Allianz Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi ve İcra Kurulu Başkanı Tolga Gürkan da kendi sektörlerinde işlerinin temelde risk yönetmek olduğunu belirterek, 'Kurumlar nasıl daha dirençli olabilir diye düşünüldüğünde akla gelen ilk şeylerden biri irili ufaklı tüm kurumların risk farkındalıklarının artması oluyor. Bununla ilgili önlemlerin daha çok alınmasıyla kurumlar krizlere dayanıklı olabiliyor, her kurum ve sektör kendi özelinde farklı bir yapıya sahip ama risk algısı eksik olduğunda kurumlar için geri dönülemez sorunların oluştuğunu görebiliyoruz.' dedi.
Gürkan, Türkiye Kalite Derneği (KalDer) tarafından bu yıl online olarak düzenlenen 29. Kalite Kongresi'nin ikinci gününde 'Pandemi ve kriz zamanlarında sorumlu liderlik' başlıklı panelde bir konuşma yaptı.Gürkan, deprem gibi doğal afetlerin de ülkemizin bir gerçeği olduğunu anımsatarak, 'Kovid-19 da global olarak hepimizi etkiledi. Firma olarak hiç beklenmedik bir anda bir günde 2 bin 500 kişi evden çalışmaya başladık. İnanılmaz bir tecrübeydi. Aslında bunlar görünen bazı riskler ama risk faktörleri her tarafta ve çok fazla var. Hem bireysel hem kurumsal olarak risk farkındalığı ülkemizde henüz daha gelişme aşamasında.' diye konuştu.
Türkiye'de toplum olarak risk farkındalığının daha ileriye taşınması gerektiğine dikkati çeken Gürkan, 'Her sene bir risk barometresi çalışması yapıyoruz. Bu sene en çok siber riskler öne çıktı. İş kesintisi, mevzuat değişiklikleri ve doğal afetler de öne çıkan riskler oldu. Risklerin gerçekleşmesi senaryolarına karşı, modellerin düşünülüp nerede nasıl etkilenileceği planlanarak olabildiğince önlem alınması gerekiyor ki kriz anlarında en az şokla süreçten avantajlı çıkılabilsin.' ifadelerini kullandı.
Riskler karşısında senaryo analizinin önemine değinen Gürkan, 'Tehditler çok fazla. Makro ekonomi, rekabet, lojistik, teknolojik gelişim ve jeopolitik gibi. Bunların hepsini düşündüğümüzde karşımıza çok ilginç riskler çıkabiliyor. Bunlar için önlem alınabilecek yatırım planları yapılmalı. Gelir çeşitlliliği, operasyonel çeşitlilik, finansal güç, verimlilik, müşteri odaklılığı ve çalışan memnuniyeti gibi konuların her zaman önceliğe alınması gerekiyor.' şeklinde konuştu.