Sosyal medyada 1 Ocak'tan itibaren internet üzerinden yapılan alışverişlerde, ürün kusurlu mal olmadıkça iade kargo bedelinin tüketici tarafından karşılanacağı öne sürüldü.
3 milyondan fazla görüntülenme alan bu paylaşım kısa sürede gündem olarak birçok kullanıcı tarafından tekrar paylaşıldı.
TARAFLAR NE DİYOR?
Kullanıcıların bazıları kararı doğru bulurken bazıları ise kararın yersiz olduğunu belirterek artık internet üzerinden alışveriş yapmayacağını dile getirdi.
BULGULAR
Söz konusu iddia açık kaynaklarda araştırıldı. Araştırma sonucunda Ticaret Bakanlığı'nın iddianın doğru olmadığına yönelik bir açıklama yayınladığı belirlendi.
Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada,
"Bazı basın yayın organlarında ve sosyal medya paylaşımlarında; 1 Ocak 2024 tarihinden itibaren uygulanmaya başlanacak düzenleme ile internet üzerinden yapılacak alışverişlerde satılan malın ayıplı olması dışında cayma hakkını kullanan tüketicilerin malın iadesine ilişkin kargo ücretini ödemek zorunda olduklarına ilişkin haber ve içeriklere yer verilmiştir. Anılan düzenlemelerden, cayma hakkı kullanımında iade masraflarının ön bilgilendirmede belirtilmek ve ilk teslim masraflarını aşmamak kaydıyla tüketici tarafından da karşılanabileceğine dair düzenlemenin uygulanması 04/11/2023 tarih ve 32359 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Yönetmelik değişikliği ile 1/1/2025 tarihine kadar ertelenmiş olup, söz konusu haberler gerçek dışıdır." ifadelerinin yer aldığı görüldü.
Açıklama doğrultusunda 1/1/ 2025'e kadar cayma hakkı kullanımında kargo iade bedelinin satıcı tarafından karşılanacağı tespit edildi.
"1 Ocak'tan itibaren internet alışverişlerinde kargo iade ücretleri tüketici tarafından karşılanacak" iddiası gerçeği yansıtmıyor.