Soğukta araba çalıştırma yöntemleri
Soğuk kış günlerinde araçlarını çalıştırmakta güçlük çeken sürücülerin taşıtlarını günde en az iki kere çalıştırması önerildi.

Soğuk kış günlerinde araçlarını çalıştırmakta güçlük çeken sürücülerin taşıtlarını günde en az iki kere çalıştırması önerildi.***
SİVAS - Musa Özyürek
Makine Mühendisleri Odası (MMO) Sivas İl Başkan Yardımcısı Makine Mühendisi Sebahattin Dağüstü, AA muhabirine yaptığı açıklamada, eksi 35'lere kadar düşen hava sıcaklıklarının araçların çalışmasını engellediğini söyledi.
Dağüstü, araçların donması ve çalışmamasının önüne geçebilmek için kamyon, tır gibi ağır tonajlı taşıtların gece iki saatte bir, otomobillerin ise günde en az iki sefer 10'ar dakika rölantide çalıştırılması gerektiğini belirtti. Vatandaşların soğuk havalarda ağır vasıta araçları çalıştırabilmek için altına ateş yaktığına dikkati çeken Dağüstü, bu yöntemin sakıncalı olduğunu kaydetti.
Ayrıca araçların park edilme yeri ve şeklinin de çalışıp çalışmamasını etkileyen faktörler arasında yer aldığını ifade eden Dağüstü, araçların, rüzgarın esme yönü, güneş görüp görmediği, gibi konular dikkate alınarak park edilmesi gerektiğini vurguladı.
Türkiye'deki araçların büyük çoğunluğunun ithal olduğunu belirten Dağüstü, bu araçların üretildiği ülkelerle Türkiye'nin mevsim bantlarının uymadığını söyledi. Motor yağının da aracın donmasında etkili olduğunu kaydeden Dağüstü, kışın akışkanlığı yüksek olan 5-30 tam sentetik yağ kullanılması gerektiğini ifade etti.
Dağüstü, kışın donan aracı çalıştırmak için takviye kablolarının kullanılması ve itip ''vurdurarak'' çalıştırma yöntemleri ile rölantideki araca gaz verilmesinin de araca ciddi zararlar verdiğini vurguladı.