Türkiye'de 15. yılını kutlayan Rossmann büyümeye odaklandı
Rossmann Türkiye Genel Müdürü Hakan Ejder, "15 yılın getirdiği güç ve deneyimle, önümüzdeki dönemde de hem mağazalarımız hem dijital kanallarımızla müşterilerimize iyi hissettiren alışveriş deneyimleri sunmaya devam edeceğiz" dedi
İSTANBUL (AA) - Türkiye'de 2010 yılından bu yana faaliyet gösteren Rossmann, 2026'da mağaza açılışlarına hız kesmeden devam edecek.
Şirketten yapılan açıklamaya göre, 'İyi Hissettiren Alışveriş' mottosuyla müşterilerine kaliteli ve uygun fiyatlı ürün alternatifleri sunan Rossmann, Türkiye'de 15 yıldır faaliyet gösteriyor.
Kişisel bakımdan makyaj ürünlerine, ev yaşam temizliğinden bebek bakımına ve gıdaya kadar birçok kategoride 11 bini aşkın ürün sunan Rossmann, 43 ilde 208 mağazası, 2 bini aşkın çalışanı ve yılda 40 milyonun üzerinde ziyaretçisiyle Türkiye perakende sektörünün önemli şirketleri arasında yer alıyor.
Son yıllarda artan mağaza, depo ve e-ticaret yatırımlarıyla hem fiziksel hem dijital kanallarda büyümesini güçlendiren şirket, 'güven, kalite ve ulaşılabilirlik' değerleriyle Türkiye'deki başarısını Almanya merkezli Rossmann Drogeriemarkt'ın global vizyonuyla birleştiriyor.
E-ticaret operasyonlarını, depolama ve kargolama hizmetlerini Aydın Söke'de yeni faaliyete geçen deposunda yürüten şirket, mevcut sipariş çıkış kapasitesiyle günde 35 bin ürüne kadar işlem yapabiliyor. Bu lokasyon seçimi, büyük şehirlere göre tersine lojistik yapılan bir konumda bulunması sayesinde kargo yoğunluğu açısından önemli avantajlar sunuyor.
Siparişlerinin yüzde 95'ini 24 saat içinde kargoya vermeyi hedefleyen Rossmann, müşterilerine ana satış kanalı mağazalarının yanı sıra pek çok farklı kanaldan ulaşabiliyor ve yaklaşık 4 yıldır 'Hızlı Market' kanallarında da aktif olarak hizmet veriyor.
'Rainforest Alliance' ve 'Fairtrade' ile sertifikalı organik kahve çeşitlerini hem lezzet hem fiyat performans hem de değer odaklı tercih yapmak isteyenlerin beğenisine sunan firma, mağazalarında 'Coffee Corner' konseptini de hayata geçirdi.
Sürdürülebilir ürün portföyü, dijital yatırımları, işbirlikleri ve topluma değer katan sosyal projeleriyle Rossmann, Türkiye'deki her haneye İyi Hissettiren Alışveriş deneyimini taşımayı hedefliyor. Türkiye'deki büyüme ivmesini sürdürme kararı alan şirket, gelecek yıl da mağaza açılışlarına hız kesmeden devam edecek.
- '300'den fazla kendi markalı ürünümüzü Türkiye'de üretiyoruz'
Açıklamada görüşlerine yer verilen Rossmann Türkiye Genel Müdürü Hakan Ejder, Türkiye'nin, markalarının global stratejisinde özel bir konuma sahip olduğunu belirtti.
Kendilerini rekabetten ayıran en önemli özelliklerinin başında 'Drogeriemarkt' konseptinin yer aldığına değinen Ejder, 'Türkiye, dinamik genç nüfusu, dijital dönüşüme açıklığı ve güçlü tüketici potansiyeliyle Rossmann için stratejik öneme sahip bir pazar. 15 yılın getirdiği güç ve deneyimle, önümüzdeki dönemde de hem mağazalarımız hem dijital kanallarımızla müşterilerimize iyi hissettiren alışveriş deneyimleri sunmaya devam edeceğiz.' değerlendirmesinde bulundu.
Sağlıklı ve sürdürülebilir ürün anlayışları, 'kazan-kazan' kültürüne dayalı yönetim modelleri ve geleceği birlikte şekillendirecekleri paydaşlarla sektörün üzerinde büyümeye odaklandıklarını vurgulayan Ejder, Türkiye'deki her eve Rossmann kalitesini ulaştırmayı hedeflediklerini aktardı.
Ejder, sürdürülebilir ürün anlayışının markanın DNA'sında yer aldığını belirterek, 'Yalnızca Rossmann mağazalarında bulunan 31 özel markamıza ait 3 bin 500'den fazla ürünün yüzde 90'ı, sürdürülebilir içeriklerden oluşuyor. Ürün içeriği ve kalitesini birebir koruyarak, yurt dışındaki akredite laboratuvarlarda analiz ettirdiğimiz 300'den fazla kendi markalı ürünümüzü Türkiye'de üretiyoruz.' ifadelerini kullandı.
Rossmann Türkiye'nin, tedarikçileriyle kurduğu güven temelli ilişkilerle de öne çıktığını aktaran Ejder, şunları kaydetti:
'Group International tarafından hazırlanan bağımsız raporlara ve iş ortaklarımızın değerlendirmelerine göre, Rossmann Türkiye olarak 2025'te Türkiye Perakende Sektörü Ulusal Sağlık ve Güzellik Kanalı'nda birinci seçildik. Bu, son üç yılda ikinci kez elde ettiğimiz birincilik ödülü. Bu başarı, sürdürülebilir ilişki anlayışımızın ve işbirlikçi yaklaşımımızın yalnızca tüketicilerimizle değil, tedarikçilerimizle de güçlü bir şekilde sürdüğünü gösteriyor.'
Ejder, topluma ve doğaya değer katmak için çalıştıklarını belirterek, 'Yemyeşil bir Türkiye için, iş ortaklarımız, çalışanlarımız ve müşterilerimizle 'Bugün İyilik Zamanı', kısaca 'BİZ' olma zamanı temalı bir kurumsal sorumluluk projesi başlatıyoruz. Projemizi, Orman Genel Müdürlüğü'nün OGEM-VAK Ormancılığı Geliştirme ve Orman Yangınlarıyla Mücadele Hizmetlerini Destekleme Vakfı işbirliğiyle hayata geçireceğiz. Değerlerin korunması ve geliştirilmesi için çalışmalarımızı hız kesmeden sürdüreceğiz.' değerlendirmesini yaptı.
Perakende
MediaMarkt Tech Arena'da Samsung Galaxy serisi ve Gemini deneyimlenebiliyor