Etkileşim nedir?

Ayşenur Cevahiroğlu / 17.03.2023

TDK ve Longman sözlüklerine göre "Etkileşim", iki veya daha fazla bireyin konuşarak, çalışarak vb. eylemlerle birbirlerini etkileme süreci olarak tanımlanabilir. Günümüzde sosyal medya, kullanıcıların birbirleriyle etkileşime geçmesini kolaylaştıran, özendiren ve teşvik eden alanlardan bir tanesi. Her bir sosyal medya uygulamasının kendine özgü etkileşim özellikleri sayesinde, bireyler tercihlerine göre çevreleri, markalar, ünlüler, resmi kurum ve kuruluşlar gibi hem ulusal hem de uluslararası çeşitli kullanıcılarla etkileşime geçebiliyor.

Ayrıca, sosyal medya kullanıcıları, takipçi, tıklanma, görünürlük ve etkileşim oranını arttırmak gibi amaçlarla diğer kullanıcılar tarafından en çok aratılan, merak edilen, ilgi duyulan, konuşulan ve hatta endişe edilen içerikleri paylaşma eğilimi gösterebiliyor. Bu yüzden kullanıcılar etkileşim almak amacıyla iyi veya kötü niyetlerle çoğu zaman paylaştıkları içeriklerin doğruluğuna, yanlışlığına, tarafsızlığına ve bilimselliğine dikkat etmeden çeşitli paylaşımlarda bulunabiliyor.

Dolayısıyla, sosyal medya her türlü içeriğin paylaşıldığı, haberleştirildiği ve bireylerin etkileşime geçtiği bir platform olmasının yanı sıra, dezenformatif bilgilerin, çarpıtmaların, komplo teorilerinin, safsataların ve manipülasyonların da sıklıkla dolaşıma sokulduğu bir mecra. Bu nedenle, sosyal medya üzerinden etkileşime geçen kullanıcıların medya okuryazarlığı noktasında bilinçlenmesi, paylaşılan içeriklere eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşması önemli.