Asimetrik propaganda nedir?

Teyit Hattı / 27.04.2023

Asimetrik propaganda, çoğunlukla seçim dönemleri ya da doğal afete, savaşa, teröre bağlı kaotik zamanlarda beliren propaganda faaliyetidir. Amaç hedef kitlenin fikrini değiştirmek ve istenen noktaya çekmek için kitleyi manipüle etmektir. Bu stratejinin temelinde “o kitleden biri” konumlandırması yatar.  Yani propaganda sahibi, hedef kitlenin içinden biri gibi davranır ve kitlenin enerjisini düşürmeye, birliğini bozmaya, davranışını ya da kararını değiştirmeye çalışır.

Türkiye'de seçime sayılı günler kaldı. Gündemin ilk sırasında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın sağlık sorunu var. Sosyal medyada bu konuda yapılan resmi açıklamaları yok sayan tersine bir yaklaşım görülüyor.

Bazı sosyal medya kullanıcıları, eski ya da güncel görüntüleri kullanarak "Öldü", "Kalp krizi geçirdi", "Çok hasta", "Durumu kritik", "Yorgun", "Ayakta duramıyor", "Uyudu" ve "Artık bitti" gibi temalarla siyasi mesaj veriyor. Eski tarihli benzer paylaşımlara daha sık rastlanıyor.