Türkiye'de boşanma oranları 1999'dan bu yana artıyor. Boşanmış olmak kadınlar için statü kaybı, değersizleşme, sosyal ve ekonomik zayıflama gibi sonuçlar doğuruyor. Çevre baskısı nedeniyle boşanamayan bazı kadınlar ise eşleri tarafından öldürülüyor.