Unilever Food Solutions, ev dışı tüketim
sektöründeki gıda atığını azaltarak hem profesyonel mutfakları daha verimli hale
getirmek hem de doğaya olan olumsuz etkiyi azaltmak için ''Gıda Atığını
Önleyelim'' projesini hayata geçirdi.
Unilever Food Solutions'dan yapılan açıklamada, şirketin ''Gıda Atığını
Önleyelim'' projesiyle, sektörde gıda atık yönetimi konusunda bilinç oluşturmayı,
profesyonel mutfaklarda gıda atıklarının iyi yönetilmesini sağlamayı ve
işletmeler için minimum atık hedeflerini belirlemeye katkı sağlamayı hedeflediği
belirtildi.
Proje kapsamında işletmeler için Atık Yönetim Kiti, ''Atık Yönetimini Nasıl
Yapabilirim-'' broşürü ve işletme için bilinçlendirici posterler hazırlayan
şirket, ''Atık Yönetimi Paketi''nin tüm sektöre ulaşmasını sağlamak için
''www.ufs.com'' web adresinden işletmelerin ilgisine sunacak.
-''Gıda Atığını Önleyelim'' paneli
Açıklamaya göre, ''Gıda Atık Yönetimi'' konusunda bilinç oluşturmak adına
anlamlı bir başlangıç olan projenin ilk adımı, EDT Expo kapsamında 28 Mart
Perşembe günü ''Gıda Atığını Önleyelim'' paneli ile gerçekleştirildi.
Unilever Food Solutions Türkiye Genel Müdürü Önder Arsan'ın açılış
konuşmasını yaptığı panelde, ev dışı tüketim sektörünün önde gelen temsilcileri
buluştu.
Panelin konuşmacıları arasında Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği
(ETÜDER) Yönetim Kurulu Başkanı Melih Şahinöz, Turizm, Restoran Yatırımcıları ve
İşletmecileri Derneği (TURYİD) Yönetim Kurulu Üyesi Ali Hakan Muştu, Şef Murat
Bozok ve Gıdanı Koru Platformu Türkiye Temsilcisi Dr. Orhan Göçer yer aldı.
Arsan panelde, restoranlar ve gıda endüstrisinin dünyanın en fazla atık
üreten sektörlerinin başında geldiğini belirterek, ''Türkiye'de ev dışında
tüketicilerin bu konuda hassasiyeti ve ilgisi de her geçen gün artıyor.
Türkiye'de yaptığımız pilot araştırmalara göre, sektörde yıllık 325 bin ton gıda
atığının olduğunu tahmin ediyoruz. Bir yanıyla Türkiye olarak gitmemiz gereken
çok yol var. Yaklaşık yüzde 20 dolayında gıda atığını azaltma, çoğu işletme için
potansiyel olarak erişilebilir bir hedef. Bir restoranın atığını yüzde 20
oranında azaltabilirse, toplam gıda harcamalarının yüzde 2-3'ünün atılmasını
engelleyebiliyor'' ifadelerini kullandı.
Unilever'in, şirket olarak ''Sürdürülebilir Yaşam Planı'' ile atık azaltma
ve sürdürülebilir uygulamaların artırılması yolunda büyük adımlar attığını dile
getiren Arsan, şunları kaydetti:
''Biz de Unilever Food Solutions olarak, Unilever'in iş yaptığı stratejik
alanlardan birinde yer alıyoruz. Aynı zamanda, 'Unilever Sürdürülebilir Yaşam
Planı'nın bir parçasıyız. Gıda Atığını Önleyelim kampanyası da profesyonel
mutfaklarda sürdürülebilir yaşam adına alınması gereken aksiyonlar adına önemli
bir girişim olacak. İçinde bulunduğumuz yeme-içme sektörünün, çevrede bıraktığı
ayak izini azaltmak için çalışacağız.
İlk hedefimiz sektörü 'Gıda Atıkları'nın doğru yönetilmesi için
bilgilendirmek ve bu alanda bilinç oluşmasına katkı sağlamak olacak.
Gerçekleştirilecek eğitim ve ölçümlerle gıda atık yönetimi konusunda bilinç
oluşturmayı hedefliyoruz. Diğer taraftan tüketicinin de işletmeler üzerinde etki
oluşturması için bilinçlendirilmesi gerektiğine inanıyoruz. Daha fazla işletmenin
atık yönetimi konusunda harekete geçirilmesini sağlayacağız.''