Dolar
42.90
Euro
50.50
Altın
4,532.62
ETH/USDT
2,936.30
BTC/USDT
87,562.00
BIST 100
11,294.37
Ekonomi

Burgan Bank 2026'da dijitalde 2 milyon müşteriye ulaşmayı hedefliyor

Burgan Bank Genel Müdürü Murat Dinç, "ON Dijital'de 2026 yılında müşteri sayımızı 2 milyonun üzerine çıkararak, dijital ihtiyaç kredilerinde istikrarlı bir hacim artışı yakalamayı öngörüyoruz." dedi.

Muhammet Fatih Kabasakal  | 28.12.2025 - Güncelleme : 28.12.2025
Burgan Bank 2026'da dijitalde 2 milyon müşteriye ulaşmayı hedefliyor

İstanbul

Murat Dinç, Burgan Bank'ın 2025 yılı yatırımlarını ve gelecek hedeflerini AA muhabirine değerlendirdi.

Dengeli büyümenin korunduğu, finansal yapının güçlendiği ve farklı iş kollarındaki performansın istikrarlı şekilde devam ettiği bir yılı geride bıraktıklarını aktaran Dinç, yılın 9 ayında 2 milyar lira net kar elde ettiklerini ve reel sektöre sağladıkları kredi desteğini 122 milyar liraya çıkardıklarını söyledi.

📲 Artık haberler size gelsin
AA'nın WhatsApp kanallarına katılın, önemli gelişmeler cebinize düşsün.

🔹 Gündemdeki gelişmeler, özel haber, analiz, fotoğraf ve videolar için Anadolu Ajansı
🔹 Anlık gelişmeler için AA Canlı

Dinç, ON Dijital Bankacılık tarafında gerçekleştirdikleri çalışmaların, 2025'te büyüme stratejilerinin en önemli taşıyıcılarından biri haline geldiğini vurguladı.

Müşteri portföylerinin 1,5 milyon kişiye ulaştığını kaydeden Dinç, "Uzaktan müşteri ediniminde yüzde 5'lik pazar payımız ve dijital kredi hacmini 2,5 kat artırmamız, bankamız açısından dijitalleşmenin getirdiği sonuçları net bir biçimde ortaya koydu." ifadelerini kullandı.

Dinç, sigorta komisyon gelirlerinde geçen yılın aynı dönemine göre 7 kat büyüme kaydettiklerini, bu durumun dijital ekosistemin gelir tarafına güçlü bir yansıma sağladığını dile getirdi.

Filo kiralama tarafında araç parkının 5 bin 500 adede çıktığını, bu alandaki yatırım değerlerinin 8 milyar liraya ulaştığını ve bir önceki yılın kapanışına göre yüzde 32 büyüme kaydettiklerini anlatan Dinç, iştiraklerin performansına ilişkin şunları kaydetti:

"Zorlu piyasa koşullarına rağmen 2025'te kurumsal ve ticari bankacılık tarafında da portföy kalitesini koruyarak, karlılık ve verimlilikte sürdürülebilir bir değer yarattık. Burgan Yatırım'ın sunduğu danışmanlık hizmetleri sayesinde müşterilerin yatırım fonu bakiyesi, yıl içinde yüzde 51 oranında artış gösterdi. Burgan Leasing ise 2025 yılında işlem hacmi ve adedinde hedeflerini yakalayarak, eylül ayı itibarıyla 18 milyar lira aktif büyüklükle 1,2 milyar lira net kara ulaştı."

"Müşteri deneyimini kişiselleştirilmiş bir yapıya dönüştürdük"

Murat Dinç, bankacılık sektöründe dijitalleşmenin ve rekabet avantajının 2025'te belirleyici olduğunu, müşterinin hız, erişilebilirlik ve maliyet avantajı beklentilerinin yükseldiğini kaydetti.

Regülasyonların etkisiyle dengeli büyüme ve verimlilik odağının sektör genelinde iş modellerini şekillendirdiğini aktaran Dinç, "Burgan Bank olarak biz de bu ortamda veri analitiği ve yapay zeka destekli altyapılara yatırım yaparak, müşteri deneyimini daha doğru, hızlı ve kişiselleştirilmiş bir yapıya dönüştürdük. Ürün ve hizmet setimizi genişleterek yatırım, mevduat ve dijital süreçlerde verimliliği artıran adımlar attık." diye konuştu.

ON Dijital tarafında inovasyon odaklarının sade, hızlı ve masrafsız bir bankacılık deneyimini genişletmek olduğunu söyleyen Dinç, şu değerlendirmelerde bulundu:

"ON Kredi Kartı, sigorta ürünleri, yurt dışı para transferi, şans oyunu ödemeleri, kripto platformlarına lira transferi gibi fonksiyonlarla dijital ekosistemi zenginleştirdik. ON Mobil uygulamasının tamamen yenilenmesi hem müşteri deneyimini sadeleştirdi hem de dijital kredi kullanım adetlerini önceki yılların daha da üzerine taşıdı."

"2026'da seçici büyüme ön plana çıkacak"

Sektör ve banka açısından 2026 yılının dengelenme ve seçici büyümenin ön plana çıkacağı bir dönem olacağını öngören Dinç, dezenflasyonist politikaların etkisini sürdüreceği beklenen bu ortamda, finansal dayanıklılığını artıran ve dijital dönüşümünü tamamlayan kurumların avantajlı konuma geçeceğini ifade etti.

Dinç, gelecek yıl daha yüksek verimlilik, güçlü sermaye yapısı ve sürdürülebilir gelir kaynakları üzerine kurulu bir büyüme planladıklarını, dijitalleşme yatırımlarının etkisiyle verimlilikte artış ve müşteri deneyiminde önemli bir sıçrama hedeflediklerini vurguladı.

Dijital kanaldaki yatırımlara hız vereceklerini kaydeden Dinç, "ON Dijital Bankacılıkta büyümemizi müşteri odağında sürdürmeyi hedefliyoruz. ON Dijital'de 2026 yılında müşteri sayımızı 2 milyonun üzerine çıkararak, dijital ihtiyaç kredilerinde istikrarlı bir hacim artışı yakalamayı öngörüyoruz. Ayrıca, dijital kanallar üzerinden geliştirilen yeni ürünler ve süreçlerle müşteri deneyimini uçtan uca iyileştirmeye, teknolojik dönüşüme yatırım yapmaya devam edeceğiz." şeklinde konuştu.

Dinç, kurumsal ve ticari bankacılık alanındaki yapılarının, yapay zeka destekli ürün teklif motorları, finansal analiz modülleri, müşteri davranışlarına göre optimize edilen kredi değerlendirme süreçleri, dijital tabanlı tahsilat ve ödeme çözümleri ile veri analitiği tabanlı kredi değerlendirme modelleri üzerine kurulu olduğuna değinerek, sözlerini şöyle tamamladı:

"Dış ticaret alanında güçlü muhabir ağımız ve hazine ürünlerimizle, sürdürülebilirliğe katkı sağlayacak yeşil finansman benzeri ürünlerle dış ticaretin finansmanını desteklemeyi hedefliyoruz. Birikim Yönetimi ve Burgan Yatırım tarafında da dijital kanallar üzerinden işlem yapan aktif yatırımcı sayısını artırmak ve ürün çeşitliliğini genişletmek, ana önceliğimiz olacak."

Anadolu Ajansı web sitesinde, AA Haber Akış Sistemi (HAS) üzerinden abonelere sunulan haberler, özetlenerek yayımlanmaktadır. Abonelik için lütfen iletişime geçiniz.