• tüm haberler
  • bilişim
  • enerji
  • finans
  • gayrimenkul
  • gıda
  • otomotiv
  • diğer
    • holding
    • tarım
    • belediye
    • vakıf/dernek
    • eğitim
    • hizmet
    • ulaştırma
    • perakende
    • sağlık
    • turizm
    • ulaşım
    • günün özeti
    • şirketler
    • bize ulaşın
    • sitene ekle

Anadolu AjansıAnadolu Ajansı

  • Anadolu Ajansı
  • tüm haberler
  • bilişim
  • enerji
  • finans
  • gayrimenkul
  • gıda
  • otomotiv
  • diğer
    • holding
    • tarım
    • belediye
    • vakıf/dernek
    • eğitim
    • hizmet
    • ulaştırma
    • perakende
    • sağlık
    • turizm
    • ulaşım
    • günün özeti
    • şirketler
    • bize ulaşın
    • sitene ekle
  • Şirketler
  • Giriş

Deloitte'un Dijital Tüketici Trendleri 2021 Araştırması'nın sonuçları açıklandı

Deloitte'un dijital tüketici tercihlerini farklı yönlerden analiz ederek tüketici trendlerine ilişkin içgörüler ve bu alandaki hizmet sağlayıcılarına önemli veriler sunan "Dijital Tüketici Trendleri Araştırması" yayımlandı.

06.04.2022 Muhammet Emin Horuz Istanbul teknoloji , e-ticaret

Deloitte'un Dijital Tüketici Trendleri 2021 Araştırması'nın sonuçları açıklandı

DELOİTTE Haberleri

Şirketler 2022’de tüketici güvenini korumaya odaklandı
Şirketler 2022’de tüketici güvenini korumaya odaklandı
Metaverse, firmalar için 8 trilyon dolarlık fırsat barındırıyor
Metaverse, firmalar için 8 trilyon dolarlık fırsat barındırıyor
En büyük 250 perakende şirketin geliri 2020'de 5,11 trilyon dolar oldu
En büyük 250 perakende şirketin geliri 2020'de 5,11 trilyon dolar oldu
Dijital bankalar sektörde yatırım ve rekabeti artıracak
Dijital bankalar sektörde yatırım ve rekabeti artıracak

İSTANBUL (AA) - Deloitte'un dijital tüketici tercihlerini farklı yönlerden analiz ederek tüketici trendlerine ilişkin içgörüler ve bu alandaki hizmet sağlayıcılarına önemli veriler sunan 'Dijital Tüketici Trendleri Araştırması' yayımlandı.

Deloitte'tan yapılan açıklamaya göre, araştırma, aralarında Türkiye'nin de bulunduğu 14 ülkeden katılımcının verdiği cevapların analizine dayanıyor.

Araştırmaya göre, Türkiye'den araştırmaya katılanların yarısından fazlası akıllı telefon, dizüstü bilgisayar, kablosuz kulaklık ve tablet gibi cihazlara sahip. Söz konusu cihazlar arasında sahiplik oranı en yüksek olan yüzde 91 ile akıllı telefonlar olurken, akıllı telefonları yüzde 77 sahiplik oranıyla dizüstü bilgisayarlar takip ediyor.

Kulaklık ve tablet sahipliğinde kadınlar erkekleri geride bırakırken, masaüstü bilgisayar sahiplik oranında ise erkekler önde yer aldı. Kullanıcılar; e-ticaret, video ve TV izleme, bankacılık ve oyun gibi farklı alanlarda elektronik cihazları kullanmayı tercih ediyor.

- Akıllı saat ve fitness bileklikleri yükselişte

2019'da yapılan bir önceki araştırmaya kıyasla kullanımı artış gösteren cihazlar arasında ilk sırada dijital sağlık uygulamalarını destekleyen akıllı saatler ve egzersiz takiplerinin yapılabildiği fitness bileklikleri öne çıkıyor.

Akıllı saatlerin sahiplik oranı 12 puan artışla yüzde 34'e çıkarken, fitness bilekliklerinin sahiplik oranı 8 puan artışla yüzde 20 seviyesine ulaştı. Her iki kategori de 25-34 yaş grubunda daha yaygın kullanılıyor.

Akıllı saat, fitness bilekliği ve akıllı telefon üzerinden en fazla takip edilen metrikler sırasıyla adım sayısı (yüzde 70), nabız (yüzde 52), kilo (yüzde 39), uyku düzeni (yüzde 37) ve kalori alımı (yüzde 31) oldu.

Araştırma sonuçlarına göre, küresel ve yerel ölçekte bakıldığında katılımcıların akıllı telefon sahipliği ve kullanım sıklığı oranlarının yüksek olmasının yanında, sahip oldukları akıllı telefonların da yeni olduğu dikkati çekiyor. Her 4 kullanıcıdan 3'ünün telefonu 3 yaşından küçük.

Türkiye'de telefon değiştirme sıklığı geçmiş yıllara göre azaldı. Son 2 yılda telefon değiştirenlerin oranı 2019'a kıyasla 9 puan azalarak yüzde 49'a geriledi. Globalde ise ortalama 1 puan düşerek yüzde 51 oldu.

Telefon satın alma kanalı tercihleri incelendiğinde Türkiye'deki katılımcılar globaldekilerden farklılaşıyor. Türkiye'deki katılımcıların yüzde 49'u mevcut telefonlarını mağazadan alırken, sadece yüzde 27'si çevrim içi kanalları kullandıklarını belirtti. Buna karşın global katılımcılarda mağaza ve çevrim içi satın alma oranlarının yüzde 37 ve yüzde 38 olduğu görülüyor.

- Akıllı televizyon kullanıcıları arttı

Türkiye'de televizyon izleme alışkanlığına paralel olarak akıllı TV sahipliği oranı da yüzde 66 gibi yüksek bir rakam çıktı. Bu oran globalde yüzde 58.

Geleneksel televizyonları akıllı televizyona dönüştüren video akış cihazlarına (Chromecast, Xiaomi Mi TV Stick) sahip kullanıcıların Türkiye oranı da global ortalamanın 2 puan üzerinde (yüzde 30) bulunuyor.

- Robot süpürgelerde Türkiye fark attı

Global ortalama ile kıyaslandığında Türkiye'de sahiplik bakımından en yüksek pozitif ayrışmanın 13 puanlık fark ile robot süpürgeler ve akıllı ev aletleri kategorilerinde olduğu dikkati çekiyor.

Araştırmaya göre, kullanıcıların yüzde 87'si, gün içerisinde en fazla akıllı telefonlarını kullanıyor. Telefonları yüzde 77 ile akıllı televizyonlar, yüzde 75 ile dizüstü bilgisayarlar takip ediyor.

Türkiye'deki katılımcıların yüzde 77'si ev internet hizmetini sabit genişbant internet sağlayıcılarından alıyor.

Katılımcıların yüzde 34'ü salgın döneminde daha yüksek hızda internet hizmeti almayı tercih etti. İnternet hızına verilen bu önem, 5G teknolojisine geçiş konusundaki tutuma da olumlu yansıyor. Katılımcıların yüzde 51'i 5G ağına geçmek istediğini, yüzde 60'ı operatör tercihlerini 5G kapsama alanı yeterliliğini göz önünde bulundurarak değiştirebileceğini belirtiyor.

Türkiye’deki 18 ila 34 yaş arası katılımcılar, güncel olaylar hakkında bilgi edinmek için YouTube, Twitter gibi sosyal medya platformlarını tercih ediyor. 35 ila 55 yaş aralığındaki katılımcılar ise televizyon haberleri ve haber sitelerini takip ediyor.

- 'Tüketicilerin dijital alışkanlıkları hızlı biçimde değişti'

Açıklamada görüşlerine yer verilen Deloitte Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Lideri Hakan Göl, salgın sürecinin tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de dijital dönüşümü hızlandırdığını, tüketicilerin dijital alışkanlıklarının hızlı biçimde değiştiğini belirterek, araştırmaya ilişkin olarak şunları kaydetti:

'Markaların dijital dünyada yeni iş fikirleri geliştirebilmelerine, iş modellerini adapte edebilmelerine yardımcı olmak ve rekabet stratejilerine ışık tutabilmek amacıyla dijital tüketici trendlerini araştırdık. Dijital pazarlama uzmanları, e-ticaret profesyonelleri, sosyal medya yöneticileri, uygulama geliştiriciler akıllı cihazların çevrim içi hayatları nasıl şekillendirdiğine bakarak gündemlerini belirleyebilir. Özellikle abonelikler dünyasının pandemi sonrası yeniden şekilleneceğini görebiliyoruz.'



Facebook Facebook Twitter Google LinkedIn

İlişkili Galeriler

16 : 28
sahibinden.com / e-ticaret 28.06.2022

Yaz dönemi geldi, karavanlara talep arttı

11 : 54
enuygun.com / e-ticaret 27.06.2022

Enuygun.com'dan Kurban Bayramı tatiline özel 7 rota

11 : 52
trendyol / e-ticaret 24.06.2022

Trendyol, haziran ayı alışveriş trendlerini açıkladı

18 : 09
şirket haberleri / e-ticaret 20.06.2022

YOLO, şirketlere hizmet veren özel transferlerle büyümeyi sürdürüyor

15 : 19
hepsiburada.com / e-ticaret 16.06.2022

Karne heyecanı Hepsiburada ile Kars’ta başladı

11 : 28
n11.com , packupp / ulaştırma 16.06.2022

Hızlı teslimat teknoloji şirketi Packupp ile n11 arasında iş birliği

14 : 28
enuygun.com / e-ticaret 15.06.2022

2 kişilik seyahat için uçak, 4 kişilik içinse araba daha uygun fiyatlı

14 : 40
şirket haberleri / turizm 14.06.2022

Enuygun.com'dan öğrencilere özel indirim

15 : 40
migros / perakende 13.06.2022

Migros One, "Migros Yemek"le online yemek siparişi sektörüne adım attı

14 : 40
trendyol / e-ticaret 13.06.2022

Trendyol satıcılarına İstanbul Havalimanı hizmetinde yüzde 40 indirim

18 : 10
zingat / e-ticaret 10.06.2022

Patili ev ilanları, hayvan dostu ev arayanlara sesleniyor

11 : 27
sahibinden.com / e-ticaret 10.06.2022

sahibinden.com: Otomobil satışı hız kesmeden devam ediyor

13 : 51
sahibinden.com / e-ticaret 08.06.2022

sahibinden.com Global Wellness Day'e 8. kez sponsor oldu

11 : 08
hepsiburada.com / e-ticaret 08.06.2022

Hepsiburada'nın fintech şirketi Hepsi Finansal CEO'su Erkin Aydın oldu

13 : 41
sahibinden.com / e-ticaret 07.06.2022

sahibinden.com Genel Müdür Yardımcılığı görevine Burcu Batı getirildi

14 : 58
amazon türkiye / e-ticaret 06.06.2022

Amazon Türkiye'den oyunculara özel Gaming Week fırsatları

12 : 18
obilet.com / e-ticaret 06.06.2022

obilet.com'dan "en gözde" bayram tatili destinasyonları

11 : 56
enuygun.com / e-ticaret 06.06.2022

Enuygun.com'dan çocuklarla gidilebilecek uygun fiyatlı tatil rotaları

17 : 22
yemeksepeti / e-ticaret 03.06.2022

Yemeksepeti "3Y konsepti"ne odaklandı

17 : 16
gittigidiyor.com / e-ticaret 03.06.2022

"Keşfedecek Çok Şey Var" podcast serisinin yeni bölümü yayında

11 : 35
trendyol / e-ticaret 03.06.2022

Trendyol'dan sıfır atık kampanyasına destek

14 : 48
hepsiburada.com / e-ticaret 02.06.2022

Hepsiburada yılın ilk 3 ayında satış hacmini yüzde 84 artırdı

11 : 11
hepsiburada.com / e-ticaret 02.06.2022

Bergüzar Korel, Hepsiburada'nın anne-çocuk marka yüzü oldu

12 : 33
gittigidiyor.com / e-ticaret 01.06.2022

GittiGidiyor'da 75 TL’ye varan Worldpuan kazanma şansı

12 : 30
amazon türkiye / e-ticaret 01.06.2022

Amazon Türkiye, Fikri Mülkiyet Hızlandırıcı programını başlattı

15 : 24
gittigidiyor.com / e-ticaret 31.05.2022

GittiGidiyor, GPTW-Diversity özel ödülünü 4. kez kazandı

11 : 55
enuygun.com / e-ticaret 31.05.2022

2022'de en çok kasko yaptırılan araç modelleri belli oldu

17 : 38
n11.com / e-ticaret 30.05.2022

n11'den e-ticaret sektöründe bir yenilik daha

15 : 32
hepsiburada.com / e-ticaret 30.05.2022

Hepsiburada, mayıs ayı tüketici eğilimlerini açıkladı

16 : 00
güvenilir ürün platformu / e-ticaret 27.05.2022

"Dünyada baharat Türk kimliği ile anılsın" çağrısı

15 : 53
amazon türkiye / e-ticaret 27.05.2022

KOBİ ve girişimciler, BiTıklaİhracat programı ile dünyaya açılacak

10 : 07
amazon türkiye / e-ticaret 27.05.2022

E-ihracatın dış ticaretteki payı yüzde 10'a çıkacak

14 : 22
boyner grup / e-ticaret 26.05.2022

Boyner'in "Çılgın Kelebek" kampanyası başladı

15 : 10
trendyol / e-ticaret 23.05.2022

Spor ve outdoor tutkunları aradığı ürünü Trendyol’da buluyor

10 : 54
amazon türkiye / e-ticaret 23.05.2022

Amazon.com.tr’de “Bebek Ürünleri Haftası” başladı

19 : 28
hepsiburada.com / e-ticaret 20.05.2022

Hepsiburada'dan, Hepsipartner İş Ortağım ile satıcıya yeni avantajlar

15 : 37
hepsiburada.com / e-ticaret 19.05.2022

Hepsiburada, Verimlilik ve Teknoloji Fuarı’nda projelerini tanıttı

14 : 04
yemeksepeti / e-ticaret 19.05.2022

Yemeksepeti'nden "atletik" çalışanlarına profesyonel sporcu desteği

15 : 20
hepsiburada.com / e-ticaret 17.05.2022

Hepsiburada'dan Bir Gülüş Yeter projesi

11 : 33
yolcu 360 / e-ticaret 17.05.2022

Yolcu360'ta 3 günü aşan kiralamalarda 100 TL hediye

15 : 04
garanti bbva , gittigidiyor.com / finans 16.05.2022

GittiGidiyor, 75 TL'ye varan bonus kazanma fırsatı sunuyor

10 : 43
trendyol / e-ticaret 11.05.2022

Kazakistanlı Bakan Bagdat Mussin'den Trendyol'a ziyaret

15 : 02
hepsiburada.com / e-ticaret 05.05.2022

Hepsiburada'dan Anneler Günü'ne özel birçok hediye alternatifi

12 : 24
gittigidiyor.com / e-ticaret 05.05.2022

GittiGidiyor iş yerinde toplumsal cinsiyet eşitliğini destekliyor

12 : 16
mediamarkt / e-ticaret 05.05.2022

MediaMarkt'tan "Şimdi al 3 ay sonra öde" hizmeti

09 : 39
amazon türkiye / e-ticaret 05.05.2022

Amazon Türkiye'den Anneler Günü'ne özel hediye rehberi

17 : 31
hepsiburada.com / e-ticaret 02.05.2022

Hepsiburada'dan ramazan ayında en çok kamp sandalyesi sipariş edildi

13 : 20
trendyol / e-ticaret 30.04.2022

Anneler Günü’nün adresi Trendyol

14 : 12
obilet.com / e-ticaret 29.04.2022

Ramazan Bayramı öncesinde online otobüs bileti satışları rekor kırdı

13 : 08
gittigidiyor.com / e-ticaret 29.04.2022

"Keşfedecek Çok Şey Var" podcast serisinin yeni bölümü yayında

10 : 47
gittigidiyor.com / e-ticaret 28.04.2022

GittiGidiyor'da sahurda online alışveriş trafiği 3 kat arttı

18 : 54
trendyol / e-ticaret 27.04.2022

Trendyol, satıcısına Türkiye ve BAE arasında e-ihracat köprüsü kuracak

16 : 40
hepsiburada.com / e-ticaret 22.04.2022

Hepsiburada, "Bir Gülüş Yeter" ile kitap ve oyuncak armağan edecek

16 : 14
hepsiburada.com / e-ticaret 22.04.2022

Hepsiburada Seyahat, kolay uçuşun 1. yılını kutluyor

16 : 12
trendyol / e-ticaret 22.04.2022

Trendyol,"Sepette İyilik 23 Nisan Butiği" çocukların yüzünü güldürecek

12 : 19
şirket haberleri / e-ticaret 19.04.2022

"Türkiye'de hizmetlerimizi geliştirmek için çok fırsat var"

10 : 38
şirket haberleri / e-ticaret 19.04.2022

PwC, Küresel Dijital Satınalma Araştırması’nın sonuçlarını açıkladı

11 : 29
gittigidiyor.com / e-ticaret 16.04.2022

GittiGidiyor'dan 75 TL’ye varan Axess chip-para kampanyası

15 : 55
trendyol / e-ticaret 15.04.2022

Trendyol'dan dünyanın ülkelerine 300 milyon dolar ürün satışı yapıldı

16 : 58
hepsiburada.com / e-ticaret 14.04.2022

Hepsiburada, BM'nin cinsiyet eşitliği panelinde Türkiye'yi temsil etti

12 : 53
şirket haberleri / hizmet 14.04.2022

Getir, ABD ve Avrupa pazarında büyümeye devam edecek

11 : 42
yemeksepeti / e-ticaret 13.04.2022

Yemeksepeti, hızlı ticarette otonom teslimat sürecini başlattı

11 : 37
gittigidiyor.com / e-ticaret 13.04.2022

"Keşfedecek Çok Şey Var" podcast serisi yeni sezonuyla yayında

10 : 42
multinet / e-ticaret 13.04.2022

MultiGift ile ramazan yardımı uygulamalarına dijital alternatif

17 : 13
hepsiburada.com / e-ticaret 12.04.2022

Hepsiburada BM Küresel İlkeler Sözleşmesi'ne imza attı

17 : 07
e çözüm bilgi teknolojileri / finans 12.04.2022

Netahsilat, 2021'de 550 milyon TL tahsilat hacmine ulaştı

15 : 43
hepsiburada.com / e-ticaret 08.04.2022

Hepsiburada'dan "Herkese Bir Bilgisayar" kampanyası

12 : 04
gittigidiyor.com / e-ticaret 08.04.2022

Türkiye Çağdaş Yaşamı Destekleme Vakfı, Bir İyilik Olsun'a katıldı

12 : 01
sahibinden.com / e-ticaret 08.04.2022

sahibinden.com 7. kez Türkiye'nin "En İyi İşverenleri" arasında

18 : 30
istegelsin / e-ticaret 06.04.2022

istegelsin'in yeni CIO'su Özlem Topçakan oldu

12 : 30
deloitte / teknoloji 06.04.2022

Dijital Tüketici Trendleri Araştırması'nın sonuçları açıklandı

18 : 53
amazon türkiye / kültür,sanat 05.04.2022

Ödüllü film ve diziler Amazon Prime'da

15 : 53
hepsiburada.com / e-ticaret 05.04.2022

Hepsiburada ile ramazanda iyilik hareketi başladı

15 : 25
yemeksepeti / e-ticaret 05.04.2022

Yemeksepeti'nden askıda yemek projesi

16 : 27
amazon türkiye / e-ticaret 04.04.2022

Amazon.com.tr’de "Bahar Fırsatları" başladı

14 : 27
hepsiburada.com / e-ticaret 04.04.2022

Hepsiburada Silikon Vadisi, Kapalıçarşı birleşiminden SuperApp yarattı

13 : 54
gittigidiyor.com , türkiye iş bankasi / finans 04.04.2022

GittiGidiyor alışverişlerinde 75 TL’ye varan MaxiPuan kazanma fırsatı

12 : 16
trendyol / e-ticaret 02.04.2022

Trendyol “Ramazanda İyilik Vakti” ile iftar sofralarına ortak oluyor

12 : 28
gittigidiyor.com / e-ticaret 01.04.2022

GittiGidiyor, "Türkiye'nin En İyi İşverenleri Listesi"nde ikinci oldu

12 : 05
yildiz holding / e-ticaret 30.03.2022

Derby, satış ağını Türkiye'nin e-ticaret platformlarına taşıdı

11 : 22
şirket haberleri / e-ticaret 29.03.2022

Şirketler bu yıl ramazan kolisine 100 ile 200 TL arasında bütçe ayırdı

11 : 16
obilet.com / e-ticaret 28.03.2022

Obilet.com baharda gidilebilecek en güzel rotaları derledi

15 : 06
enuygun.com / e-ticaret 25.03.2022

Enygun'dan leyleklerin görülebileceği rotalara ilişkin öneriler

16 : 11
hepsiburada.com / e-ticaret 24.03.2022

Hepsiburada 2021'i yıllık yüzde 54 büyüme ve sipariş rekoruyla kapattı

12 : 55
trendyol / e-ticaret 24.03.2022

Trendyol ve TİDER’den ihtiyaç sahiplerine temel gıda desteği

14 : 36
amazon türkiye / e-ticaret 23.03.2022

Amazon, lojistik üssüyle yılda 1000'den çok kişiye istihdam yaratacak

11 : 52
enuygun.com / turizm 23.03.2022

Avrupalı turistin tercihi şubatta Türkiye oldu

13 : 38
trendyol / e-ticaret 21.03.2022

Trendyol markalı yerli ürünler Asos’ta satışa çıktı

11 : 19
zingat / e-ticaret 21.03.2022

Zingat.com yabancı yatırımcıya İngilizce sitesinden hizmet veriyor

12 : 00
amazon türkiye , ülker / perakende 18.03.2022

Ülker ürünleri, eStar uzmanlığı ve Amazon güvencesiyle BAE'de

11 : 29
garanti bbva , gittigidiyor.com / finans 17.03.2022

GittiGidiyor'dan 75 TL’ye varan Bonus kazanma fırsatı

15 : 00
yolcu 360 / otomotiv 16.03.2022

Yolcu360, kurumsal şirket sayısını 700’ün üzerine çıkardı

13 : 26
gittigidiyor.com / e-ticaret 16.03.2022

GittiGidiyor, 20 yıllık yolculuğunu "Pazar Yeri" filminde anlattı

11 : 23
yeditepe üniversitesi / eğitim 15.03.2022

Türkiye, internette satın almadan önce en çok araştırma yapan 4. ülke

11 : 11
obilet.com / e-ticaret 15.03.2022

Obilet.com'a ikinci kez "en yüksek müşteri memnuniyeti" ödülü

17 : 52
yemeksepeti / hizmet 14.03.2022

Yemeksepeti, karbon ayak izini dengeledi

17 : 41
enuygun.com / e-ticaret 14.03.2022

Enuygun, ruha iyi gelecek seyahat trendlerini açıkladı

10 : 57
trendyol / e-ticaret 14.03.2022

Trendyol'dan e-ticaret ile yurt dışında büyüme hamlesi

12 : 02
mediamarkt / perakende 13.03.2022

MediaMarkt, 4 yılda kadın-erkek çalışan sayısını eşitleyecek

14 : 23
yemeksepeti / e-ticaret 10.03.2022

Yemeksepeti'nden "#bubiihtiyaç" kampanyası

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

  • Deloitte'un Dijital Tüketici Trendleri 2021 Araştırması'nın sonuçları açıklandı
1 / 1

Deloitte'un Dijital Tüketici Trendleri 2021 Araştırması'nın sonuçları açıklandı

Anadolu Ajansı

Kurumsal

  • Tarihçe
  • Gizlilik ve çerez
  • Aydınlatma politikası
  • Podcast
  • Dosyalar
  • Covid-19 Tablo
  • Yayın ilkeleri
  • Künye
  • Sosyal medya
  • Basın odası
  • Kalite yönetim
  • İletişim
  • Gündem
  • Yurt içi bürolar
  • Yasal uyarı
  • Yurt dışı bürolar
  • AA Yayınları
  • Abonelik talepleri
  • Poolphoto
  • Duyuru servisi

  • Şirket haberleri
  • Finans terminali
  • Anadolu images
  • Enerji terminali
  • Haber Akademisi

mobil servisler

  • iPhone uygulaması
  • iPad uygulaması
  • Android uygulaması
  • Windows uygulaması
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için "veri politikamızı" inceleyebilirsiniz.
TAMAM
© Anadolu Ajansı 2022