Dolar
32.48
Euro
34.73
Altın
2,337.94
ETH/USDT
3,125.60
BTC/USDT
63,032.00
BIST 100
9,915.62
Gündem

Bakan Uraloğlu: Otoyol uzunluğumuzu 3 bin 726 kilometreye ulaştırdık

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, "2002'de 1714 kilometre olan otoyol uzunluğumuzu 3 bin 726 kilometreye ulaştırdık. Geçit vermeyen dağları tünellerle, vadileri köprülerle aştık. Ülkemizi yarınlara taşıyacak projelere de devam ediyoruz." dedi.

Sinan Balcıkoca, Atahan Gezer, Yavuz Emrah Sever, Mustafa Yılmaz  | 20.03.2024 - Güncelleme : 20.03.2024
Bakan Uraloğlu: Otoyol uzunluğumuzu 3 bin 726 kilometreye ulaştırdık

Bilecik/Bursa

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 41,6 kilometre uzunluğundaki Bilecik-Yenişehir Devlet Yolu'nun açılışında yaptığı konuşmada, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın "Yol medeniyettir, yol gelişmedir, yol büyümedir." sözünden hareketle Türkiye'nin dört bir yanında ulaşım altyapısını güçlendirmek ve vatandaşlara daha konforlu bir yaşam sunmak hedefiyle durmadan, yılmadan çalıştıklarını söyledi.

Bakan Uraloğlu, 2002 yılından bu yana ülkenin ulaşım ve iletişim altyapısına 275 milyar dolar, sadece kara yollarına ise 165 milyar doların üstünde yatırım gerçekleştirdiklerini, 22 yıl önce 6 bin 100 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu yaklaşık 29 bin 400 kilometreye çıkardıklarını anlattı.

Sadece 6 şehir bölünmüş yollarla birbirine bağlıyken bugün 77 ili bölünmüş yollarla birbirine bağladıklarını vurgulayan Uraloğlu, "1714 kilometre olan otoyol uzunluğumuzu 3 bin 726 kilometreye ulaştırdık. Geçit vermeyen dağları tünellerle, vadileri köprülerle aştık. Ülkemizi yarınlara taşıyacak yeni kara yolu projelerine de devam ediyoruz." diye konuştu.

Uraloğlu, son 22 yılda Bilecik'in ulaşım ve iletişim altyapısı için 110 milyar 562 milyon lira yatırım gerçekleştirdikleri bilgisini verdi.

Bu ilde 2002 yılında 21 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 184 kilometreye çıkardıklarını dile getiren Uraloğlu, 231 kilometre bitümlü sıcak karışım kaplama yaparak Bileciklileri yollarda konforla tanıştırdıklarını, 137 kilometre tek platformlu yolun iyileştirmesini yaptıklarını ifade etti.

Bilecik-Yenişehir kara yolunun 3,9 milyar liraya mal olduğunu bildiren Uraloğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Projemiz kapsamında 2x2 standardında bitümlü sıcak karışım kaplamalı 41,6 kilometre bölünmüş yol, bir köprülü kavşak, iki tane 158 metre uzunluğunda köprü, 22 hemzemin kavşak ve 9 tarımsal altgeçit inşa ettik. Uyguladığımız projeyle 97 virajı ortadan kaldırdık. Minimum kurp yarıçapını, hani şu 'virajlar' diyoruz ya onu 40 metreden 300 metreye yükselterek çok daha güvenli ve konforlu bir yolculuk imkanı sağladık. Ulaşım süresini de 51 dakikadan 25 dakikaya düşürdük. Zamandan 162 milyon lira, akaryakıttan 61 milyon lira olmak üzere yıllık 223 milyon lira tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 4 bin 356 ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız."

"Ankara-İstanbul YHT Hattı'ndaki seyahat süresini 35 dakika daha kısaltacağız"

Uraloğlu, Bilecik Çevre Yolu Projesi'ne de başladıklarını belirterek, "Ayrıca Bilecik'i, Kütahya'ya, Eskişehir'e, Sakarya’ya, Kocaeli’ye, Bursa’ya, Yalova’ya, Yenişehir Havalimanı, Gemlik ve Bandırma limanlarına bölünmüş yollarla bağladık. Hasılı Marmara, Karadeniz, Akdeniz ve Ege'ye bağlamış olduk." ifadesini kullandı.

Bilecik’in kara yolu ulaşım ağını güçlendirirken demir yolu altyapısını unutmadıklarını dile getiren Uraloğlu, şöyle devam etti:

"Başta Pamukova ile İnönü arasındaki 96 kilometrelik hat olmak üzere Bilecik'in mevcut demir yolu altyapısının tamamını yeniledik. Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren (YHT) Hattı ile Bilecik'i YHT konforuyla tanıştırdık. Proje kapsamında Bilecik ve Bozüyük istasyonlarında Yüksek Hızlı Tren istasyonlarımızı da inşa ettik. T26 Tüneli, Doğançay Ripajı-1 ve 2'nci kesimlerdeki işlerin tamamlanmasının ardından Ankara-İstanbul YHT Hattı'ndaki seyahat süresini 35 dakika daha kısaltacağız. Bilecik Bozüyük Lojistik Merkezi'yle de 1,9 milyon ton taşıma kapasitesi sağlayacağız. İhaleyi bu yıl içinde yaparak çalışmalara başlayacağız. Ülkemize 654 bin metrekarelik lojistik alan daha kazandıracağız."

Uraloğlu, 2002 yılından bu yana Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde ideoloji siyaseti değil, hizmet siyaseti yaptıklarına işaret ederek, "İnsanı yaşat ki devlet yaşasın düsturuyla hareket ediyoruz. Bu noktada 31 Mart seçimlerinde Bilecik Belediye Başkanlığı için AK Parti'den aday gösterdiğimiz Sayın Mustafa Yaman kardeşimizle Bilecik'te daha iyiye doğru inşallah beraberce gayret edeceğiz. 1 Nisan sabahı itibarıyla Bilecik'e daha güzel hizmetler yapmaya başlayacağız. Canıgönülden inanıyorum ki sizlerin desteğiyle inşallah onu da Bilecik Belediye Başkanı olarak görevine başlatmış olacağız. Türkiye Yüzyılı'na da bu vesileyle daha güzel hizmetler Bilecik'te de kazandırmış olacağız." değerlendirmesinde bulundu.

Açılışta, Bilecik Valisi Şefik Aygöl, AK Parti Bilecik Milletvekili Halil Eldemir ve Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen de katılımcılara hitap etti.

Konuşmaların ardından kurdele kesilerek Bilecik-Yenişehir Devlet Yolu'nun açılışı gerçekleştirildi.

Bakan Uraloğlu, Bilecik'te seçim koordinasyon merkezi açılışına katıldı

Bakan Abdulkadir Uraloğlu, AK Parti Bozüyük Seçim Koordinasyon Merkezi'nin açılışını yaptı.

Açılışta konuşan Uraloğlu, Bozüyük'ün bütün yolların kavşak noktasında bulunduğunu söyledi.

Yolları yaptıklarını, Yüksek Hızlı Tren'in de İstanbul-Ankara arasında Bilecik'ten geçtiğini belirten Uraloğlu, ilçenin her geçen gün geliştiğini vurguladı.

Uraloğlu, Bozüyük'te zaman zaman yönetim değişikliği olduğunu hatırlatarak, "Bozüyük'ün yapmamız gereken hizmetlerini asla ötelemedik. Asla tercihinden dolayı bizim farklı bir davranışımız olmadı ama burada belediyeyle beraber çalışmak bizim için mutlaka daha kıymetli." diye konuştu.

Bozüyük'teki hemzemin geçitlere değinen Uraloğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:

"En son yapılan hukuki düzenlemeye göre bu görev belediyelerin görevi. Ben size şöyle bir söz vereyim. Biz 31 Mart'ta Hüsnü kardeşimi seçelim. Belediyeyle beraber yapalım. Şimdi burada bir de iş adamlarımızın, ticaretle uğraşan insanlarımızın bir lojistik merkezle ilgili de bir konusu var. Onu da yakın takibe aldık. Birinci etabını bitirdik ama yeterli değil ikinci etabının ihalesini de bu sene yapıyoruz. Hayırlı uğurlu olsun. AK Parti'mizin bir sloganı var; 'Durmak yok, yola devam.' O, ulaştırmacıların da sloganıdır. Benim çok hoşuma gider. Ne diyeceğiz; durmak yok, yola devam."

AK Parti Bilecik Milletvekili Halil Eldemir, AK Parti Bozüyük İlçe Başkanı Mecit Kuruoğlu ve AK Parti Bozüyük Belediye Başkanı adayı Hüsnü Ersoy da açılışta konuşma yaptı.

Konuşmaların ardından AK Parti Bozüyük Seçim Koordinasyon Merkezi'nin açılışı gerçekleştirildi.

Çalı-Kayapa-Hasanağa İl Yolu 2. Etap Açılış Töreni

Uraloğlu, Bursa Büyükşehir Belediyesi ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı işbirliğinde yapımı tamamlanan Çalı-Kayapa-Hasanağa İl Yolu 2. Etabı Açılış Töreni'nde yaptığı konuşmada ise Bursa'da sağanak altında bereketli bir günde açılış yaptıklarını söyledi.

Gün içinde Bursa'da farklı açılışlar da yapacaklarını belirten Uraloğlu, Bursa'nın birçok ulaşım problemini Bakanlık olarak çözdüklerini anlattı.

Uraloğlu, Bursa'nın bağlanmadığı bölünmüş yolun kalmadığını kaydederek, "Yüksek Hızlı Tren hattımızda yine çalışmalar devam ediyor. Bazı aksamalar oldu ama şu an hepsi genel anlamda yoluna girdi. Oralarda devam ediyoruz. İnşallah önümüzdeki senenin sonu, bir sonraki senenin başı, burayı da bitirmek hedefliyoruz." ifadelerini kullandı.

Bursa'nın sürekli büyüyüp geliştiğini, ihtiyaçlarının da değiştiğini vurgulayan Uraloğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Onun için Bursa'nın yeni oluşan ihtiyaçlarını da bu anlamda çözmemiz gerekir diye düşünüyoruz. Şimdi burada bulunduğumuz bizim Çalı-Kayapa-Hasanağa yolunun ikinci etabı. Buranın birinci etabını bitirerek trafiğe açmıştık. Şimdi ikinci etabını da bitirdik. Büyükşehir Belediyesiyle bizim yapacağımız işbirliği, yol arkadaşlığı kıymetli. En güzel örneklerinden birini burada yaşıyoruz. Burada Büyükşehir Belediyesi ile beraber yaptığımız işbirliğiyle bu yolumuzu açtık. Gerçekten çok yüksek bir trafik hacmine sahip ve Bursa'mıza güzel hizmetler edeceğine inanıyorum."

Uraloğlu, Bursa'da ulaşımla ilgili yeni ihtiyaçların olduğuna dikkati çekerek, şunları kaydetti:

"Bursa Büyükşehir Belediye Başkanımız, bu anlamda 2029 projeksiyonunda oturdu, Bursa'mızı çalıştı. Biz de bu anlamda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak kendisine nasıl destek veririz diye istişareler ettik. Sonuçta da o projeleri sizlere hazırladı. Tabii Büyükşehir birçok, özellikle kamulaştırma problemini, imar problemini hallettiği ölçüde biz de o şehrin ulaşımına, altyapısına Bakanlık olarak katkı sağlıyoruz, destek veriyoruz. Kuzey yoludur, güney yoludur. Onlarla ilgili çalışmalardan Başkanım bahsetti. 'Kamulaştırmaları imar uygulamalarıyla bitirmek üzereyiz.' dedi. Bunları yapınca bize de yolu yapmak düşüyor. O anlamda biz de Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak üzerimize düşeni yapacağız. Burada Kuzey Çevre Otoyolu'nu da mutlaka hayata geçireceğiz. Bunu da ben sizlere söylemek isterim. Şimdiye kadar olduğu gibi bundan sonra da inşallah Bursa'mıza hizmet edeceğiz."

Bakan Uraloğlu, Yüksek Hızlı Tren projesi tamamlandığında Bursa'dan 2 saat 15 dakikada İstanbul ve Ankara'ya ulaşılabileceğini belirterek, "Dolayısıyla Bursa'mız daha yaşanabilir, daha gelişmiş bir şehir haline gelecektir. Şimdiye kadar bu projelerimizin hayata geçirilmesinde de bizimle işbirliği yapan Valiliğimize, Bursa Büyükşehir Belediyemize, bütün kamu kurum, kurum ve kuruluşlarımıza teşekkür ediyorum." diye konuştu.

Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş da Bursa trafiğini rahatlatma noktasında bir hizmeti daha tamamlamanın mutluluğunu yaşadığını dile getirdi.

Konuşmaların ardından, Çalı-Kayapa-Hasanağa İl Yolu 2. etabının açılışı gerçekleştirildi.

Bursa'da Emek-Şehir Hastanesi Metro Hattı'nın ilk istasyonu açıldı

Uraloğlu, Bursa Büyükşehir Belediyesi ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı işbirliğinde yapımı süren Emek-Şehir Hastanesi Metro Hattı'nın ilk durağının açılışı dolayısıyla Yeni Balat İstasyonu'nda düzenlenen Bursaray Emek-Balat Raylı Sistem Hattı Tamamlanma Töreni'nde yaptığı konuşmada, güzergahın tamamlanmasıyla Bursa'nın kent içi raylı sistem ağının güçleneceğini söyledi.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde 2002 yılından bu yana şehirleri hızlı trenlerle birbirine bağlarken, şehir içi raylı sistemleri de birbiri ardına hayata geçirdiklerini belirten Uraloğlu, Türkiye Yüzyılı'nda adeta bir kent için raylı sistem fırtınası estirdiklerini vurguladı.

Uraloğlu, ülke genelinde inşa ettikleri kent içi raylı sistem hattı uzunluğunun 433 kilometreye ulaştığını anlatarak, "Sadece İstanbul'da bu sene 34 kilometrelik raylı sistem hattını hayata geçirdik. Kocaeli'de hafta sonu yine raylı sistem çalışmalarımızı yürüttük. Hasılı İstanbul, Kocaeli ve Bursa'da toplam 47 kilometrelik bir hattın çalışmasını devam ettiriyoruz." diye konuştu.

Bursaray Emek-Balat Raylı Sistem Hattı'nı tamamlamanın mutluluğunu yaşadıklarını dile getiren Uraloğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Bursa'nın ulaşım ve iletişim altyapısını güçlendirmek için Bursa'yı geleceğe taşıyacak birçok projeyi birbiri ardına hayata geçirdik ve bundan sonra da yolumuza devam edeceğiz. 2002 yılından bu tarafa Bursa'nın ulaşım ve iletişim altyapısına tam 202 milyar liralık yatırım gerçekleştirdik. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak bölünmüş yol uzunluğumuzu 609 kilometreye çıkardık. Yine bitümlü sıcak karışım kaplamalı yol uzunluğumuzu 787 kilometreye çıkardık. İstanbul-Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu'muzu bitirdik. Bursa Çevre Otoyolu'nu, Bursa-İnegöl-Bozüyük Yolu'muzu, Bursa-İzmir Devlet Yolu'nu bitirdik, önemli güzergahlarımızı tamamladık. Az önce de Çalı-Kayapa-Hasanağa İl Yolu'nun ikinci etabını açtık. Diğer etaplarla ilgili de yine Büyükşehir Belediyemizle gerekli işbirliği içinde çalışmalarımızı önümüzdeki dönemlerde yürüteceğiz."

Bursa-Ankara ve Bursa-İstanbul arası YHT ile 2 saat 15 dakikaya düşecek

Bakan Uraloğlu, Bursa'yı Yüksek Hızlı Tren (YHT) ağına katacak çalışmaların sürdüğünü anımsattı.

Çalışmalarla ilgili bilgi veren Uraloğlu, "Bursa-Ankara Yüksek Hızlı Tren Hattı'mızı, Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Hattı'na bağlantılı olarak saatte 200 kilometrelik hızla inşallah bitirdiğimizde işletmeye açacağız. Önümüzdeki senenin sonu inşallah bunu gerçekleştirmiş olacağız. 201 kilometrelik hattı bitiriyoruz. Çalışmalarımız halen devam ediyor. Çalışmalarımızı bitirdiğimizde biz Ankara-Bursa arasını 2 saat 15 dakikaya, yine Bursa-İstanbul arasını 2 saat 15 dakikaya indirmiş olacağız, Yüksek Hızlı Tren konforuyla." ifadelerini kullandı.

Uraloğlu, Emek-Arabayatağı Metro Hattı'nın, yapacakları uzatmayla Mudanya Bulvarı'nı geçerek Yüksek Hızlı Tren Garı ve nihayetinde Bursa Şehir Hastanesine ulaşacağını aktardı.

Saatte 80 kilometre tasarım hızıyla günlük 110 bin yolcuya hizmet edecek 4 istasyonlu hattın 4,9 kilometre uzunluğunda olacağını anlatan Uraloğlu, "Yapımı devam eden Bursa-Yenişehir-Osmaneli Yüksek Hızlı Tren Hattı ile metromuzu entegre ederek Bursalılara Yüksek Hızlı Tren erişimi için konforlu ve dakik bir ulaşım tesis edeceğiz." dedi.

Bursa'nın raylı sistem araçlarının bakım ve onarımının Bursa Uludağ Üniversitesi arazisinde inşa edilecek depoda, kendi hattında yapılacağını söyleyen Uraloğlu, "Önümüzde bir seçim var. Bu seçim bizler için kıymetli. Alinur Aktaş kardeşimizle beraber Bursa'ya güzel hizmetler yaptık. Onun ilçe belediye başkanlığı döneminde de güzel hizmetler, güzel işbirliğimiz oldu. 31 Mart akşamında tekrar Alinur Aktaş kardeşimizi seçerek, 1 Nisan sabahından itibaren 'Durmak yok, yola devam' diyerek hizmetlerimize inşallah devam edeceğiz." değerlendirmesinde bulundu.

TBMM Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji Komisyonu Başkanı ve AK Parti Bursa Milletvekili Mustafa Varank ile Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş'ın da katılımcılara hitap ettiği program, Bakan Uraloğlu ve protokol üyelerinin işçilerle fotoğraf çektirmesiyle sona erdi.

Anadolu Ajansı web sitesinde, AA Haber Akış Sistemi (HAS) üzerinden abonelere sunulan haberler, özetlenerek yayımlanmaktadır. Abonelik için lütfen iletişime geçiniz.