Teknoloji, arşiv

NASA'nın insansız uzay roketi havada infilak etti

Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi'nin (NASA) uzaya gönderdiği insansız roketi, fırlatıldıktan kısa bir süre sonra infilak etti.

29.10.2014 - Güncelleme : 29.10.2014
NASA'nın insansız uzay roketi havada infilak etti

NEW YORK

Uluslararası Uzay İstasyonu'na ikmalde bulunmak amacıyla, yerel saatle 18.23'te Virginia eyaletinin Wallops Island bölgesindeki uzay üssünden fırlatılan uzay roketinin, birkaç saniye sonra havada infilak ettiği bildirildi.

NASA'nın TV kayıtlarında, patlamanın hemen ardından duman bulutu ve alevler görülürken, olayın neden kaynaklandığıyla ilgili herhangi bir açıklama yapılmadı.

NASA'nın patlayan uzay aracının içinde bilimsel deney araçları, yedek parçaların da olduğu 2,5 tona yakın bir yükün bulunduğu bildirildi.

NASA'yla 2008 yılında yapılan anlaşma gereği, Uluslararası Uzay İstasyonu'na yapılan 4. kargo dağıtım misyonu çerçevesinde malzeme taşıyan uzay aracı Anteres, Orbital Sciences firmasına aitti.

Denemelere devam edeceğiz

NASA, uzaya gönderdiği insansız roketin fırlatıldıktan kısa süre sonra infilak etmesini ''aksilik'' olarak değerlendi ve denemelere devam edeceklerini bildirdi.

NASA İnsan Araştırmaları ve Operasyonlar Müdürlüğü Ortak Yöneticisi William Gerstenmaier, Virginia eyaletinde bulunan Wallops Uçuş Tesisi'ndeki ''Mid-Atlantic Regional Spaceport'' adlı roket fırlatma alanında uzay aracının fırlatıldıktan saniyeler sonra infilak etmesinin ardından yazılı açıklama yaptı.

Gerstenmaier, Orbital Sciences firmasının ''Antares'' adlı roketi ve Cynus kargo uzay aracını fırlatma esnasında bir aksilik yaşandığını belirterek, şunları ifade etti:

''NASA'nın Orbital Sciences firmasının Uluslararası Uzay İstasyonu'na üçüncü sözleşmeli ikmal misyonundaki başarısızlığından kaynaklanan hayal kırıklığına rağmen, bugün yaşanan aksiliği tam olarak anlayarak bir sonraki denemeye devam edeceğiz. Uluslararası Uzay İstasyonu'ndaki ekibin gıda veya diğer kritik malzeme eksikliği tehlikesi bulunmuyor.''

Orbital firmasının bu yıl başlarında gerçekleştirdiği ilk iki uçuşunda, ''olağanüstü'' yeteneklerini gösterdiğini ve aynı başarıyı tekrarlayacağını kaydeden Gerstenmaier, şöyle devam etti:

''Roket fırlatmak inanılmaz zor bir iştir ve her bir başarıdan ve başarısızlıktan bir şey öğreniyoruz. Bugünün fırlatma denemesi bizi Amerikan kıyılarından Uluslararası Uzay İstasyonu'na halihazırdaki kargo gönderme başarımızı genişletme çalışmalarımızdan vazgeçiremeyecektir.''

Orbital Sciences firmasına ait infilak eden Antares roketinin, NASA'yla 2008 yılında yapılan anlaşma gereği, Uluslararası Uzay İstasyonu'na kargo dağıtım misyonu çerçevesinde malzeme götürmeyi planladığı ve yükünün 2 bin 267 kilogram olduğu açıklandı.

Muhabir: Selçuk Acar