Türk turizmi Ortadoğu pazarına yönelecek
Türk turizmi, Rusya ile yaşanan uçak krizi ve terör saldırıları nedeniyle Avrupa ve Rus pazarındaki daralmanın etkisini azaltmak amacıyla, Ortadoğu'daki tanıtım çalışmalarına ağırlık verdi.

ANKARA - SULTAN ÇOĞALAN
Kültür ve Turizm Bakanlığının verilerine göre, Türkiye'nin önemli pazarlarından Ortadoğu ülkelerinden (Birleşik Arap Emirlikleri, Bahreyn, Katar, Kuveyt, Irak, Lübnan, Ürdün, Suudi Arabistan, İsrail, Yemen) geçen yıl 2,5 milyon, İran'dan da 1 milyon 700 bin turist Türkiye'ye geldi.
İstanbul başta olmak üzere Akdeniz ve Karadeniz'deki turistik mekanları tercih eden Ortadoğulular, Avrupalı ve Rus turistlere göre daha fazla harcama yapıyor ve daha uzun süre konaklıyor.
''Türkiye'nin dünya simgesi İstanbul'u Ortadoğu'ya tanıtacağız''
Ortadoğu Turizm ve Seyahat Acentaları Derneği Başkanı Hüseyin Kırk, AA muhabirine yaptığı açıklamada, derneğe üye 250 seyahat acentasıyla bu yılın başından itibaren Ortadoğu ülkelerine çıkarma yaptıklarını belirtti.
Kültür ve Turizm Bakanlığının desteğiyle 29-31 Mayıs tarihlerinde Ortadoğu'daki basın kuruluşları ve seyahat acentalarının temsilcilerini İstanbul'da ağırlayacakları bir etkinlik organize ettiklerini ifade eden Kırk, "Türkiye'nin dünya simgesi İstanbul'u Ortadoğu'ya tanıtacağız. Hiçbir terör saldırısı Türkiye'yi tanıtma çalışmalarımıza engel olamayacak." dedi.