Koçak, 2022'de ihracatını yüzde 50 artırmayı hedefliyor
Koçak Kurumsal İletişim ve Reklam Yöneticisi Berkay Özkara, "(İhracatta) 2021'e göre ciddi bir artış bekliyoruz. Pandemiden sonra bazı dengeler değişti. Özellikle e-ticaret tarafında ciddi bir atılım başladı" dedi
İSTANBUL (AA) - YUNUS TÜRK- Koçak Kurumsal İletişim ve Reklam Yöneticisi Berkay Özkara, 2022 yılı hedeflerinin geçen yılki ihracatı yüzde 50 artırmak olduğunu belirterek, '2021'e nazaran ciddi bir artış bekliyoruz. Pandemiden sonra bazı dengeler değişti. Özellikle e-ticaret tarafında ciddi bir atılım başladı.' dedi.
İstanbul Mücevher Fuarı'nda AA muhabirine değerlendirmede bulunan Özkara, 2022'nin ikinci fuarında olduklarını belirterek, mart ayında gerçekleştirilen fuarın çok güzel geçtiğini anımsattı.
Özkara, şu an ekim ayı fuarında olduklarını ve gayet güzel bir başlangıç yaptıklarını aktararak, 'İlk gün olmasına rağmen ciddi bir talep var. Yoğun bir katılım var. Yurt içi ve yurt dışından çok yoğun bir ziyaretçi ağırlıyoruz.' diye konuştu.
Koçak olarak fuara ciddi boyutta hazırlandıklarını kaydeden Özkara, '20 binin üzerinde şu anda hazır ürünümüz var. Müşteriler geldiğinde ürünlerini seçip alıp götürebiliyor. Bu kuyumcular için büyük bir fırsat. Ürünlerimizin hepsi fuara özel tasarım ürünler. Son trendler gözetilerek, özellikle fantezi kesim gözetilerek fuara özel tasarlandı. Fantezi kesim ürünlerinin yanı sıra bagetler ve renkli taşlı ürünlerle de bunları destekliyoruz.' değerlendirmesinde bulundu.
Özkara, 'Yurt dışından da ciddi bir katılımcı görüyoruz. Yakın zamanda Avrupa'da da bir fuar vardı ama yine de katılımcıları buraya çekmeyi başarmışız.' ifadelerini kullandı.
Fuara, Avrupa'dan ciddi bir katılım olduğunu dile getiren Özkara, 'Merkez mağazamızda da aslında fuar hareketliliği var. Burada sadece pırlanta satıyorken merkez mağazamızda da 14 ayar, 18 ayar, 22 ayar altın satıyoruz. Orada da ciddi bir katılımcı var. Özellikle Avrupa'dan, Ortadoğu'dan ciddi bir talep var.' diye konuştu.
Özkara, 2022 yılı hedeflerinin geçen yılki ihracatı yüzde 50 artırmak olduğunu belirterek, '2021'e nazaran ciddi bir artış bekliyoruz. Pandemiden sonra bazı dengeler değişti. Özellikle e-ticaret tarafında ciddi bir atılım başladı. Bununla beraber ihracatta da pandeminin etkisinin bitmesiyle ve yurt dışından gelen müşterilerle birlikte ihracat ciddi oranda arttı. Pandemide duran ihracat şu anda pik yapmaya başladı. Bu da bize olumlu yansıyor.' açıklamasını yaptı.
Mağazalaşma süreçlerinin ve satış noktasının artmasının da ciddi bir ivme kazandığını kaydeden Özkara, 'Mart fuarında Ankara'da bir mağazamız varken şu an ekim fuarındayız Ankara'da dördüncü mağazamızı açıyoruz. Fuarında buna olumlu etkisi tabii ki var. Çünkü yeni müşterilerle buluşuyoruz. Yeni kuyumcularla tanışıyoruz, geliyorlar, yerinde görüyorlar. Bizimle tanışma imkanı buluyorlar ve güzel birlikteliklerle fuarı sonlandırıyoruz. Bu fuarın da çok verim çok verimli geçeceğine, yeni iş ortaklıklarına vesile olacağına, satış noktası ve bayi sayımızı ciddi oranda artıracağımızı düşünüyorum.' değerlendirmesinde bulundu.
- 'Bayilerde 50'yi bulmayı, satış noktasında ise 250'yi bulmayı istiyoruz'
Berkay Özkara, bu sene bayilerde 50'yi bulmayı, satış noktasında ise 250'yi bulmayı istediklerini belirterek, 'Şu anda bayi ve satış noktası ağımıza katılanlar ziyadesiyle memnun. Mağaza açan, satış noktası olan yatırımcılar şu anda sermayelerini ciddi oranda katladı.' diye konuştu.
5 sene önceyle kıyaslandığında cirosunu yüzde 500'lerin üzerinde katlamış Koçak mağazalarının olduğuna işaret eden Özkara, 'Çünkü mağaza konseptimiz değişti, reklama yatırımlarımız oldu, kurumsal kimliğimiz değişti. Yeni yatırımlara da hala gebeyiz. Çok ciddi projeler üzerinde de çalışıyoruz.' değerlendirmesinde bulundu.
Özkara sözlerini şöyle tamamladı:
'İç piyasada ciddi anlamda faaliyetlerimizi artırarak sürdüreceğiz. Yatırımcı bunun farkında, sermayesini büyütmek istiyor, mağazalarını büyütmek istiyor. Mevcut mağazalarımız şu anda ikinci, üçüncü bayisini açmak üzere taleplerini bize ilettiler. Bunlar üzerinde çalışıyoruz. Altyapı, fizibilite çalışmalarımız devam ediyor. Mevcut mağazalarımızın taleplerini karşılamaya çalışırken bir taraftan da yeni yatırımcıları Koçak ailesine dahil etmeye çalışmak çalışıyoruz ve yeni lokasyonlar arıyoruz.'
İstanbul Mücevher Fuarı'nda AA muhabirine değerlendirmede bulunan Özkara, 2022'nin ikinci fuarında olduklarını belirterek, mart ayında gerçekleştirilen fuarın çok güzel geçtiğini anımsattı.
Özkara, şu an ekim ayı fuarında olduklarını ve gayet güzel bir başlangıç yaptıklarını aktararak, 'İlk gün olmasına rağmen ciddi bir talep var. Yoğun bir katılım var. Yurt içi ve yurt dışından çok yoğun bir ziyaretçi ağırlıyoruz.' diye konuştu.
Koçak olarak fuara ciddi boyutta hazırlandıklarını kaydeden Özkara, '20 binin üzerinde şu anda hazır ürünümüz var. Müşteriler geldiğinde ürünlerini seçip alıp götürebiliyor. Bu kuyumcular için büyük bir fırsat. Ürünlerimizin hepsi fuara özel tasarım ürünler. Son trendler gözetilerek, özellikle fantezi kesim gözetilerek fuara özel tasarlandı. Fantezi kesim ürünlerinin yanı sıra bagetler ve renkli taşlı ürünlerle de bunları destekliyoruz.' değerlendirmesinde bulundu.
Özkara, 'Yurt dışından da ciddi bir katılımcı görüyoruz. Yakın zamanda Avrupa'da da bir fuar vardı ama yine de katılımcıları buraya çekmeyi başarmışız.' ifadelerini kullandı.
Fuara, Avrupa'dan ciddi bir katılım olduğunu dile getiren Özkara, 'Merkez mağazamızda da aslında fuar hareketliliği var. Burada sadece pırlanta satıyorken merkez mağazamızda da 14 ayar, 18 ayar, 22 ayar altın satıyoruz. Orada da ciddi bir katılımcı var. Özellikle Avrupa'dan, Ortadoğu'dan ciddi bir talep var.' diye konuştu.
Özkara, 2022 yılı hedeflerinin geçen yılki ihracatı yüzde 50 artırmak olduğunu belirterek, '2021'e nazaran ciddi bir artış bekliyoruz. Pandemiden sonra bazı dengeler değişti. Özellikle e-ticaret tarafında ciddi bir atılım başladı. Bununla beraber ihracatta da pandeminin etkisinin bitmesiyle ve yurt dışından gelen müşterilerle birlikte ihracat ciddi oranda arttı. Pandemide duran ihracat şu anda pik yapmaya başladı. Bu da bize olumlu yansıyor.' açıklamasını yaptı.
Mağazalaşma süreçlerinin ve satış noktasının artmasının da ciddi bir ivme kazandığını kaydeden Özkara, 'Mart fuarında Ankara'da bir mağazamız varken şu an ekim fuarındayız Ankara'da dördüncü mağazamızı açıyoruz. Fuarında buna olumlu etkisi tabii ki var. Çünkü yeni müşterilerle buluşuyoruz. Yeni kuyumcularla tanışıyoruz, geliyorlar, yerinde görüyorlar. Bizimle tanışma imkanı buluyorlar ve güzel birlikteliklerle fuarı sonlandırıyoruz. Bu fuarın da çok verim çok verimli geçeceğine, yeni iş ortaklıklarına vesile olacağına, satış noktası ve bayi sayımızı ciddi oranda artıracağımızı düşünüyorum.' değerlendirmesinde bulundu.
- 'Bayilerde 50'yi bulmayı, satış noktasında ise 250'yi bulmayı istiyoruz'
Berkay Özkara, bu sene bayilerde 50'yi bulmayı, satış noktasında ise 250'yi bulmayı istediklerini belirterek, 'Şu anda bayi ve satış noktası ağımıza katılanlar ziyadesiyle memnun. Mağaza açan, satış noktası olan yatırımcılar şu anda sermayelerini ciddi oranda katladı.' diye konuştu.
5 sene önceyle kıyaslandığında cirosunu yüzde 500'lerin üzerinde katlamış Koçak mağazalarının olduğuna işaret eden Özkara, 'Çünkü mağaza konseptimiz değişti, reklama yatırımlarımız oldu, kurumsal kimliğimiz değişti. Yeni yatırımlara da hala gebeyiz. Çok ciddi projeler üzerinde de çalışıyoruz.' değerlendirmesinde bulundu.
Özkara sözlerini şöyle tamamladı:
'İç piyasada ciddi anlamda faaliyetlerimizi artırarak sürdüreceğiz. Yatırımcı bunun farkında, sermayesini büyütmek istiyor, mağazalarını büyütmek istiyor. Mevcut mağazalarımız şu anda ikinci, üçüncü bayisini açmak üzere taleplerini bize ilettiler. Bunlar üzerinde çalışıyoruz. Altyapı, fizibilite çalışmalarımız devam ediyor. Mevcut mağazalarımızın taleplerini karşılamaya çalışırken bir taraftan da yeni yatırımcıları Koçak ailesine dahil etmeye çalışmak çalışıyoruz ve yeni lokasyonlar arıyoruz.'