Dolar
BIST 100
9,079.97
Gündem

'Türkiye'nin turizm açısından geleceği çok parlak'

Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Önal, "2018 yılının verimli geçeceğini görüyoruz. Sayılar da zaten bunu gösteriyor. Şimdi biz 2019 yılı çalışmaları yapmak üzere kolları sıvadık. Türkiye'nin turizm açısından geleceği çok parlak." dedi.

21.06.2018 - Güncelleme : 21.06.2018

MUĞLA - DURMUŞ GENÇ

Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü İrfan Önal, Türkiye'nin turizm açısından geleceğinin çok parlak olduğunu söyledi.

Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğünün koordinasyonunda YDA Dalaman Havalimanı ile turizm kuruluşlarının ev sahipliğinde düzenlenen Dijital Turizm Çalıştayı için Marmaris'e gelen Önal, AA muhabirine yaptığı açıklamada, "Turkey Home"un ülkenin global tanıtım markası olduğunu vurguladı.

"Turkey Home"un, global tanıtım kampanyasının ismi olduğunu ifade eden Önal, 4 yıl önce Bakanlık olarak "Turkey Home" kampanyasını başlattıklarında bu çalışmanın merkezine bireyle iletişimi aldıklarını söyledi.

Günün trendinin değişim olduğunu ve bu değişimin özellikle teknolojinin de etkilediği insan davranışlarına yansıyan hızlı bir değişim olduğunu belirten Önal, "Turkey Home" kampanyasının bu amaçla başlatıldığını kaydetti.

Önal, "Turkey Home"un, turizm örgütü olarak Bakanlığın aldığı bir aksiyon olduğunu, merkezinde ise bireyle iletişimi önemsediğini dile getirdi.

Türkiye'nin algı yönetimiyle ilgili çok önemli çalışmalar yaptığını ifade eden Önal, özellikle dijital ve sosyal medyadaki projeleri 4 yıldır sürdürdüğünü bildirdi.

Turizmin, kamu ve özel sektör iş birliğinin etkinleşmesiyle verimli olabilen bir sektör olduğunu aktaran Önal, şöyle konuştu:

"Bakanlık olarak biz bunun bilincindeyiz ve hem fiili olarak hem de kurumsal olarak özel sektörle iş birliğini çok önemsiyoruz. Dijital dünyada bireye inerek bireyin ihtiyaçlarını, hobilerini ve isteklerini karşılayacak bilgiler edindikten sonra onlarla bizim destinasyonlarımızı ve ürünlerimizi buluşturma noktasında dünyadaki trende uygun olarak birkaç zamandır projeler sürdürülüyor. Bütün stratejik iş birliklerimizi de dijital seyahat alanında bu yönde yapıyoruz. Ülkemizin turizmini geliştirme noktasında destinasyon çalışmaları yapıyoruz."

Önal, Hindistan'da son yıllarda turizm sektörüyle beraber geliştirilen bir düğün turizmi pazarı bulunduğunu, Çin'den bu sene ülkeye yüzde 100'e yakın bir turist akışı olduğunu vurguladı.

"Japonya'da yüzde 80-90'lara varan artış kaydettik"

Özellikle Malezya, Endonezya, Güney Kore ve Japonya gibi pazarlarda ortalama yüzde 30'un üzerinde artışlar olduğunu belirten Önal, şunları kaydetti:

"Japonya'da yüzde 80-90'lara varan artışlar kaydettik. Bunlar hem tanıtım çalışmalarımız hem de pazarlama çalışmalarımızla birlikte gelişen olaylar. Bu anlamda hem olgunlaşmış, geleneksel OECD ve Batı Avrupa pazarlarımızda ülkemize yönelik turist akışındaki artışın memnuniyet verici olduğunu görüyoruz. Yeni pazarlarda Uzakdoğu'da, Güney Amerika'daki tanıtım ve pazarlama faaliyetlerimiz, sektörümüzün oradaki iletişimleri, kamu olarak bizim onların önünü açmamız ve bu stratejileri yönetmemiz çerçevesinde 2018 yılının verimli geçeceğini görüyoruz. Sayılar da zaten bunu gösteriyor. Şimdi biz 2019 yılı çalışmaları yapmak üzere kolları sıvadık. Türkiye'nin turizm açısından geleceği çok parlak."

İrfan Önal, turizm potansiyelini geliştirip uluslararası seviyedeki çalışma şeklini profesyonel anlamda daha da derinleştirdikçe, Türkiye'nin turizmden çok daha fazla gelirler elde edeceğini dile getirdi.

Bu sene ülkeye 40 milyonun üzerinde turist geleceğini öngördüklerini vurgulayan Önal, bunu mevcut sayıların ve tur operatörlerinin planlarının ortaya koyduğunu bildirdi.

"Türkiye bir numaralı destinasyon"

Hem toplam hem de turist başına geliri yükseltecek tedbirlerle 2019'da çok olumlu beklentileri bulunduğunu aktaran Önal, şöyle devam etti:

"Türkiye'nin başta Antalya ve Muğla olmak üzere İstanbul, Kapadokya destinasyonları, Rusya için fenomen destinasyonlar. Buralar artık onların kültürüne, günlük yaşamına sirayet etmiş, onların benimsediği ve sürekli gelmek istedikleri bir noktada. Türkiye, Rusya Federasyonu'nda bir numaralı destinasyon. Bu 2018 yılında da böyle sonuçlanacak. 2019 yılında da sektörümüzün aldığı tedbirler, yaptığı çalışmalar, Bakanlık olarak bizim aldığımız tedbirler ile 2019 yılında da bu rakamın üzerine çıkacaktır. Rus pazarında önem verdiğimiz bir konu da Rusya'da Türkiye'nin destinasyonlarını ve ürünlerini çeşitlendirmek. Daha fazla destinasyon ve daha fazla ürünümüz için Rus misafirlerimizin Türkiye'ye gelmelerini sağlayacak tanıtım ve pazarlama çalışmalarına da ağırlık vermiş durumdayız."

"2018 Troya Yılı"

Troya Antik Kenti’nin UNESCO Dünya Kültür Miras Listesi’ne kabulünün 20’nci yılı dolayısıyla Kültür ve Turizm Bakanlığının 2018’i "Troya Yılı" ilan ettiğini hatırlatan Önal, Bakanlık olarak iç turizmi geliştirecek önlemler aldıklarını ifade etti. Önal, 2018 Troya Yılı dolayısıyla Çanakkale bölgesi ve civarı destinasyonların bulunduğu alanlardaki ürünlerin tanıtımını önemsediklerini söyledi.

Uluslararası tanıtımda da bunu bir ürün olarak kullandıklarını anlatan Önal, "Şu ana kadar çok önemli getirilerini de elde ettik. Bakanlığımız tarafından kurulan Troya Müzesi'nin de açılışını önümüzdeki aylarda yapacağız. Bütün bunların iç ve dış turizm açısından faydalı olacağını düşünüyoruz ve görüyoruz." dedi.

Önal, iç ve dış turizmle 2018 yılında bu anlamda beklentilerinin yüksek olduğunu dile getirdi.

Anadolu Ajansı web sitesinde, AA Haber Akış Sistemi (HAS) üzerinden abonelere sunulan haberler, özetlenerek yayımlanmaktadır. Abonelik için lütfen iletişime geçiniz.