• Altın : 2,958.09
  • BIST 100 : 10,081.00
  • BIST 30 : 11,089.02
  • BTC/USDT : 100,097.00
  • Dolar : 34.80
  • ETH/USDT : 4,005.90
  • Euro : 36.82
ŞİRKET HABERLERİ

Opel Astra'nın öncüsü "Kadett E" kırkıncı yaşını kutluyor

Alman otomobil üreticisi Opel, otomotiv üretimindeki 125'inci yıl dönümünde "Kadett E" modelinin kırkıncı yaşını kutladı

  • 01.11.2024
  • Muhammet Fatih Kabasakal
  • Istanbul
  • Otomotiv
news

İSTANBUL (AA) - Alman otomobil üreticisi Opel, otomotiv üretimindeki 125'inci yıl dönümünde 'Kadett E' modelinin kırkıncı yaşını kutladı.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, 1984 sonbaharında piyasaya sunulan bu model Opel mühendislerine büyük bir başarı getirdi. Bir önceki modelin teknik özellikleri temel alınarak tamamen yeni bir hatchback gövde tipi ile üretilen beşinci nesil Kadett'in başarısının temelinde yenilikçi tasarımının yanı sıra teknik uzmanlık ve model çeşitliliği yatıyor.

Kadett E, döneminde Opel tarafından sunulan ve Kadett ismini taşıyan son kompakt sınıf modeli oldu. Daha sonra Kadett'in yerini alan yeni model 'Astra' ismini taşımaya başlayarak kompakt sınıfta elde edilen bu başarıyı istikrarlı bir biçimde sürdürmeye devam etti.

Yeni Opel Astra hibrit ve içten yanmalı motorların yanı sıra tamamen elektrikli versiyonuyla da yollara çıkıyor. Böylece Astra, heyecan verici, verimli özelliklerine ek olarak bazı modellerde karbon emisyonu da üretmemesiyle ön plana çıkıyor.

- 1984 sonbaharında beşinci nesil Opel Kadett yollara çıktı

Astra model ailesinin atası sayılan beşinci nesil Kadett modelinin geliştirilme öyküsü aslında 1979 yılında başladı. Rüsselsheim'daki ürün geliştirme ve üretimde çalışan çok sayıda mühendis, teknisyen ve tasarımcı 'Kadett E' projesinin bir parçası haline geldi.

Beş yıllık bir süre boyunca Kadett E'nin geliştirilmesine 1,5 milyar Alman markı harcandı. Seri üretime hazır hale gelmeden önce prototipler, test merkezlerinin yanı sıra yarış pistlerinde, Kuzey Avrupa'da ve ABD'deki çöl bölgelerinde ve zorlu hava koşulları altında yaklaşık 6,5 milyon kilometre toplam mesafe kat etti.

Yoğun testlerin tamamlanmasının ardından, yine önden çekişe sahip olan Kadett E, 1984 sonbaharında pazara sunuldu. Kısa sürede model çeşitliliğiyle yetkili bayilere ulaştı.

- Her göreve uygun, doğru seçenek

Kadett'in son nesli, üç ve beş kapılı hatchback ve yaklaşık 1520 litrelik bagaj hacmiyle sınıfında öncü üç ve beş kapılı 'Kadett Estate' şeklinde satışa sunuldu. Yalnızca bir yıl sonra ise dört kapılı notchback gövde tipiyle ürün yelpazesi tamamlandı. 1987 den itibaren doğaseverler tarafından 'Kadett E' modeli büyük ilgi gördü. Yeni Kadett Cabrio modelinden sorumlu olan kişi ünlü İtalyan tasarımcı Nuccio Bertone oldu. Sürücü ve ön yolcu için spor koltuklardan, bağımsız olarak katlanabilen arka koltuklar ve renkli yan camlara kadar çok sayıda standart donanım içeren 'Üstsüz Kadett' Rüsselsheim'daki tasarım ekibiyle yakın işbirliği içerisinde kuzey İtalya'daki fabrikada tasarlandı.

- 'Altın Direksiyon Ödülü' ve aerodinamik açıdan dünya şampiyonu

Mühendisler ve tasarımcılar, Kadett E'yi geliştirirken ilgili gövde tipini göz önünde bulundurmadan Opel'e özgü güçlü özelliklere odaklandılar. Bu özellikler arasında heyecan verici tasarım ve kanıtlanmış üst düzey verimlilikle bir araya getirilen günlük kullanıma uygunluğun yanı sıra çok geniş kitlelere ulaşılabilir fiyatlarla sunulması da yer alıyordu. Kompakt sınıfta en çok satan Kadett E'nin beşinci nesline çeşitli ödüller getirdi. Kadett E, '1984 Altın Direksiyon' ödülüne ek olarak 'Avrupa'da 1985 Yılının Otomobili' unvanını da elde etti.