Akbank, Kredi Kartı Onaylarını %45 ve Limitleri %60 Artırmak için FICO Yönerge Analizinden Faydalanıyor

Akbank, Kredi Kartı Onaylarını %45 ve Limitleri %60 Artırmak için FICO Yönerge Analizinden Faydalanıyor

Türkiye’nin bireysel bankacılıktaki lider kurumu, FICO karar optimizasyonu teknolojisini kullanarak yapay zeka, makine öğrenimi ve optimizasyon alanında  FICO®Karar Ödülünü kazandı

LONDRA--(BUSINESS WIRE)-- FICO (NYSE: FICO):

Önemli Noktalar:

  • Akbank, kredi kartı onaylarını %45, kart limitlerini ise %60 artırırken, karmaşık düzenlemelere uyum sağlamayı da başardı
  • Akbank, bu çözüm sayesinde %129 kâr artışı sağlayacak
  • Akbank; yapay zeka, makine öğrenimi ve optimizasyon alanında 2022 FICO® Karar Ödülünü kazandı

Türkiye’nin en büyük bireysel bankacılık kurumlarından biri olan Akbank, küresel analitik uygulamaları lideri FICO’nun matematiksel optimizasyon ve eylem/etki modelleme yöntemlerinden faydalanarak tüketicilerine yeni kredi kartları ve kredi limit artışları konusunda hizmet sunma yöntemini iyileştirdi. FICO yönerge analizi yönteminin kullanılması, bankanın kredi kartı onaylarını %45, kart limitlerini ise %60 artırırken, sıkı ulusal kanunlara da uyum sağlamasına imkan tanıdı.

Akbank; bu başarıları sayesinde yapay zeka, makine öğrenimi ve optimizasyon alanında 2022 FICO®Karar Ödülünü kazandı.

Daha fazla bilgi: https://www.fico.com/en/products/fico-decision-optimizer

Akbank’ın perakende kredi ve gelişmiş kredi analizlerinden sorumlu kıdemli başkan yardımcısı Serhan Pak, konuyla ilgili olarak şunları belirtti, "Kredi kartı portföyümüzdeki pazar payının ve gelirlerin artması, müşterilerimiz için onaylanan kredi limitlerinin seviyesine bağlı. Ancak atanan limitler aynı zamanda kredi kaybına da yol açmakta. Dolayısıyla; limit atamanın optimizasyondan faydalanabileceğimiz bir alan olduğuna inanıyorduk” yorumunda bulundu.

Türkiye’deki düzenleyici kurum, tüketicilerin kredi kartlarının toplam limitinin ilk yılda aylık gelirlerinin iki katından, daha sonraki yıllarda ise dört katından fazla olmamasını gerekli kılmaktadır. Bu kural; Akbank’ın, diğer bankaların vermiş olduğu mevcut kartları da optimizasyon modeline dahil etmesi gerektiği anlamına geliyor.

Ayrıca; taksitli ödeme, ödeme erteleme ve taksitli ödeme seçeneğiyle sunulan nakit avanslar dahil olmak üzere, piyasada tüketicilere sunulan diğer pek çok seçeneğin de Akbankın kâr modelinde değerlendirilmeye alınması gerekiyordu. Bu durum, kârlılık perspektifinden bakıldığında, aslında tek bir ürün olan kredi kartının dört farklı ürün gibi kullanılabilmesi anlamına geliyordu.

Serhan Pak, bu konuyu, "Ürünün kâr modeli oldukça karmaşıktı. Düzenleme ve ürünle ilgili unsurlara ek olarak, pandemi sırasında başvuru sayılarını, müşteri profillerini ve kanal karışımını etkileyen karantina uygulamalarını da hesaba katmamız gerekiyordu.  Ayrıca, artan enflasyonun gelir hesaplamalarında ve tarihsel gelirlerdeki etkisi için de provizyonlar uygulandı” sözleriyle açıklıyor."

FICO® Decision Optimizer çözümü, Akbank’ın İlk Kredi Limiti ve Kredi Limiti Artışı operasyonlarındaki stratejileri tasarlamak ve limitleri belirlemek için kullanıldı. Projenin amacı, bankanın müşterilerinin sunulan farklı tekliflere verebileceği olası tepkileri ve farklı iş amaçlarında kademeli değişiklikler yapıldığında hangi tavizlerin verilmesi gerekeceğini anlamasına yardımcı olmaktı.

Eylem/etki modelinin uygulanması, Akbank için yeni bir metodolojiydi. Proje, müşterilerin tepkilerinin karar modellerine entegre edilmesini sağlayıp daha iyi öngörüler sunarak karar kalitesinde artışa neden oldu.

Serhan Pak, "En büyük zorluklardan biri, düzenleyici kurumun getirdiği yasal sınırlardı. COVID döneminde de planlama yapmamızı gerektiren yüksek bir değişim riski vardı. Ekip, bu durumu aşabilmek için limiti aşan ve aşmayan akışı aynı projede birleştiren ve Decision Optimizer uygulamasında daha önce hiç kullanılmamış olan bir çözüm buldu yorumunu yaptı.

Tüketicilerin gelirleriyle limitleri arasındaki orana uygulanan yasal limit, optimizasyon süreci sırasında doğrudan bir limit olarak değil, bir değerlendirme unsuru olarak uygulandı. Bu durum, optimizasyon sonuçlarının doğrudan bu limitlere dayanmak yerine stratejinin gerçek dünyada uygulanması sırasındaki etkilerinin hesaba katılmasını sağlayarak esnekliğin ve hızın artmasına imkan tanıdı. Bu süreç sayesinde, düzenleme değişiklikleri hızla uygulanıp yönetilebiliyor ve etkileri değerlendirilebiliyor. Bu çift ayaklı yapı, Akbank’ın optimize edilmiş limitsiz karar akışlarından faydalanmayan rakiplerine göre piyasadaki değişiklikler konusunda daha esnek olabilmesini sağlıyor.

Optimizasyonun en büyük avantajı, farklı iş amaçları arasındaki dengeyi görebilme becerisi. Python programlama dili kullanılarak sonuçların çok detaylı bir şekilde incelenip görselleştirilmesini ve Akbank’ın farklı stratejileri karşılaştırabilmesini sağlayan bir çerçeve geliştirildi. Akbank; makine öğrenimi, eylem/etki modelleme ve optimizasyon gibi tekniklerden faydalanarak ve Python gibi araçları kapsamlı bir şekilde kullanarak daha analitik, esnek ve entegre bir strateji yönetimi yaklaşımı oluşturdu.

Impact operasyonel araştırmacısı, FICO Karar Ödülleri editörü ve jüri üyesi Graham Rand, "Bu, kavramsal olarak zor bir sorundu. Akbank’ın hedeflerinin doğası, Türkiye’deki rakip bankaların hesaba katılmak zorunda olması ve limitli ve limitsiz senaryolara ilişkin optimizasyon yapılması, bankanın karar sürecinin ne kadar sofistike olduğunu gösteriyordu." yorumunda bulundu.

Kredi kartı optimizasyonu projesi, Akbank için çok başarılı bir proje oldu. Optimize edilen stratejiler, bankanın kredi kartı onaylarını %45, kart limitlerini ise %60 artırırken, karmaşık düzenlemelere de uyum sağlamasına imkan tanıdı. Tüm bunlar, kredi kayıplarını aynı seviyede tutarak başarıldı. Akbank, bu çözüm sayesinde kredi kartı portföyünden %129 daha fazla kâr elde etmeyi bekliyor.

FICO pazarlama direktörü Nikhil Behl,Günümüzün dünyasında, tüketiciler daha fazla seçenek istiyor ve pazar payını artırmak da çok zor. Akbank, bir bankanın kredi kârını artıran bir optimizasyonla analiz yetkinliğinden nasıl faydalanabileceğini gösterdi" ifadesini kullandı.

Akbank hakkında

Akbankın temel faaliyetleri; kurumsal bankacılık ve yatırım bankacılığı, ticari bankacılık, KOBİ bankacılığı, tüketici bankacılığı, ödeme sistemleri, hazine işlemleri, bireysel bankacılık ve uluslararası bankacılık hizmetlerinden oluşan bankacılık faaliyetlerini kapsamaktadır. Banka; geleneksel bankacılık faaliyetlerine ek olarak şubeleri aracılığıyla Ak Sigorta ve AgeSA Hayat ve Emeklilik A.Ş adına sigortacılık operasyonlarını da yürütmektedir.

716 şubeden oluşan ve 12.000’den fazla çalışana sahip güçlü ve kapsamlı bir ulusal ağa sahip olan Akbank, faaliyetlerini İstanbul’da bulunan merkez ofisi ve Türkiye çapındaki 19 bölgesel müdürlük aracılığıyla yürütüyor. Akbank, geleneksel dağıtım kanalı olan şubeleri yoluyla sağladığı hizmetlerin yanı sıra; Akbank İnternet, Akbank Mobil, Çağrı Merkezi, yaklaşık 5.000 ATM ve 600.000’den fazla POS terminaliyle yaklaşık 18 milyon müşteriye hizmet sağlamaktadır.

FICO®Karar Ödülleri

FICO Karar Ödülleri, FICO çözümlerini kullanarak dikkat çekici başarılara ulaşan kurumlara veriliyor. Derin bir sektör deneyimine sahip bağımsız jüri üyelerinden oluşan bir panel, aday gösterilen kurumları; en iyi uygulama kullanımı kanıtları, proje kapsamı, derinlik ve kapsam ve teknolojinin yenilikçi bir şekilde kullanılmasını içeren temel ölçütlerdeki ölçülebilir iyileşmeleri baz alarak değerlendiriyor. 2022 jüri üyeleri:

  • Sidhartha Dash, Araştırma Direktörü - Chartis
  • Paul Deall, Risk ve İpotek Müdürü - Westpac (bir önceki ödül sahibi)
  • Senthil Erulappan, Ticaret, Risk ve Tahsilat Ürün Mühendisliği Direktörü - FIS
  • Armando Junior, Risk ve Uyumdan Sorumlu Genel Müdür -  Dock (bir önceki ödül sahibi)
  • Sheila Leverone, Pazarlama Direktörü - eDriving (bir önceki ödül sahibi)
  • Sibulelo Ncamani, Operasyonel Risk ve Yönetişim Müdürü - Absa Bank (bir önceki ödül sahibi)
  • Graham Rand, Operasyonel Araştırmacı ve Editör - Impact
  • Dinesh Suresh, Teminatlı Tüketici Kredisi Dijital Ürünler Müdürü - OCBC Bank (bir önceki ödül sahibi)

FICO Hakkında

FICO (NYSE: FICO), dünya çapındaki birey ve işletmelerin, başarıya giden kararları vermesine destek olmaktadır. 1956’da kurulan ve merkezi Silikon Vadisi’nde yer alan şirket, operasyon kararlarını iyileştirmek için öngörü analizi ve veri biliminin kullanımı konusunda öncüdür. FICO; finans hizmetleri, imalat, telekomünikasyon, sağlık, perakende ve diğer pek çok sektördeki işletmeler için kârlılık, müşteri memnuniyeti ve büyüme artışı sağlayan teknolojilere yönelik olarak ABD ve yabancı ülkelerde tescilli 200’den fazla patente sahiptir. 120’den fazla ülkede bulunan işletmeler, FICO çözümlerini kullanarak 2,6 milyar ödeme kartını dolandırıcılığa karşı korumaktan, bireylerin kredi almasına yardımcı olmaya ve milyonlarca uçak ve kiralık arabanın doğru zamanda doğru yerde olmasını sağlamaya kadar her türlü faaliyeti yürütmektedir.

Daha fazla bilgi: www.fico.com.

FICO; Fair Isaac Corporation’ın ABD ve diğer ülkelerde kayıtlı ticari markasıdır.

Bu duyurunun orijinal kaynak dildeki metni, resmi ve geçerli versiyondur. Çeviriler sadece yardımcı olmak amacıyla sunulmuştur ve kanuni geçerlik sahibi tek metin olan kaynak dilde hazırlanan metin ile çapraz başvuru yöntemine göre incelenmelidir.

İletişim Bilgileri

FICO BK PR Ekibi Wendy Harrison/Parm Heer/Matthew Enderby ficoteam@harrisonsadler.com 0208 977 9132

Kaynak: FICO

* Bu alanda yer alan duyuruların kaynağı Businesswire olup, Anadolu Ajansının haberler ile ilgili herhangi bir müdahelesi yoktur. Bu haberler yatırım tavsiyesi veya bülteni geçilen firmaların doğruluğunu teyit eder nitelikte olmayıp, Anadolu Ajansının bu şirketler ve kurumlar ile bir bağlantısı yoktur. Tüm sorumluluk Businesswire’a aittir.