İSTANBUL (AA) - Hepsiburada, Efsane Kasım'ın ilk kampanya döneminin sonuçlarını açıkladı.
Şirketten yapılan açıklamada, ayın ilk 5 gününde Hepsiburada müşteri sayısı geçen seneye göre yaklaşık yüzde 15, siparişler ise yüzde 26 arttı. Kasım ayının öne çıkacak ürünleri arasında şarjlı süpürgeler ve yerli kozmetik ürünleri başı çekiyor.
Satışların büyük bölümü pazar yerindeki KOBİ ve aile işletmeleri tarafından gerçekleştirildi. Akşam 9:00-10:00 saatleri arası Türkiye online alışverişte buluştu, en çok satılan ürün deterjan oldu.
İlk 5 günde 100 binin üzerinde Hepsiburada müşterisi 'Hepsiburada Limiti' başvurusu yaparken, toplam siparişlerin yaklaşık yüzde 50'si taksit, yüzde 30'u ise erteleme avantajlarıyla gerçekleşti.
Efsane Kasım'ın ilk 5 gününde sırasıyla en çok, temel tüketim ve gıda, giyim, züccaciye, kozmetik ve ev–yaşam ürünlerine ilgi gösterildi. Ürün bazında en çok satanlar ise deterjan, cilt bakım ürünleri, spor ayakkabılar ve sweatshirtler oldu.
- En fazla alışveriş 20.00-23.00 saatleri arasında yapıldı
Verilen bilgiye göre, İstanbul, Ankara, İzmir'in ardından Efsane Kasım'a yoğun ilgi gösteren şehirler Bursa, Kocaeli, Antalya, Konya ve Adana oldu. Hepsiburada kullanıcıları alışveriş için en çok akşam 20.00 ile 23.00 saatlerini tercih etti.
Şarjlı süpürgelere olan talep geçen senenin aynı ayına kıyasla yüzde 35 artış gösterdi. Hepsiburada platformu üzerinden ilk 5 günde en çok sipariş verilen kozmetik ürünleri serumlar, yüz bakım kremleri ve tonikler oldu. En çok satan markalarda ise yerli markalar öne çıktı.
- Anne-bebek kategorisinde bebek arabası ve park yatak ön planda
Efsane Kasım'da ilk 5 günde anne-bebek kategorisinde en çok satılan ürünler elle katlanan ve pratik kullanımıyla ebeveynlerin tercihi olan bebek arabası ve anne yanı park yatağı oldu.
Hepsiburada üzerinden moda kategorisinde ön plana çıkan ürünler sweatshirt, çorap, eşofman, mont ve kazak oldu.