Edenred Türkiye, düzenlediği anket serisinin sonuçlarını paylaştı
Edenred Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü İpek Baylav: "İşverenler artık geleneksel yan hakların ötesine geçmek zorunda"
İSTANBUL (AA) - Edenred Türkiye, çalışanların değişen beklentilerini belirlemek amacıyla LinkedIn platformu üzerinden anket serisi düzenledi.
Şirketten yapılan açıklamaya göre Edenred Türkiye, Türkiye'deki çalışanların iş hayatından beklentilerini ortaya koymak amacıyla düzenli anket çalışmalarına devam ediyor.
LinkedIn platformu üzerinden seri halinde gerçekleştirilen kapsamlı anket çalışmalarından elde edilen veriler, çalışanların sadece maaş odaklı düşünmediğini, çalışma şekli esnekliği, takdir görme ve kişisel gelişim fırsatlarına da öncelik verdiğini gösterdi.
Ankette 'İdeal çalışma modeliniz hangisi?' sorusuna katılımcıların yüzde 49'u 'hibrit çalışma', yüzde 32'si 'tamamen uzaktan çalışma', yüzde 15'i 'İyi ekiple her yerde çalışabilirim.', yüzde 4'ü 'geleneksel ofis' yanıtını verdi.
'Sizin için çalışılacak bir şirketi gerçekten çekici hale getiren unsur hangisi?' sorusunun yanıtı ise yüzde 68 oranla 'rekabetçi maaş ve yan haklar', yüzde 19'la 'şirket kültürü ve değerler', yüzde 12'yle 'iyi liderlik ve yönetim' oldu.
Çalışan bağlılığı temelinin irdelendiği 'İş yerinize bağlılığınızı en çok hangi faktör güçlendiriyor?' sorusuna ise katılımcıların yüzde 63'ü 'takdir edilmek ve değer görmek' cevabını verdi.
Çalışanların mesleki hedefleri arasında yüzde 40 oranla 'iş-yaşam dengesi kurmak', yüzde 35'le 'yeni beceriler edinmek', yüzde 20'yle 'yurt dışı deneyimi kazanmak' öne çıkan seçenekler oldu.
Edenred Türkiye'nin 'İş Dünyasını Herkes İçin Daha İyi Bir Yer Haline Getirme' misyonu doğrultusunda gerçekleştirdiği anket, çalışanların motivasyonunda öne çıkan yan hakları da irdeledi. Ankete katılanların yüzde 55'i, esnek çalışma saatlerini diğer yan haklara kıyasla daha çok tercih etti.
- 'Beklentilerde köklü değişim var'
Açıklamada görüşlerine yer verilen Edenred Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü İpek Baylav, LinkedIn anketlerinden elde ettikleri verilerin, Türkiye'deki çalışanların beklentilerindeki köklü değişimi net bir şekilde ortaya koyduğunu belirtti.
Kovid-19 sonrası iş dünyasında yaşanan dönüşümün, çalışma alışkanlıklarını tamamen değiştirdiğine değinen Baylav, şunları kaydetti:
'Hibrit çalışma modelinin yüzde 49 oranla ilk sırada çıkması, çalışanların ne tam izolasyonu ne de sürekli ofis ortamını istediğini gösteriyor. Bu denge arayışı, modern çalışanın temel karakteristiği haline geldi. Özellikle dikkat çekici olan, çalışanların yüzde 68'inin rekabetçi maaş ve yan hakları öncelemesi. Bu durum, global araştırmalara göre, Türkiye'de çalışan bağlılığı oranının yüzde 14 gibi düşük seviyede kalmasıyla doğrudan bağlantılı. Bu düşük bağlılık oranı, çalışanların mevcut koşullardan memnun olmadığını ve daha iyi fırsatlar aradığını gösteriyor. İşverenler artık geleneksel yan hakların ötesine geçmek zorunda.'
Baylav, araştırmada çalışanların takdir edilmek ve değer görmek faktörünü bağlılık için en önemli unsur olarak görmesinin son derece anlamlı olduğunu, bu durumun, çalışanların sadece maddi karşılık değil, emeklerinin görülmesini ve katkılarının tanınmasını beklediğini ortaya koyduğunu aktardı.
İş yaşam dengesi ve sürekli öğrenme ihtiyacının, lüksten ziyade zorunluluk haline geldiğini aktaran Baylav, işverenlerin insan kaynakları stratejilerini yeniden gözden geçirmesi gerektiğine değindi.
Edenred'in yan haklar şirketi olarak bu noktada birçok avantaj sunduğuna değinen Baylav, şu ifadeleri kullandı:
'Çalışanların beklentilerine cevap veren esnek yan haklar uygulaması olarak geliştirdiğimiz Ticket Gift ile rekabet avantajı sağlamak isteyen, çalışanlarının sadece iş gücü değil, değer yaratma ortağı olduğunu anlayan ve ona göre davranan şirketler için yenilikçi çözümler sunuyoruz.'