Teknoloji, arşiv

Minyatür güneş sistemi keşfedildi

İngiliz bilim adamları, Güneş sisteminin "minyatür bir versiyonu" olarak tanımladıkları çok eski bir sistem keşfetti.

28.01.2015 - Güncelleme : 28.01.2015
Minyatür güneş sistemi keşfedildi

İngiliz bilim adamları, Güneş sisteminin "minyatür bir versiyonu" olarak tanımladıkları çok eski bir sistem keşfetti.

BBC'nin haberine göre, Kepler teleskobunun verilerini inceleyen Birmingham Üniversitesi'nde görevli bilim adamları, çekim etkisinde beş gezegen bulunan bir yıldızın varlığını ortaya çıkardı.

Haberde, 117 ışık yılı uzaklıktaki bu güneş sisteminin 11,2 milyar yıl önce oluştuğu, Kepler-444 adı verilen yıldız ve gezegenlerinin Dünya'dan iki buçuk kat daha yaşlı olduğu kaydedildi.

Bilim adamları, büyüklükleri Merkür ve Venüs arasında değişen beş gezegenin yıldız etrafındaki dönüşlerini, "Dünya'nın 10 gününe eşdeğer sürede tamamladıklarını" açıkladı.

Keşif ekibinde yer alan Tiago Campante, türünün bilinen eski bir örneği olan güneş sistemin, "galaksideki antik yaşamı" aydınlatabileceğini söyledi.

Campante, gezegenlerin yıldıza olan uzaklıkları göz önünde bulundurulduğunda yaşam olasılığının ortadan kalktığını ifade ederken, keşfin Dünya büyüklüğündeki gezegenlerin benzer bir antik yıldızın etrafında dönüyor olabileceğini gösterdiğine dikkati çekti.

Keşif, ayrıca evrenin bilinen 13,8 milyar yıllık tarihinin büyük bölümünde Dünya'ya benzer gezegenlerin var olduğu anlamına geliyor. Kepler teleskobuyla 2009 yılından bu yana çok sayı gezegen keşfedildi.

Muhabir: Gamze Türkoğlu Oğuz