Dolar
32.38
Euro
35.02
Altın
2,233.04
ETH/USDT
3,554.10
BTC/USDT
70,225.00
BIST 100
9,088.81
Ekonomi

İstanbul Jewelry Show kapılarını açtı

İstanbul Jewelry Show, CNR Expo İstanbul Fuar Merkezi'nde kapılarını ziyaretçilere açtı.

Gökhan Yıldız, Musa Alcan  | 21.03.2019 - Güncelleme : 21.03.2019
İstanbul Jewelry Show kapılarını açtı

İstanbul

Türk Ekonomi Bankası sponsorluğunda UBM Rotaforte Uluslararası Fuarcılık A.Ş. tarafından düzenlenen Istanbul Jewelry Show, 21-24 Mart 2019'ta 48'inci kez gerçekleştiriliyor.

Fuar 24 ülkeden 1250 firma ve marka ile 120'yi aşkın ülkeden 30 bini aşkın mücevher sektörü profesyoneline ev sahipliği yaptı.

İstanbul Jewelry Show'da altın, mücevher, pırlanta, renkli taş, değerli ve yarı-değerli taş, inci, gümüş, gümüş takı ve gümüş ev eşyası, altın montür, rafineri, saat, kalıp, vitrin dekorasyon, makine - ekipman ve yan sanayi, kasa, yazılım, lojistik ile aydınlatma ürün grupları yer alıyor.

Fuara katılımcı ülkeler arasında Almanya, Amerika Birleşik Devletleri, Birleşik Arap Emirlikleri, Birleşik Krallık, Çin Halk Cumhuriyeti, Fas, Fransa, Hindistan, Hong Kong, İspanya, İsviçre, İtalya, Japonya, Güney Kore, Litvanya, Lübnan, Polonya, Rusya, Singapur, Suudi Arabistan, Tayland, Türkiye, Ukrayna ve Ürdün de bulunuyor. İtalya ve Çin ülke pavyonu olarak fuardaki yerini alıyor.

İstanbul Jewelry Show - Mart 2019 Fuarı kapsamında, ihracatın artırılması, ihraç ürünlerine yeni pazarlar bulunması ve pazar payının korunması amacıyla Ticaret Bakanlığı koordinatörlüğünde, İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri (İMMİB) Genel Sekreterliği, Mücevher İhracatçıları Birliği (JTR) ve UBM Rotaforte'nin organizatörlüğünde uluslararası alım heyeti programı gerçekleştiriliyor.

Fuarda özel olarak sergilenen tavla 100 karatlık beyaz ve siyah pırlanta taş yapıldı. Tavlada 2 adet zarın üzerinde yakut taşlar bulunurken mamut dişinden üretildi. Tavlanın fiyatına 1 milyon lira değer biçiliyor.

İstanbul Jewelry fuarında dünyada ilk kez yapılan Yasin-i Şerif tespihi tanıtıldı. Tespihin fiyatı ise 350 bin liradan müşterilerin beğenisine sunuldu. 

"Fuarın Türkiye mücevher ihracatının yüzde 80'nini gerçekleştirmesini hedefliyoruz" 

UBM Rotaforte Kurucu Ortağı Şermin Cengiz, 34 yıldır organize ettikleri Istanbul Jewelry Show'u, sektörden aldığı güçle bugün 1250'nin üzerinde katılımcı firma ve markayla alanında dünyanın sayılı fuarlarından biri haline getirdiklerini söyledi.

Cengiz, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Tüm sektör profesyonellerinin gündeminde en üst sıraya oturan ve önemli bir buluşma noktası olan fuarı 48. kez organize etmekten son derece mutluluk ve gurur duyuyoruz.Istanbul Jewelry Show'u düzenlemeye başladığımız ilk günden bu yana sektörün gelişimine öncülük ediyoruz. Bu doğrultuda sektörün paydaşlarını bir araya getirerek, yeni iş fırsatları yaratmayı hedefliyoruz.

Fuar katılımcılarımız aranan ve talep gören markalara dönüşmekle kalmadı, mücevherde özellikle Orta Doğu, Avrupa, Arap Yarımadası, Rusya ve BDT ülkeleri için Made in Turkey markalı mücevher ürünleri öncelikli tercih edilme noktasına geldi. Sektör temsilcilerinin bu gelişimine paralel olarak, Istanbul Jewelry Show'da sektöre olan katkısını her geçen yıl artırmayı başardı. TEB sponsorluğunda düzenlenen fuarımız kapsamında gerçekleşecek iş görüşmeleri, imzalanacak anlaşmalar ve siparişlerle, Türkiye mücevher ihracatının yüzde 80'ine yakın bölümünün gerçekleşmesini hedefliyoruz." 

Tarihi dizilerin takılarına yoğun ilgi

Tarihi dizilerin lisanslı ürünlerini üreten Anı Yüzük standında da "Diriliş Ertuğrul", "Payitaht Abdülhamid" ve "Mehmetçik Kutlu Zafer" dizilerinin takı ve aksesuarları yer alıyor.

Çalışmalarına ilişkin AA muhabirine bilgi veren firma sahibi Ramazan Çıplak, 2007'de faaliyet göstermeye başladıklarını söyledi.

TRT ile geçen yıl lisanslı ürün konusunda anlaştıklarını aktaran Çıplak, tamamı gümüşten üretilen ürünlerini Türkiye'deki birçok satış noktasıyla buluşturduklarını ve buluşturmaya devam edeceklerini dile getirdi.

Çıplak, ürün çeşitliliğinin sürekli arttığına ve ürünlerin yoğun ilgi gördüğüne işaret ederek, "Dünyada artan lisanslı ürün çeşitliliğinden Türkiye de nasipleniyordu. TRT ile bir araya gelerek, bu lisanslı ürünler arasında TRT dizilerindeki aksesuarların da olması gerektiği konusunda anlaştık. Uzun bir çalışmanın sonucunda yaklaşık 50 parçalık bir koleksiyonla bu ürünleri halkımızla buluşturduk." diye konuştu.

Hedef 200 parçalık koleksiyon

Üretimin farklı alanlarında çalışan 25 kişilik bir ekibin yer aldığını belirten Çıplak, şunları kaydetti:

"Diğer dizilerle ilgili görüşmelerimiz devam ediyor. Hem diziler hem de dizilerde kullanılan ürünler artacak. Koleksiyon olarak toplam 150-200 gibi bir sayıya ulaşmayı planlıyoruz. Özellikle yurt dışındaki gurbetçilerimiz başta olmak üzere büyük bir talep var. Oradaki talebin iç pazardan daha fazla olduğunu söyleyebiliriz. Çok sevindirici olan ise yabancıların ilgisinin de beklentilerin üzerinde olması."

Firmanın fuardaki standında, "Diriliş Ertuğrul" dizisinde kullanılan otağ ile o dönemlere ait kılıç-kalkan, otantik kostüm ve aksesuarlar sergileniyor.

Stantta ayrıca "Ertuğrul" karakterinin taktığı şahin motifli yüzük, "Payitaht Abdülhamid" dizisindeki "Abdülhamid" karakterinin yüzük, mecidiye, nişanları ve değerli taşlarla bezeli, 500 yıllık ceviz ağacından yapılmış bastonu da ziyaretçilerin beğenisine sunuluyor.

Anadolu Ajansı web sitesinde, AA Haber Akış Sistemi (HAS) üzerinden abonelere sunulan haberler, özetlenerek yayımlanmaktadır. Abonelik için lütfen iletişime geçiniz.