

Algıda seçicilik, bir kişinin görmek istediği haberlere ve içeriklere dikkatini yöneltmesi, hoşuna gitmeyen veya karşıt görüş sahiplerinin beyanlarını ise görmezlikten gelmesidir. Algıda seçicilik, objektif ve doğru bilgiye ulaşımı kısıtlar.
Önyargılar ve inançlar kişinin bir içeriği yanlış yorumlamasına veya görmezden gelmesine neden olabilir. Psikologlar ve gözlemciler, algıda seçicilik davranışının çoğu zaman bilinç dışı bir düzeyde, otomatik olarak gerçekleştiğini belirtir.
Sürekli kendi görüşlerini tekrarlayan içerik üreticilerini ve medya kanallarını takip eden bireylerin muhakeme kabiliyetinin azalması da bu davranışın ne kadar zararlı olabileceğini gösterir.
Algıda seçiciliğin sebepleri önyargılar, inançlar, korkular ve travmalar olabilir. Bu nedenlerle kaçındığımız içerikler, bir meselede gerçeğin ne olduğunu anlayamamamıza neden olabilir.
Sürekli, benzer görüş ve biçimde yayın yapan kişi ve kurumların takip edilmesi nedeniyle diğer seslere karşı duyarsızlaşmak da algıda seçiciliğe bir örnek olarak verilebilir.