• Altın : 4,378.79
  • BIST 100 : 10,870.57
  • BIST 30 : 12,065.51
  • BTC/USDT : 117,380.00
  • Dolar : 40.83
  • ETH/USDT : 4,405.00
  • Euro : 47.79
ŞİRKET HABERLERİ

Besler'den yılın ilk yarısında 13,8 milyar lira konsolide ciro

Besler Üst Yöneticisi (CEO) Mert Altınkılınç: "Yılın ilk yarısını istikrarlı bir büyümeyle tamamlarken, sürdürülebilir değer yaratma odağımızla yatırımlarımıza ve yenilikçi adımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz" dedi

  • 16.08.2025
  • Enes Ege
  • Istanbul
  • Gıda
news

İSTANBUL (AA) - Besler, 2025'in ilk yarısında 13,8 milyar lira konsolide ciro elde ederken, brüt karını ise 3,4 milyar liraya yükseltti.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, gıda sektöründe faaliyet gösteren Besler, yılın ilk yarısındaki finansal sonuçlarını Kamuyu Aydınlatma Platformu'na (KAP) da bildirerek paylaştı.

Bu dönemde 13,8 milyar lira ciro elde eden Besler, yüzde 7,3'lük artışla brüt karını 3,4 milyar liraya yükseltti. Faiz Amortisman ve Vergi Öncesi Karı (FAVÖK) 1,7 milyar liraya ulaşan şirketin FAVÖK marjı ise önceki yılın aynı dönemine göre 2,4 puanlık artışla yüzde 12,4 seviyesine çıktı.

İhracat geliri 1,3 milyar lira olarak gerçekleşen Besler, toplam 16 kategoride yaklaşık 1500 ürün ve 57 markası, üretim gücü ve ihracat ağıyla sektördeki konumunu korudu.

Besler'in dondurulmuş gıda markası SuperFresh, perakende kanalında yüzde 38'lik pay elde etti. Bu dönemde 20 ürün lansman ve relansmanı yapan SuperFresh'in yeni ürünlerinin ciro içindeki payı yüzde 18 olurken, geçen yıla göre 1,5 milyon yeni haneyle buluştu. SuperFresh, sektördeki öncü sürdürülebilirlik ve marka iletişim çalışmalarıyla yılın ilk yarısında 12 prestijli ödülün sahibi oldu.

Margarin sektöründe ise Besler'i liderliğe, perakende kanalında yüzde 68'lik ciro pazar payıyla Bizim Yağ, Teremyağ ve Luna markaları taşıdı. Bizim Yağ, 30. yılını sofralara lezzetin yanı sıra kalite, inovasyon ve güven taşıyarak kutlarken, Teremyağ da pazarın en çok haneye giren ve yüksek marka arzu skoruna ulaşan şirketi oldu. Yağ iş birimindeki ana markaların başarılı iletişim çalışmaları sayesinde yılın ilk yarısında 6 prestijli ödül kazanıldı. 6 kategoride 200'ün üzerindeki geniş ürün portföyüyle sektörün güçlü şirketlerinden Donuk Fırıncılık Ürünleri (DFU), özellikle yaz sezonuna yönelik yenilikçi ürünleriyle sürdürülebilir başarısını korudu.

- 'Sürdürülebilir büyüme, bu sonuçlarla desteklendi'

Açıklamada görüşlerine yer verilen Besler Üst Yöneticisi (CEO) Mert Altınkılınç, Türkiye'nin lider gıda şirketlerinden biri olarak, köklü şirket kültürleri, güvenilirlikleri ve inovasyon odağında yürüttükleri yolculukta elde ettikleri başarılı iş sonuçlarının, sürdürülebilir büyümelerini desteklediğini belirtti.

Altınkılıç, 'Faaliyet gösterdiğimiz gıda sektörünün stratejik öneminin farkındalığı ve öncü markalarımızla sektöre ilham verirken, paydaşlarımızla gıdanın geleceğini dönüştürme iddiamızı her geçen gün güçlendiriyoruz. Yılın ilk yarısını istikrarlı bir büyümeyle tamamlarken, sürdürülebilir değer yaratma odağımızla yatırımlarımıza ve yenilikçi adımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz.' ifadelerini kullandı.