

Dünya üzerinde iki milyardan fazla kullanıcısı olan mesajlaşma ve arama uygulaması WhatsApp'la ilgili yeni bir iddia gündeme geldi.
ARKA PLAN VE İDDİALAR
Financial Times Gazetesi, "Meta, gelirini artırmak için WhatsApp'a reklam koymayı düşünüyor" başlıklı bir haber yayınladı. Haberde şirketin uygulamadaki bazı bölümlerde reklam göstereceği öne sürüldü. Bu haber X'de (eski adıyla Twitter) 250 bin kişi tarafından görüntülendi.
Bu haber sosyal medyada çok sayıda hesap tarafından defalarca paylaşılarak dolaşıma girdi. Meta bünyesindeki WhatsApp'ın büyük değişikler yapacağını öne sürenler oldu.
BULGULAR
Anadolu Ajansı Teyit Hattı iddiaların arka planını araştırdı. Yapılan incelemede, WhatsApp'ın CEO'su Will Cathcart'ın X hesabından haberi yalanladığı belirlendi. Cathcart yaptığı açıklamada, "Financial Times'ın yaptığı bu haber gerçeği yansıtmıyor, böyle bir şeyi planlamıyoruz." ifadelerini takipçileriyle paylaştı.
Bu açıklamanın ardından Financial Times haberi yeniden düzenledi. Konuyu şirkette üç kişiyle görüştüğünü ifade eden FT, şirketin sohbet ekranında reklam gösterilmesiyle alakalı araştırma yapıldığını ancak sonuca varılamadığının öğrenildiğini açıkladı.
FT, bir yetkilinin bu fikrin tartışıldığına itiraz etmediğini, "Şirketimizde birisinin yaptığı her konuşmayı açıklayamayız ancak bunu test etmiyoruz, üzerinde çalışmıyoruz ve bu kesinlikle bizim planımız değil." dediğini yazdı. Ayrıca şirkette birçok yetkili ve çalışanın bu tarz bir adıma karşı olduğu belirtildi.
Ayrıca Reuters Fact Check sayfası gibi farklı kaynaklar da konuyla ilgili çalışmalarını okuyucularla paylaştı.
WhatsApp CEO'su Will Cathcart iddiaların gerçek olmadığını açıkladı.
Financial Times, Cathcart'ın yalanlamasının ardından haberi yeniden düzenledi.