• Altın : 5,559.70
  • BIST 100 : 10,878.16
  • BIST 30 : 11,793.65
  • BTC/USDT : 86,037.00
  • Dolar : 42.44
  • ETH/USDT : 2,802.50
  • Euro : 49.04
VODAFONE

Vodafone uçtan uca dijital müşteri deneyimi sunuyor

Meltem Bakiler Şahin, "Müşterilerimiz, SIM kartlarını 24 saatte kapıdan teslim alabiliyor. Kurye beklemeden, eSIM ile hemen Vodafone'lu olabiliyor. e-Devlet ile evraksız, çevreci ve güvenli hat aktivasyonu yapabiliyor" dedi

  • 24.11.2025
  • Emine Aleyna Başoğlu
  • Istanbul
  • Bilişim
news

İSTANBUL (AA) - Vodafone, dijitalleşme vizyonu doğrultusunda müşterilerine hat başvurusundan aktivasyona kadar tüm süreci hızlı, kolay ve temas gerektirmeden tamamlayabilecekleri uçtan uca dijital deneyim sunuyor.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, Vodafone müşterileri, eSIM (Embedded SIM) ile kurye beklemeden çevrim içi hat aktivasyonu yapabiliyor, e-Devlet üzerinden kimlik doğrulaması gerçekleştirebiliyor ve WhatsApp üzerinden başvuru süreçlerini başlatıp, bilgi alarak ilerlemeyi anlık olarak takip edebiliyor.

Vodafone'un e-Devlet entegrasyonu sayesinde, müşteriler, yeni hat alımı veya numara taşıma işlemlerinde kimlik doğrulamasını yaklaşık 3 dakika içinde tamamlayabiliyor.

Dijitalleşmeyi müşterilerinin günlük hayatına entegre eden sistem, evrak gerektirmeden sürecin tamamen çevrim içi olarak ilerlemesini sağlıyor.

Son bir yıl içinde Vodafone'un e-Devlet kimlik doğrulama entegrasyonu üzerinden yapılan işlem sayısı yüzde 130 artış gösterdi. Söz konusu işlemle yaklaşık 9,5 ton kağıt tasarrufunun sağlanmasıyla 160 ağacın korunmasına ve 236 bin litreden fazla suyun israf edilmemesine eş değer kazanım elde edildi.

Şirketin Ağustos 2024'te devreye aldığı eSIM teknolojisi sayesinde kullanıcılar, hat aktivasyonunu tamamen kendi başlarına, birkaç adımda tamamlayabiliyor. Böylece kurye beklemeye veya mağazaya gitmeye gerek kalmıyor.

eSIM kullanıcıları arasında en yaygın tercih nedeni, fiziksel SIM kartın kaybolma veya zarar görme riskinin ortadan kalkması olurken, ikinci en önemli neden, yeni teknolojiyi deneyimleme isteği olarak öne çıkıyor.

Söz konusu dijital dönüşümle son bir yılda dijital kanallardan eSIM ile Vodafone'lu olan müşteri sayısı 20 kat artış gösterdi.

- 24 saatte ücretsiz SIM kart teslimatı

Fiziksel SIM kart tercih edenler için de aynı hız ve kolaylığı sunan şirket, çevrim içi başvuruda 'Adresime Gelsin' seçeneğini tercih edenlere SIM kartlarını 24 saat içinde ücretsiz olarak teslim ediyor.

Teslimat sırasında kimlik doğrulama işlemi, kurye tarafından taşınan özel kart okuma cihazıyla gerçekleştiriliyor. Müşteriler, çipli kimlik kartı ve e-Devlet üzerinden alınan PIN koduyla işlemi birkaç dakika içinde tamamlayabiliyor.

Yeni hat almak ya da numarasını taşımak isteyen müşteriler de tüm süreci Vodafone'un resmi WhatsApp hattı üzerinden gerçekleştirebiliyor.

WhatsApp kanalı, yalnızca bir başvuru aracı olmanın ötesinde, müşterilerin başvuru süreçlerini anlık olarak takip edebildiği bir bilgilendirme kanalı olarak da hizmet veriyor. Böylelikle müşteriler, işlemlerinin her adımında bilgilendiriliyor ve süreci kolayca yönetebiliyor.

Müşteri deneyimini kolaylaştıran dijital kanal, özellikle genç kullanıcılar ve çevrim içi kanalları aktif kullanan müşteriler tarafından tercih ediliyor.

- 'Dijital teknolojilere ve çevrim içi platformlara ilgi arttı'

Açıklamada görüşlerine yer verilen Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin, müşterilerinin dijital yol arkadaşı olmayı hedeflediklerini belirtti.

Şahin, dijitalleşmenin hız kazanmasıyla müşteri davranışlarının değiştiğini vurgulayarak, şunları kaydetti:

'Dijital teknolojilere ve çevrim içi platformlara ilgi arttı. Biz de uçtan uca dijital müşteri deneyimi hedefimiz doğrultusunda müşterilerimize hat başvurusundan numara taşımaya her işlemde kolaylık sağlıyoruz. Müşterilerimiz, SIM kartlarını 24 saatte kapıdan teslim alabiliyor. Kurye beklemeden, eSIM ile hemen Vodafone'lu olabiliyor. e-Devlet ile evraksız, çevreci ve güvenli hat aktivasyonu yapabiliyor. Vodafone olarak, yenilikçi ürün ve hizmetlerimizle müşterilerimizin yanında olmaya ve ihtiyaçlarına daha doğru karşılık vermeye devam edeceğiz.'