
AB Bakanı Bağış, Heybeliada Ruhban Okulu'nun açılmasını Türkiye için bir tehdit olarak görmediğini söyledi.***
ANKARA
AB Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış, Türkiye Müteahhitler Birliği Başkanı Emin Sazak'ı makamında kabul etti. Kabul sırasında gazetecilerin sorularını cevaplandıran Bağış, Heybeliada Ruhban Okulu'nun açılması yönünde bir karar alındığı ve bunun Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın ABD Başkanı Barack Obama ile Seul'de yaptığı görüşmede ABD tarafına iletildiği iddiasının sorulması üzerine, "Bu konu Türkiye ile ABD arasındaki bir konu olmaktan çok bizim iç mevzuatımızla ilgili bir konudur" dedi.
Bağış, şöyle konuştu:
"Biz ümit ediyoruz ki, Batı Trakya'da yaşayan Müslüman Türk kardeşlerimizin sorunları da, Türkiye'de yaşayan Ortodoks vatandaşlarımızın sorunları da ortadan kalksın, çözülsün. O çerçevede Türkiye iyi niyetini ortaya koymuştur. Hem Büyükada'daki yetimhane binasının iadesi, hem Galata'daki son alınan tapuların verilmiş olması, 1930'lardan bu yana kadar çözülemeyen mülk sorunlarının çözülmesi, sayın Patrik'in gelip Anayasa Uzlaşma Komisyonu'na açıklamalarda bulunması bile belki bundan 10 yıl önce tasavvur edilemeyecek gelişmelerdi. Türkiye bu konuda çok önemli adımlar atmıştır. Ama AB standartlarında bir demokrasi olması gereken Yunanistan'ın artık biraz kendi sorumluluklarının bilincinde hareket etmesinin vakti gelmiştir diye düşünüyorum. Ben Heybeliada Ruhban Okulu'nun açılmasını Türkiye için bir tehdit olarak görmüyorum. Bu Türkiye için bir zenginlik olacaktır. Bu konuda teşvik edici adımların eşzamanlı atılmasının da her zaman yararlı olacağına inanıyorum.