

Asrın felaketi olarak adlandırılan Kahramanmaraş merkezli ve 10 ili etkileyen depremle ilgili sosyal medyada çarpıtılmış içerikli pek çok bilgi paylaşıldı.
Onlardan biri de Doğal Afet Sigortaları Kurumu'ndan (DASK) geldiği iddia edilen, 'ev sahiplerine hasar başvurusu için süre kısıtlaması uygulanacağı' iddiasıydı.
ARKA PLAN VE İDDİALAR
Dikkatleri çeken iddia sosyal medyada yayıldı. Paylaşımlarda 15 gün içinde hasar tespit başvurusunda bulunmayan ev sahiplerinin DASK'tan ödeme alamayacağı iddia edildi.
WhatsApp gruplarında da yayılan ve DASK'a dayandırılan mesajlarda, başvurunun en geç 22.02.2023 tarihine kadar 'e-Devlet' ve 'Alo 125' hattından yapılması gerektiği ifade edildi. Bu başvuruyu yapamayan kişilerin 'tanzim haklarının yanacağı' iddia edildi.
Sosyal medya ve mesajlaşma platformları aracılığıyla yayılan mesaj DASK'a yönelik bir tepkiye dönüştü: Depremden etkilenen 10 şehirde, başvurunun telefon ve internet üzerinden 15 gün içinde yapılmasının zor olduğu ifade edildi.
BULGULAR
AA Teyit Hattı söz konusu iddiayı araştırdı. Araştırmada, hasar tespiti için başvurunun en geç 15 gün içinde yapılması gerektiği ibaresinin, DASK'ın genel şartlarını içeren mevzuatta bulunduğu görüldü. Fakat başvurusu yapılmayan bir sigortalının hakkının yandığı iddiasının gerçeği yansıtmadığı görüldü.
Teyit Hattı'na konuyla ilgili açıklamalarda bulunan DASK yetkilileri, mevzuatta yer alan bu maddenin hiçbir deprem veya afette yürürlüğe konulmadığını, bununla birlikte Kahramanmaraş depremi başta olmak üzere pek çok depremde başvuru beklemeden, hasarı bulunan sigortalıların tanzim süreçlerini başlattıklarını açıkladı.
DASK ayrıca söz konusu iddialar ile ilgili de resmi açıklama yaparak hasar ihbarında herhangi bir süre kısıtlaması yapmadıklarını belirtti. DASK'ın açıklamasında "Evleri depremde hasar gören Zorunlu Deprem Sigortası poliçesi sahiplerinin DASK'a hasar bildirimi yapması ile ilgili bir zaman sınırlaması bugüne kadar hiç uygulanmamış ve uygulanmayacaktır" ifadeleri yer aldı.