X'te yeni kullanıcılar etkileşim için ücret ödeyecek mi?

Teyit Hattı / 16.04.2024

Küresel ve ulusal ölçekte hızla bir güvenlik sorununa dönüşen dezenformasyonla mücadele için yeni adımlar atılıyor. Son dönemde robot hesaplara yönelik temizlik işlemi yapılan sosyal medya platformu X de (eski adıyla Twitter) yeni bir adımla bu sorunu çözmeyi hedefliyor.

X'in sahibi Elon Musk, yeni platform kullanıcılarından yakın gelecekte "küçük bir ücret" alınabileceğini belirtti. Yapay zeka marifetiyle "Sen bot musun?" sorusunun rahatlıkla geçilebildiğine işaret eden Elon Musk, bu yöntemi sosyal botların çoğalmasını ve saldırılarını önlemenin tek yolu görüyor.

 

Yeni kararla ilgili uygulama takvimi henüz belirsiz ama tarih yakın olabilir. Ücret tutarı net değil ancak Filistin ve Yeni Zelanda'da olduğu gibi doğruluk kontrolü sağlanmamış yeni kullanıcılardan yıllık 1 dolar alınabilir.

Kullanıcıların yeni hesap oluşturduktan 3 ay sonra herhangi bir ücret ödemeden içerik paylaşabileceği belirtiliyor.

Ücreti ödemeyen kullanıcı, hesapları ücretsiz olarak takip edebilir ve gönderileri okuyabilir. 

Elon Musk, geçen yıl sosyal medya platformu X'i bot hesaplardan korumak için yeni kullanıcılardan ücret almaya başlamak istediğini açıklamıştı. Son olarak bu niyetini bir kez daha gündeme taşımış ve biraz daha detaylandırmış oldu. Uygulama hayata geçtiğinde yeni hesapların, beğeni, yer işareti koyma, yanıt ve paylaşım gibi işlemler için yıllık küçük bir ücret ödemesi gerekecek. 

ÜCRET DEZENFORMASYONU BİTİRİR Mİ?

Herhangi bir sosyal medya platformunda açılacak yeni hesapların ücretli olması, potansiyel açıdan bot hesapların açılmasını engelleyebilir. Ücret politikası, sosyal bot hesapların tamamen ortadan kalkmasını garanti etmese de ek kaynak gerektireceği için açılmasını azaltabilir. Böyle bir adım, X'teki dezenformasyon sorununu da tamamen ortadan kaldırmaya yetmeyebilir fakat sorun üzerinde baskın etki yaratabilir.

Öte yandan dezenformasyon sorununu önlemek için yalnızca teknolojik çözümler değil, aynı zamanda kullanıcı eğitimi, içerik denetimi ve topluluk yönetimi gibi geniş bir perspektifte değerlendirmede bulunmak faydalı olabilir.