Ölümle de yarışıyorlar
Motor ve otomobil sporlarında son bir haftada iki ölümlü kazanın meydana gelmesi, bu yarışların tehlikeye ne kadar açık olduğunu bir kez daha ortaya koydu.

Motor ve otomobil sporlarında son bir haftada iki ölümlü kazanın meydana gelmesi, bu yarışların tehlikeye ne kadar açık olduğunu bir kez daha ortaya koydu.***
ANKARA - Okan Yardımcı
Las Vegas'daki IndyCar yarışında, 16 Ekim'de meydana gelen korkunç kazada 33 yaşındaki İngiliz pilot Dan Wheldon'ın ölmesinin ardından, 23 Ekim'de ise Moto GP Malezya Grand Prix'sinde motorundan düşen ve iki motosikletçinin çarptığı 24 yaşındaki İtalyan Pilot Marco Simoncelli hayatını kaybetti.
100 yıldan uzun bir süredir düzenlenen otomobil ve motor yarışlarında bugüne dek yüzlerce pilot, yaşanan kazalarda hayatını kaybetti.
Son yıllarda gelişen teknoloji ve güvenlik önlemlerinin artırılmasıyla, kaza ve ölüm sayısı bariz olarak azalsa da yine de pilot hatalarına bağlı olarak çok sayıda kaza meydana geldi.
Otomobil yarışlarında en çok ilgiyi gören, milyonların takip ettiği Formula 1'de son ölümlü kaza 1994 yılında meydana geldi.
San Marino Grand Prix'sinde, bir virajı dönerken pistin kenarına çarpan Brezilyalı pilot Ayrton Senna, hayatını kaybetmişti. İlk olarak 1953'te düzenlenen Formula 1'de bugüne kadar 27 pilot, yarışlarda antrenman ya da sıralama turlarında öldü.
Dan Wheldon'ın hayatını kaybettiği ABD'deki IndyCar yarışlarında, bugüne kadar 4 pilot öldü.
Formula 1 ve Indycar dahil dünya genelindeki otomobil yarışlarında ölen pilotların sayısı ise 300'den fazla.
1955'te Le Mans'daki faciada 83 seyirci öldü
Otomobil sporlarındaki kazalarda pilotların dışında çok sayıda seyirci de hayatını kaybetti. Bu kazalardan en çok can kaybına yol açanı, 1955'te Fransa'da Le Mans'da oldu.
49 yaşındaki Fransız pilot Pierre Levegh'in bir çarpışma nedeniyle kontrolünü kaybettiği aracı, pistin kenarındaki korkuluklara çarptı. Dağılan aracın motoru ve motor kapağı da dahil birçok parçası büyük bir hızla seyircilerin üzerine uçtu. Aracın korkulukların üzerinde kalan yakıt tankı infilak etti. Bazı araç parçaları da yanarak seyircilerin üzerine geldi. Pistin kenarındaki 83 seyirci öldü, 120'si ise yaralandı. Kaza sırasında araçtan fırlayan Levegh de hayatını kaybetti.
Motor sporları
Otomobil yarışlarına oranla daha tehlikeli olan motosiklet yarışlarında da hemen her yıl ölümlü kazalar meydana geliyor.
Son olarak Simoncelli'nin öldüğü MotoGP'de son 40 yılda 30 pilot hayatını kaybetti. MotoGP'de geçen yıl da Japon Şoya Tomizava ölmüştü.
Önlemler
Kazalarda yaşanan ölümler, güvenlik önlemleriyle ilgili tartışmaları da yeniden gündeme getirdi.
Formula 1'de 1950'lerden bu yana güvenlik için çok sayıda kural değişikliği yapıldığını kaydeden Hintli pilot Karun Chandhok, fazla güvenlik önleminin yarışların heyecanını öldüreceğini savundu.
Chandhok, ''Pilot, güvenlik önlemlerine bakmaya başlarsa çok önemli saniyeler kaybedebilir. O yüzden bazı riskleri göze almalısınız. Kimse bize Formula 1'e katılın demedi ya da yarışalım diye kafamıza silah dayamadı. Bunu biz seçtik'' dedi.
Motosiklet yarışlarında 15 dünya şampiyonluğu bulunan eski pilotlardan 69 yaşındaki İtalyan Giacomo Agostini ise motosikletlerin tekerleklerinde değişiklik yapılmasının kazaları azaltabileceğini iddia etti.
Agostini, ''Maalesef Simoncelli'nin kazasında kimseyi suçlayamayız. Böyle kazalar oluyor. Kaza ölümle sonuçlandı, çünkü motosiklet değil, pilot düştü. 150 kiloluk motosiklet, sana saatte 150 kilometre hızla çarptığında bundan korunamazsın'' diye konuştu.
Kenan Sofuoğlu
Milli motosikletçi Kenan Sofuoğlu da 2008'de kendisi gibi motosiklet yarışçısı ağabeyi Sinan Sofuoğlu'nu bir kazada kaybetmişti.
2006 Türkiye Grand Prix'sinde MotoGP'nin 250cc klasmanında yarışarak, MotoGP'de yarışan ilk Türk pilot olan Sinan Sofuoğlu, 9 Mayıs 2008'de, Kocaeli'nin Körfez ilçesinde deneme sürüşü sırasında kaza yaparak hayatını kaybetti.
Kenan Sofuoğlu da 2 ay önce Moto2 ABD Grand Prix'sindeki sıralama turlarında kaza yapmış, kazada Sofuoğlu'nun ayağı kırılmıştı.