

Bir araştırmaya göre, sosyal medya fenomenliğini, "en genel anlamıyla, spesifik konular hakkında kişisel deneyimlerine dayalı içerikler üreten, takipçileriyle sürekli etkileşim halinde bulunan ve bu ürettikleri içerikler üzerinden geniş takipçi sayısına ulaşan bireyler olarak tanımlamak mümkündür. Fenomenlerin, günlük yaşam önerilerine ve deneyimlerine dayalı tavsiyelerini içeren paylaşımlarının geniş bir kullanıcı kitlesi tarafından takip edilmesi, onların dijital ortamın önemli kanaat önderleri olarak kabul edilmelerini de beraberinde getirmektedir."
Sosyal medya fenomenleri daha fazla etkileşim almak, görünürlük, tanınırlık, takipçi ve tıklanma oranını arttırmak amacıyla iyi veya kötü niyetlerle zaman zaman paylaştıkları içeriklerin doğruluğuna, yanlışlığına, tarafsızlığına ve bilimselliğine dikkat etmeden çeşitli paylaşımlarda bulunabiliyor. Bu da sosyal medya fenomenlerinin bilerek ya da bilmeyerek dezenformasyon, misenformasyon zincirinin bir parçası olmalarına neden olabiliyor. Bu da takipçilerinin bu tarz içeriklere inanıp, etkilenmeleri ya da inanmayıp, tepki vermeleri gibi sonuçları meydana getirebiliyor. Bu nedenle, sosyal medya üzerinden paylaşılan içeriklere karşı dikkatli olmalı, medya okuryazarlığı noktasında bilinçlenmeli, çifte doğrulama, çapraz sorgulama gibi tekniklerden faydalanılmalı.