Narges Rezaie
30 مه 2026•بهروزرسانی: 30 مه 2026
استانبول/ خبرگزاری آنادولو
ارتش ایران در اطلاعیهای اعلام کرد که بامداد امروز (۹ خرداد) یک فروند پهپاد «اوربیتر» را در منطقه قشم این کشور ساقط کرده است.
در این اطلاعیه آمده است: «بامداد امروز، یک فروند پهپاد «اوربیتر» دشمن متجاوز آمریکایی- صهیونی با رهگیری و شلیک موفق سامانه نیروی پدافند هوایی ارتش و تحت شبکه یکپارچه قرارگاه مشترک پدافند هوایی کشور در منطقه قشم مورد اصابت قرار گرفت و منهدم شد.»