At arabası üretiminden otomotivin kalbine
Osmanlı döneminin atlı araba üretim merkezi olan, günümüzde ''Otomotivin Kalbi'' olarak gösterilen Bursa, geçen yıl imal edilen taşıtın yüzde 58,8'ini üretti.

Osmanlı döneminin atlı araba üretim merkezi olan, günümüzde ''Otomotivin Kalbi'' olarak gösterilen Bursa, geçen yıl imal edilen taşıtın yüzde 58,8'ini üretti.***
BURSA - Zafer Akpınar
AA muhabirinin, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) ve Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB) raporları ile verilerinden derlediği bilgiye göre, Mustafakemalpaşa ilçesinde yapılan kazılarda ortaya çıkan bulgulara göre M.Ö 600 yılından bu yana araba üretiminin yapıldığı Bursa, yüzyıllardır taşımacılıkta adını en iyi yerlere yazdırdı.
Osmanlı döneminin atlı araba üretim merkezi konumunda bulunan Bursa, Türkiye'nin en güzel at arabalarını imal etti. Dönemin ihtiyaçlarına göre kendini yenileyen Bursa, 1950'li yıllardan sonra taşımacılıkta önemli bir görev üstlenerek, kamyondan otobüs, kamyonetten kaptıkaçtı (yolcu taşımacılığında kullanılan bir tür araç) yapmaya başladı.
Bu araçlar bile o dönemlerde sadece bir kişi ya da kuruluşun elinde şekillenmedi. Marangozlar, otobüslerin ahşap aksamını, saraçlar (koşum ve eyer takımları üreten kimse) döşemelerini, tenekeciler ahşap kasanın üzerini kaplayan kaportayı üretti.
Faytonlar, at arabaları, kaptıkaçtı derken gelişen teknoloji, bu doğrultuda kendini sürekli yenileyen Bursa'yı arabanın merkezinden, ''Otomotivin Kalbi'' yaptı. Renault, Tofaş ve Karsan gibi firmaların üretim yaptığı Bursa, Türk otomotiv yan sanayisinde de önemli bir noktaya geldi.
Ülkenin toplam otomotiv ihracatının yüzde 41'ini yapan Bursa, geçen yıl üretilen toplam 1 milyon 94 bin taşıtın yüzde 58,8'ini imal etti.
2010'da toplam 754 bin araç ihracatının yüzde 59,1'ini gerçekleştiren Bursa, sektörde kurulu kapasitenin yüzde 51'ini barındırıyor.
Türkiye'de üretilen bazı araçlarda yerlilik oranı yüzde 80 hatta yüzde 85'leri bulabilirken, Bursa yan sanayisi, bir aracı oluşturan neredeyse tüm parçaları üretebiliyor.