ölçüm şirketidir. Nielsen yaklaşık 100 ülkede varlığını sürdürür ve genel merkezleri  New York (ABD) ile Diemen'de (Hollanda) bulunur. Daha fazla bilgi için şu adresi ziyaret edebilirsiniz: www.nielsen.com.

NMI Hakkında

Natural Marketing Institute (NMI) sağlık ve bakım, sürdürülebilirlik ve sağlıklı yaşlanma alanında uzman olan bir uluslararası stratejik danışmanlık ve pazar araştırması firmasıdır. Lider bir işletme danışmanı ve pazar araştırması şirketi olan NMI bir dizi Fortune 500 şirketiyle çeşitli sektörlerde yeni kurulan şirketlere yardımcı olur. Kendisine ait metodolojilerden ve kapsamlı aracı kurum verilerinden oluşan geniş bir karmadan yararlanan NMI, müşterilerine detaylı pazar analizleri ve stratejik planlama sağlar. Daha fazla bilgi için şu adresi ziyaret edebilirsiniz: www.NMIsolutions.com.

Kişiler

Medya:
Nielsen
Anne-Taylor Adams, 646-654-5759
annetaylor.adams@nielsen.com

 

Kaynak: Nielsen N.V.

Smart Multimedia Gallery

 

Graphic

Nielsen'dan yeni araştırmalar, giderek daha çok sayıda küresel tüketicinin olumlu bir sosyal ve çevresel etki yaratmak isteyen şirketlerin ürün ve hizmetlerine daha fazla para harcamaya hazır olduklarını ortaya koyuyor. Grafik Business Wire)

 

Bu haber metnini ve multimedyayı çevrimiçi olarak şuradan görüntüleyebilirsiniz:
http://www.businesswire.com/news/home/20140616006605/en

 

Anadolu Ajansı web sitesinde, AA Haber Akış Sistemi (HAS) üzerinden abonelere sunulan haberler, özetlenerek yayımlanmaktadır. Abonelik için lütfen iletişime geçiniz.
İlgili konular
Bu haberi paylaşın