Orka Holding global atağa geçti
Damat, Tween ve D'S Damat markalarını bünyesinde bulunduran Orka Holding, her ay farklı ülkelerde ortalama 10 mağaza açtığı 2017'yi, yurt dışında 160 mağaza ile kapatmaya hazırlanıyor.

İSTANBUL - Mücahid Eker
Damat, Tween ve D'S Damat markalarını bünyesinde bulunduran Orka Holding, her ay farklı ülkelerde ortalama 10 mağaza açtığı 2017'yi, yurt dışında 160 mağaza ile kapatmaya hazırlanırken, gelecek yıl cirosunu 750 milyon liraya, çalışan sayısını 3 bin 400'e, mağaza sayını ise yurt içi ve dışında toplam 450'ye yükseltmeyi hedefliyor.
Moda perakendesinde çeyrek asrı aşan köklü tecrübeye sahip Orka Holding, sahibi olduğu Damat, Tween ve D'S Damat markaları ile global bir marka olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Yurt dışında 73 ülkede 160 mağazaya ulaşan ve her ay farklı ülkelerde ortalama 10 mağaza açma başarısı gösteren Orka Holding, giriş yaptığı her pazarda liderliğe oynuyor.
Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, tüm dünyada fiyat skalasından tasarıma kadar pek çok parametre açısından bakıldığında en çok aranan markalardan biri olduklarını vurguladı.
Orakçıoğlu, Türkiye'de 30 yıl önce markalı ihracat yapan ilk birkaç firmadan biri olduklarını belirterek, "Şu anda ihracattaki kilogram fiyatımız ile İtalya'yı geride bıraktık. İtalya'nın hazır giyim ihracatındaki kilogram fiyatı 45-55 dolar arasında. Grup olarak biz de bir markamızda 65 dolar, diğer bir markamızda ise 90 dolardayız. Dünya markalarının en güçlü olduğu pazar olan İtalya'da aynı zamanda çok başarılı bir durumdayız. 2 yıl önce girdiğimiz İtalya'da markalarımıza gösterilen ilgi çok büyüdü. Her yıl 3-4 kat büyüyoruz. İtalya'dan aralarında Brezilya, Meksika, Kanada, Malezya ve Avustralya'nın da olduğu çok farklı pazarlara ürün pazarlamaya başladık." şeklinde konuştu.
"Bütün dikkatimizi yurt dışı büyüme hedeflerimize verdik"
Global yolculuklarında artık daha hızlı ilerlediklerini ifade eden Orakçıoğlu, şunları kaydetti:
"Herhangi bir pazara giriş yaptığımızda ya lider ya da ilk 3 arasında olmayı hedefliyoruz. Bu yıl özellikle Avrupa'da hedeflerimiz büyük. Dünya modasının kalbinin attığı İtalya'da, sadece 2 yıl içinde başarımızı 3'e katladık. Geçen yılın son çeyreğinde aralarında Milano, Parma ve Cenova'nın da olduğu 9 farklı kentte 9 mağaza açtık. Bu yıl Roma gibi marka kentlere de girerek mağaza sayımızı kısa bir süre içerisinde 18'e çıkardık. Ayrıca, İtalya'da çok güçlü olan bir distribütörden gelen teklif üzerine Milano'da showroom açtık.
Almanya'da da büyümeye devam ediyoruz. Geçtiğimiz ekim ayında Stuttgart'ta iki mağaza açtık. Duisburg, Mannheim, Frankfurt, Münih ve Berlin'de de mağazalar açarak 2018 yılı sonunda Almanya'da 12 mağazaya ulaşmış olmayı planlıyoruz. İspanya'daki 2 mağazamıza ek olarak bu yıl Madrid'de 350 metrekare büyüklüğünde bir Flagship mağaza açtık. Romanya'da hala lideriz ve hedefimiz buradaki mağaza sayımızı 14'e çıkarmak. Büyüme planlarımız Avrupa ile sınırlı değil. Ayrıca Arjantin, Şili, Meksika ve Peru gibi çok önemli pazarlara da açıldık."
Geçen ay Madrid'de açtıkları D'S Damat'ın Avrupa Flagship mağazasının ardından aralıkta da İran'daki 8'inci mağazalarını Kish Adası'nda açtıklarını bildiren Orakçıoğlu, "Fildişi Cumhuriyeti'nin başkenti Abidjan'da da bir mağaza açtık. Rusya'daki 24'üncü mağazamızı Kazan'da, Pakistan'daki 3'üncü mağazamızı ise Lahor'da açtık. Şu anda bütün dikkatimizi yurt dışı büyüme hedeflerimize vermiş durumdayız. Girmeyi hedeflediğimiz birçok pazar var ve halihazırda bulunduğumuz pazarlarda da gelişme ve büyüme planlarımızı hızla gerçekleştiriyoruz." diye konuştu.
Anadolu Ajansı web sitesinde, AA Haber Akış Sistemi (HAS) üzerinden abonelere sunulan haberler, özetlenerek yayımlanmaktadır. Abonelik için lütfen iletişime geçiniz.