Hepsiburada'nın kasım kampanyalarında siparişler yüzde 16 arttı
Hepsiburada, "Efsane Kasım" kampanyası dönemine ilişkin verileri yayımladı
İSTANBUL (AA) - Hepsiburada, 'Efsane Kasım' kampanyası dönemine ilişkin verileri yayımladı.
Şirketten yapılan açıklamaya göre, 'Efsane Kasım' kampanya dönemi bu yıl da yoğun ilgi görürken, platform tüm zamanların en yüksek ziyaret trafiğine ulaştı.
Kampanya süresince dakikada ortalama 532 ürün satılırken, en çok tercih edilen kategoriler cep telefonu, küçük ev aletleri ve bilgisayar oldu.
Kampanya döneminin en yoğun günü 11 Kasım olurken, kullanıcıların en çok alışveriş yaptığı zaman aralığı 21.00–23.00 saatleri olarak kaydedildi.
Dönem boyunca 300 binden fazla kişi Hepsiburada'dan ilk kez alışveriş yaptı. Türkiye genelinde 100 bini aşkın iş ortağının yer aldığı kampanya sürecinde verilen sipariş sayısı geçen yıla göre yüzde 16 artarken, alışverişlerin yüzde 90'ı mobil uygulama üzerinden gerçekleştirildi.
- En çok ilgi gören ürün kategorileri
Kasım ayında sipariş ve satış dağılımı illere göre değişiklik gösterdi. Alışverişin en yoğun olduğu iller, üç büyükşehrin ardından Bursa, Kocaeli ve Antalya olurken, en fazla satış yapan iller Kocaeli, Bursa ve Gaziantep olarak belirlendi. Geçen yıla göre satışın en fazla iller ise Ardahan, Hakkari ve Osmaniye oldu.
Platformda satış yapan işletmeler kampanya dönemi boyunca toplam iş hacminin yüzde 72'sini oluşturdu. Öte yandan 2 bin 500'ün üzerinde işletme, ilk kez kampanya döneminde e-ticarete başladı.
Kasım döneminde elektronik ve mobil kategorilerinde cep telefonu, laptop, robot süpürge ve LCD televizyon öne çıktı. Aynı dönemde yatırım amaçlı alışverişlerde de e-ticaret tercih edilirken, 22 ayar altın bilezikler yoğun ilgi gördü.
Giyim tarafında sweatshirt ön plana çıkarken sağlık ve güzellik kategorisinde sporcu besinleri dikkati çekti. Ev–yaşam kategorisinde yastık, züccaciyede düdüklü tencere tercih edilirken, temel tüketimde tuvalet kağıdı, gıda ve içecek kategorisinde fındık kreması, kozmetikte ise nemlendirici krem en çok ilgi gören ürünler arasında yer aldı.
Geçen yıla kıyasla en çok büyüyen kategoriler çocuk kitapları, robot süpürgeler, tabletler ve hava temizleyiciler oldu. Birlikte satın alımlarda en sık görülen kombinasyonlar, kağıt havlu ve tuvalet kağıdı, eşofman ve sweatshirt, saç bakım ürünü ve şampuan şeklinde gerçekleşti. Edebiyat kitabı satın alan kullanıcıların önemli bir kısmı çocuk kitabı da tercih etti.
Kasım ayı boyunca HepsiJET araçları toplam 14,5 milyon kilometre yol kat etti. Aynı gün teslim edilen sipariş sayısı 130 bin olarak kaydedilirken, en hızlı teslimat 1 saat 48 dakikada gerçekleştirildi.
Kampanya döneminde verilen toplam siparişlerin yüzde 71'i Hepsiburada Premium üyelerine ait oldu.
E-ticaret
Biletbayisi.com yılın 11 ayına ilişkin uçak bileti ve araç kiralama verilerini açıkladı
E-ticaret
sahibinden.com "İkinci El Alışverişte Sürdürülebilirlik Etkisi"ni yayımladı